Good things – september

calendar-999172_960_720

September was een rare maand waarin we het druk hadden, maar eigenlijk ook weer niet. Ze is alleszins voorbij gevlogen, dus hoog tijd om de mooie momenten nog eens op een rijtje te zetten.

  • We waren te gast op het trouwfeest van goede vrienden van ons en beleefden een schitterende dag. Ik heb er hier al in geuren en kleuren over geschreven.
  • Er was een onverwacht en leuk etentje met mijn mama en zus. Ik zag dat eerst niet zitten, zo op een vrijdagavond na een drukke werkweek. Maar soms kan ik al eens een schop onder mijn gat gebruiken om buiten te komen en meestal beklaag ik me dat niet. Dat was deze keer niet anders.
  • Een vriendin die in hetzelfde gebouw werkt als ik, kwam lunchen tijdens de middagpauze en dat is altijd weer de gelegenheid om eens ferm te tetteren :-).
  • Ons sociaal leven was voor de rest morsdood deze maand. En eerlijk gezegd, deze keer vonden we dat niet zo heel erg. We hadden tijd om de verhuis voor te bereiden, al wat dingen in te pakken die we niet direct meer nodig hebben en om de nodige zaken te regelen. Bovendien werden er wel al plannen gemaakt voor de komende maanden, dus het zal niet kalm blijven op sociaal vlak.
  • Daarnaast namen we ook de nodige rust in september. De trip naar IJsland was prachtig, maar ook wel fysiek vermoeiend. En dan al de stress van het huis en de verhuis er nog bij… We waken erover dat we voldoende slapen en tijd maken voor ontspanning. Er was in het weekend tijd om boeken te lezen en ongestoord naar Home & Away te kijken en daar geniet ik uiteraard heel erg van :-).
  • De pantomime over de aansluiting van het water kent, hout vasthouden, een goede afloop. Blijkbaar zouden ze toch al een aanvraag ingediend hebben bij Farys en waren ze dat vergeten. Ik zeg het u, ongelofelijk zijn die gasten! Het goede nieuws is dat we zo begin oktober misschien al water hebben in plaats van halverwege november en dat onze verhuisplannen misschien zelfs nog steeds kunnen doorgaan op de voorziene dag.
  • De oplevering van het huis verliep vlot. Er waren eigenlijk amper opmerkingen, op dat water na dan. Dat geeft me vertrouwen voor de toekomst. In ons appartement zijn we heel lang ongerust geweest dat er nog allerlei mankementen zouden opduiken en we hoorden de ergste verhalen van de buren. Het is niet leuk om zo ergens te moeten intrekken. Ik ben dan ook blij dat het deze keer wel met een zeer positief en geruststellend gevoel zal zijn.
  • Ik moet niet naar Brussel voor dat project op mijn werk, een van de andere juristen is het slachtoffer geworden. Het klinkt misschien raar, maar ik ben daar echt heel blij mee.
  • Sinds ik mijn bureau moet delen met een nieuwe collega komt er precies veel meer volk langs en heb ik dus meer sociaal contact op mijn werk. En ik ga ook meer wandelen tijdens de middagpauze. Vaak ben ik te lui om een ommetje te maken en dat beklaag ik me dan achteraf, maar nu heb ik wel even nood aan wat rust en stilte. Alles heeft zijn voordeel :-).
  • Mijn ouders gingen op citytrip eind september en dus was het mijn taak om ’s morgens en ’s avonds bij hun katten binnen te springen om ze eten te geven. Ik zag er op voorhand wat tegenop, maar vond het eigenlijk best leuk om te doen. Zo had ik wat quality time met de katten en daar haalde ik helemaal mijn hartje aan op. Ik wil immers zelf nog steeds heel graag een kat, maar besef ook dat het met onze levensstijl niet zo simpel is. Om te beginnen moet je altijd iemand vragen om ze eten te komen geven als je op reis bent ;-).

Jammer genoeg viel er ook minder goed nieuws te melden in september, vooral in de familie van de echtgenoot. Een van zijn tantes kreeg te horen dat ze borstkanker heeft en direct geopereerd moest worden. Daarnaast kreeg een van zijn nonkels een zware hartaanval. Hij ligt momenteel nog steeds in coma en het ziet er niet goed uit. Ik vind het onwezenlijk dat ik me al voor de tweede keer dit jaar moet voorbereiden op een begrafenis van iemand die nog niet eens de 65 gehaald heeft… De hele familie is ontredderd. Zelf heb ik niet zo’n emotionele band met hen, maar ik vind het uiteraard erg voor de echtgenoot en leef met hem mee.

Oktober belooft de drukste maand van het jaar te worden: aankoop van het huis, schilderen en als alles goed gaat ook al verhuizen en de nieuwe woonst een beetje inrichten. Ik kijk zo uit naar dit nieuwe hoofdstuk en kan amper wachten tot we daar gesetteld zijn. Het zal even zwaar worden, maar eens we dit hoofdstuk afgesloten hebben, zijn we gezet voor de volgende 20 jaar. Minstens ;-).

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Good things – september

  1. Zij zegt:

    Zo erg voor de echtgenoot, dat slechte nieuws in zijn familie. Ik wens hem heel veel sterkte toe.

    Like

  2. Mrs. Brubeck zegt:

    Hoop dat de gezondheidsproblemen opgelost geraken, ik duim in alle geval mee!
    Liefs!

    Like

  3. Falderie zegt:

    Wat zwaar voor de hele familie. Veel sterkte x

    Like

  4. Die negatieve punten zijn hard te dragen. Veel sterkte hiermee!

    Like

  5. Kris10 zegt:

    Gelukkig veel positieve dingen naast die tegenvallers. Sterke!

    Liked by 1 persoon

  6. Evi zegt:

    Heel veel sterkte!

    Liked by 1 persoon

  7. LJ zegt:

    Pff amai, nog geen 65, dat is echt wel erg! Veel sterkte!
    En succes met de verhuis… 🙂

    Like

  8. Flavie zegt:

    Veel sterkte met het minder goede nieuws… en veel succes met de verhuis!

    Liked by 1 persoon

  9. Blij hier in de reacties te lezen dat de nonkel van je man ondertussen aan de beterhand is!
    Moest wel lachen met je spurtjes naar buiten voor een middagwandeling! De reden is natuurlijk minder, maar meer wandelingetjes zijn hoe dan ook goed 🙂
    En dat van die huisdieren herken ik wel. Zeker nu we in de zomer een paar weken “gecatsit” hebben, denk ik soms wel dat het gezellig zou zijn om een dier in huis te halen, maar dan tegelijk: we zijn zo vaak weg en hebben – logischerwijs – niet echt veel vrienden en familie in de buurt om op zo’n dier te letten.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

