As we speak #5

Het is nog eens tijd voor een as we speak. Er is vanalles gaande bij ons, dus dit concept is daar ideaal voor :-). Nogmaals bedankt aan Kelly dat deze rubriek mocht overgenomen worden door iedereen!

OPGELUCHT na de oplevering van ons huis, die toch best goed verlopen is. Toen we toekwamen was de aannemer bezig in de tuin. Hij gaf ons vriendelijk een hand en toen ging hij gewoon verder met zijn werk. Mijn schoonouders waren ook aanwezig en die leek hij gewoon te negeren. Ik weet al langer dan vandaag dat hij niet echt normaal reageert in bepaalde situaties, maar het was nu wel heel erg. Zoals verwacht deden we de oplevering dan ook niet met hem, maar met een van zijn medewerkers waar we al veelvuldig contact mee hadden. We hadden een paar opmerkingen, al waren dat vooral details. Het grootste issue is de wateraansluiting. Die komt wel in orde begin oktober en dat is vroeger dan we vooraf gevreesd hadden, maar dan moet de loodgieter nog komen om alles te regelen en de zonneboiler aan te sluiten. We gaan dus niet zo snel warm water hebben en dat is toch nodig om te kunnen schoonmaken en vooral om daar te kunnen wonen. Ik ben alleszins heel blij met de mooie nazomer, zo moet ik toch geen schrik hebben dat we koud gaan hebben tijdens de schilderwerken. Maar goed, al bij al mogen we niet klagen. We hoorden van overal horrorverhalen over opleveringen waarbij het water langs de muren liep, maar dat was dus niet aan de orde. Alles zag er keurig en proper gedaan uit.

AAN HET VOORBEREIDEN voor de schilderwerken en de verhuis. Stel u daar vooral niet teveel bij voor. Er komt primer op de muren zodat het plakwerk niet bloot staat (met mijn longen vind ik dat immers geen goed idee), maar we doen enkel de living en de slaapkamer. Het plan is sowieso om binnen een paar jaar alles door een stielman te laten doen. Al was dat in ons appartement ook zo en 6 jaar later zijn de muren nog altijd wit ;-). De schoonouders hebben er gelukkig hun schouders onder gezet en aangezien het niet hun eerste nieuwbouw is, weten ze goed wat te doen. Best, want wij zijn sukkelaars op dat gebied. We zijn allebei niet handig en hebben geen enkele kennis over zo’n zaken. Ik stelde onlangs aan de echtgenoot voor om een cursus klussen voor beginners te volgen en dat stootte op veel protest. Ik zal het zelf moeten doen als ik wil dat er iemand thuis een gat kan boren. Tips voor waar je zo’n cursussen kan volgen in Gent en omstreken zijn altijd welkom. Daarnaast moeten er ook dingen geregeld worden zoals een brievenbus, een huisnummer, de verhuis zelf, … Met het gaan informeren naar de mogelijkheden voor gordijnen alleen al waren we een hele voormiddag zoet en we hebben dan nog niet eens een keuze gemaakt.

BEZORGD OVER mijn sociaal leven. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar deze maand hadden we heel rustige weekends. Op zich konden we de rust wel gebruiken, maar het is typisch voor mij dat ik me zorgen begin te maken als de rust te lang duurt. Zou het gewoon aan de maand september liggen, moet iedereen terug zijn ritme vinden met de kinderen enzo? In oktober gaan we geen tijd hebben om af te spreken, dus we gaan ten vroegste in november weer een sociaal leven hebben dat op iets trekt. Eigenlijk vind ik dat heel jammer. Ik probeer mijn vriendschappen goed te onderhouden, maar bij velen heb ik het gevoel dat het altijd maar van 1 kant komt en ze zich wegsteken achter de drukte van de kinderen. Eens de verhuis achter de rug is, ga ik misschien toch eens kijken of ik me kan aansluiten bij een vereniging ofzo, want zo geen enkel sociaal contact, dat is niet goed voor mij.

GEKEKEN NAAR verschillende programma’s van het nieuwe TV-seizoen. Jammer genoeg vind ik niet bepaald dat er toppers te zien zijn. Niveau 4 over de politie in Molenbeek vind ik goed gemaakt, al word je er ook niet bepaald vrolijk van. Callboys beloofde de hit van het najaar te worden, maar tot nu toe blijf ik op mijn honger zitten. Sorry voor alles vind ik een leuk concept, maar zowel mijn echtgenoot als ik zijn niet bepaald fan van Adriaan Van den Hoof en ergeren ons dan ook constant. We hebben het na drie afleveringen alweer opgegeven… Ze zenden op Q2 voor het eerst een seizoen uit van The Voice USA en daar kijk ik uiteraard naar. De Amerikaanse zelfzekerheid/arrogantie druipt eraf bij de (mannelijke) juryleden, maar dat maakt het ook zeer entertainend om naar te kijken. Op Acht zenden ze nu het laatste seizoen van Mad Men uit. Ik weet niet wat het is met die serie. Ik kan niet zeggen dat ik het geweldig spannend vind en ik moet me inhouden om geen dingen naar TV te gooien bij de zoveelste vrouwonvriendelijke uitspraak van een hoofdpersonage, maar ik blijf kijken. Vreemd, niet? Ik ben benieuwd hoe het zal aflopen. Voor de rest ben ik vooral blij met de terugkeer van Home & Away, nog steeds mijn dagelijkse guilty pleasure.

BLIJ MET de mooie nazomer. Ik hou enorm van de seizoenen, maar ik vind het niet echt spijtig dat we nu nog steeds van mooi weer kunnen genieten. Niet alleen omdat er in het huis nog geen chauffage is, maar ook voor mijn gezondheid is een zonnetje beter. De herfst is namelijk mijn sukkelseizoen op dat gebied. Van zodra het in oktober kouder wordt en begint te regenen, word ik ziek. Mijn lichaam valt dan altijd in panne. Meer dan een virale infectie is dat meestal niet, maar toch, ik voel me doorgaans ellendig bij het begin van de herfst. Gezien al hetgeen op stapel staat bij ons, ben ik dan ook blij met een paar weken uitstel van executie :-).

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op As we speak #5

  1. Mrs. Brubeck zegt:

    Nieuwe vriendin nodig? Ik stel me kandidaat 😀😀 ( oei, dat is te opdringerig, haha)
    Geniet een beetje meer van de rust en elkaar, de rest komt wel terug op gang!

    Liked by 1 persoon

  2. Kris10 zegt:

    Vrienden inzetten bij de verhuis? Win-winsituatie 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Liese zegt:

    wij konden ook niet klussen, maar één handyman die iets voor toont en je bent daar meteen mee weg 😉

    Liked by 1 persoon

  4. LJ zegt:

    Ik ben ook beginnen kijken naar The Voice, wat een verschil met TVVV, ook onder de kandidaten, die zien er allemaal uit als een fotomodel, hoezo “het gaat om de stem” 🙂
    Het goeie leven is momenteel mijn favoriete programma. Het enthousiasme van Wim is zo groot dat ik direct in mijne hof aan de slag wil gaan!

    Liked by 1 persoon

  5. Falderie zegt:

    Ik las dat je wat schrik hebt voor zo’n bloggersmeeting… Gewoon doen! Zijn doorgaans allemaal heel fijne mensen. Ik heb het al een paar keer gedaan en is nog nooit tegengevallen! 🙂

    Liked by 2 people

  6. Bernadette zegt:

    Toch opvallend hoe verschillend mensen kunnen zijn. Ik heb geen enkele behoefte aan een sociaal leven. Ik heb 10 jaar gewerkt en thuis gebleven om mijn kinderen zelf op te voeden, ben heel vroeg weduwe geworden (38 jaar) en heb troost en kracht gevonden in de natuur. Mijn kinderen zijn nu volwassen, ik woon heel afgelegen en vind het heerlijk, al wat ik nodig heb zijn boeken, muziek en de rust en stilte.

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Bij mij varieert het eigenlijk nogal. Er zijn momenten dat ik echt snak naar meer sociaal contact, maar dan heb ik even snel weer zin in tijd voor mezelf en wil ik gewoon alleen zijn.

      Like

  7. Elaintje zegt:

    Fijn dat jullie zo’n mooie nazomer hebben daar. Succes met de weken die komen gaan met klussen verbouwen en verhuizen. Het vraagt wat van je, maar uiteindelijk heb je toch weer mooi je eigen plekje.

    Liked by 1 persoon

  8. sandravda zegt:

    Veel succes met de klussen nog. Als het gedaan is, ga je heel blij zijn!
    Op televisie heb ik ook nog niet veel leuke programma’s gezien, maar hopelijk komt dat nog!

    Liked by 1 persoon

  9. Hihi, Home & Away, dat was ook een van mijn guilty pleasures in België 🙂
    Succes met de verhuis! Bij ons is hij net achter de rug en hoewel we nog tussen de dozen zitten en nog veel moeten regelen, ben ik héél blij dat op zijn minst het inpakken en versleuren al gedaan is.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

