Hit & Run

Ik kwam deze vragen op verschillende blogs tegen en had meteen zin om ze ook eens in te vullen. Het idee kwam trouwens van Menck, ere wie ere toekomt :-).

Wat is uw vroegste herinnering?

Het is moeilijk om precies te weten welke herinnering de vroegste was, maar aangezien ik heel vaak ziek was als kind, gaan mijn vroegste herinneringen daarover. Zo herinner ik me de ochtend dat ik de windpokken kreeg en mijn oma me vertroetelde. Ik herinner me ook het enthousiasme waarmee ik de bacteriën doorprikte die op de doos van de hoestsiroop stonden. Als ze allemaal doorprikt waren, was je genezen :-). Toen ik 4 was, mocht ik bruidsmeisje zijn van de beste vriendin van mijn mama en ik heb aan die dag ook nog levendige herinneringen. Vooral omdat ik steeds kibbelde met het andere meisje over wie naast de bruid mocht staan ;-).

Welke levende persoon bewondert u het meest, en waarom?

Ik bewonder zoveel mensen, vaak omdat ze eigenschappen bezitten waar ik enkel maar van kan dromen. Ik bewonder mijn moeder voor haar geduld en het vermogen om altijd weer het beste van zichzelf te geven. Ik bewonder mijn echtgenoot omdat hij zo carefree door het leven gaat en niet onnodig zit te piekeren.

Wat is uw grootste angst?

De echtgenoot verliezen en alleen achterblijven. Gezien vrouwen langer leven dan mannen, is de kans niet onbestaande dat ik ooit alleen achterblijf, maar ik kan er niet over nadenken zonder te huilen.

Wat is uw meest onhebbelijke karaktertrek?

Wraakzucht. Als ik boos ben, blijf ik boos en wil ik wraak. Ik voer dat niet altijd uit, maar ik blijf het wel koesteren en kan die persoon dan ook niet vergeven.

Welke eigenschap stoort u het meest bij anderen?

Mensen die vinden dat ze de waarheid in pacht hebben en die een groot gedacht hebben van zichzelf, daar kan ik niet goed mee overweg.

Wat was uw meest beschamende moment?

Ik heb al eens een bericht geschreven over mijn gênante momenten, je mag zelf kiezen welke je het ergst vindt.

Wat is uw dierbaarste bezit?

Dat is een moeilijke… Er zijn de briefjes en attenties van de echtgenoot, die ik zeker koester. Mijn oude dagboeken bewaar ik ook zorgvuldig en zou ik niet willen missen en zo zijn er nog wel een paar dingen. Al lijkt het me passender om ons huis te vermelden. Dat is qua emotionele waarde en ook financieel het dierbaarste ;-).

Wat maakt u ongelukkig?

Het verkleinen van mijn vriendenkring, gewoon omdat sommigen geen tijd meer hebben voor andere dingen dan hun gezin. Het feit dat ik ouder word en daar niet altijd goed mee kan omgaan, omdat ik het gevoel heb een aantal belangrijke keuzes te moeten maken en daar geen raad mee weet. Die twee dingen overheersen momenteel.

Over welk deel van uw uiterlijk bent u het minst tevreden?

Moeilijk om er iets uit te pikken, doe dan toch maar mijn heupen. Ik ben er gelukkig min of meer in gegroeid, zodat ze niet meer zo opvallen, maar in mijn puberteit heb ik nogal gevloekt op die brede heupen.

Wat is uw favoriete boek?

Moeilijk, dat wisselt nogal eens. Zou het heel belachelijk zijn als ik de Harry Potter reeks verkies?

Wie of wat is de liefde van uw leven?

Mijn echtgenoot, zonder twijfel.

Wat was de beste kus van uw leven?

De tweede kus met de echtgenoot. De eerste was vluchtig en onduidelijk, had hij wel door dat ik hem zag zitten? Maar bij de tweede kus was daar geen twijfel meer over :-).

Wat is uw foutste guilty pleasure?

Luid meezingen met de radio in de auto. Het steekt niet op een valse noot meer of minder…

Wat bent u verschuldigd aan uw ouders?

Dankbaarheid voor al hetgeen ze voor mij gedaan hebben. Ik kom niet uit een rijk gezin, maar heb toch de kans gekregen om te studeren en daar ben ik zeer dankbaar voor.

Wie mag er aanschuiven aan uw droomdiner?

De Backstreet Boys, om te zien of mijn jeugdhelden echt wel zo leuk zijn. Ik vrees dat het een teleurstelling gaat worden ;-).

Welke stopwoorden en –zinnetjes gebruikt u te veel?

Goh, dat weet ik eigenlijk niet. Vroeger zei ik veel: “Awel he”, maar dat heb ik afgeleerd. Ik heb wel de irritante gewoonte om op mijn werk soms te reageren met een nerveus lachje in ongemakkelijke gesprekken en dat vind ik zo ergerlijk van mezelf.

Wat is de ergste job die u ooit hebt gedaan?

Ik heb nooit een vakantiejob gedaan, dus ik kan enkel kiezen tussen mijn huidige job en de vorige. Ik kan over allebei wel wat verhalen vertellen en momenteel voel ik me niet zo in mijn sas op het werk, maar al bij al kan ik nog niet echt klagen.

Wat was IS uw grootste teleurstelling?

Dat mijn huidige job niet zo fantastisch bleek te zijn als ik op voorhand had ingeschat, was toch wel een teleurstelling. Ik dacht echt dat het hier het beloofde land was, wat niet zo blijkt te zijn. Nu twijfel ik enorm over mijn professionele toekomst, waardoor ik ook vind dat ik mezelf teleurgesteld heb. Heb ik hiervoor 5 jaar gestudeerd, om nog steeds niet te weten wat ik wil doen?

Als u terug in de tijd kon reizen, waarheen zou u gaan?

Naar mijn studententijd, om extra te genieten van de zorgeloosheid.

Noem één ding dat de kwaliteit van uw leven zou verbeteren.

Betere longen en een betere rug. Beide zaken spelen een belangrijke rol in mijn leven. Ik hoest veel en vaak en moet soms een puffer gebruiken. Dat is lastig, maar ik kan ermee leven. Ik ben sowieso niet het type dat voor extreme sportprestaties gaat, dus al bij al hindert het me niet teveel. Mijn rug, dat is andere koek en ik weet nu al dat het voor de rest van mijn leven is. Als dat ineens zou kunnen verdwijnen, zou ik dolgelukkig zijn.

Wat beschouwt u als uw grootste prestatie?

Al bijna 9 jaar gelukkig samen zijn met de echtgenoot. Ik had nooit gedacht dat ik dat zou kunnen en het gaat tot nu toe super goed. Hout vasthouden!

Waar zou u nu het liefst willen zijn?

Thuis, in mijn bed. Vanmorgen lag ik zo lekker onder dat warme deken dat ik echt niet wilde opstaan! Of op reis, ergens met een prachtig landschap rondom ons, een herfstzonnetje en alle tijd van de wereld.

Wie moet u spelen in de film van uw leven?

Reese Witherspoon. Ik pretendeer niet dat ik op haar lijk, maar ik vind haar een leuke actrice die zowel een komische als een serieuze rol aankan. En laat mijn leven nu echt wel een serieuze mix van beiden zijn ;-).

Wat is uw favoriete geur?

De Hammam collectie van Rituals vind ik super lekker qua geur. Als we het over parfum hebben, kies ik vooral voor frisse geurtjes zoals Be Delicious van DKNY (de rode appel) of meer poederige geuren zoals Narcisso Rodriguez for her.

Hoe komt u tot rust?

Op de zetel, met een magazine in de hand en een kop thee binnen handbereik. Of gewoon luisteren naar leuke muziek, kijken naar een spannende serie, in slaap sukkelen in mijn ligstoel op het terras… Zalig!

Van welke gewoonte zou u graag af willen?

Dat eeuwige piekeren! Het kost me energie en het levert doorgaans weinig tot niets op. Ik probeer bij momenten echt de knop om te draaien, maar het wil niet altijd lukken.

Wanneer hebt u voor het laatst gehuild?

Vorige week, bij een melige scène op TV. Ik weet zelf al niet meer wat het juist was, maar soms is het kleinste goed om me aan het huilen te brengen.

Wat houdt u wakker ’s nachts?

Sinds ik oordopjes gebruik, niets meer :-). De echtgenoot durft al eens snurken en ik lees wat voor ik ga slapen, zodanig dat ik niet kan liggen nadenken en dan heb ik zelden problemen om in slaap te vallen.

Welke song mogen ze spelen op uw begrafenis?

Dust in the wind van Kansas.

Hoe wilt u herinnerd worden?

Als een goed mens. Ik kan daar voor de rest eigenlijk geen zinnig antwoord op geven.

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op Hit & Run

  1. Leuke vragen en antwoorden 🙂 En al 9 jaar, da’s inderdaad wel om trots op te zijn 😉 Veel plezier met het nestelen in het nieuwe huis!

    Liked by 1 persoon

  2. Evi zegt:

    Erg fijn om op deze manier je opnieuw wat beter te leren kennen! Een aantal antwoorden zijn best wel herkenbaar trouwens 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. De liefde tussen jou en je echtgenoot kaatst eraf! Mooi, warm om te lezen.

    Liked by 1 persoon

  4. Vervelend dat je je op dit moment niet helemaal happy voelt op je werk. 😦
    Wat een leuke en afwisselende vragen. Heel erg leuk om je zo weer wat beter te leren kennen.

    Liked by 1 persoon

  5. Mrs. Brubeck zegt:

    Oh, jouw onhebbelijke karaktrek, die hebben we zo gemeen. 😦
    Fijn je weer wat beter te leren kennen ❤️

    Liked by 1 persoon

  6. Mrs. T. zegt:

    Mooi lijstje en mooie antwoorden. Die echtgenoot die boft volgens mij maar.

    Liked by 1 persoon

  7. Brubeck zegt:

    Tiens, de Backstreet Boys ? 🙂

    Liked by 1 persoon

  8. Zij zegt:

    Leuk! Zo leer ik Samaja weer een iets beter kennen 😉

    Liked by 1 persoon

  9. Haha, zo stom: ik dacht bij dat “kibbelen over wie naast de bruid mocht staan” eerst “ah, elk aan één kant, daar moet nu toch geen ruzie over gemaakt worden?”. Ahum, even vergeten dat de bruidegom misschien ook wel naast zijn bruid zal willen staan 😉

    Leuke vragen en antwoorden alleszins! Duidelijk dat jij en je man elkaar graag zien!
    En ik hoop dat je werksituatie toch wel wat beter wordt. Geen enkele job is continu een droomjob, maar het zou toch op zijn minst af en toe zo mogen aanvoelen he.

    Liked by 1 persoon

  10. LJ zegt:

    Neeee, Harry Potter is geweldig! Bij mij is mijn lievelingsboek trouwens ook een kinder/tienerboek; ik neem aan omdat je die op een leeftijd leest dat bepaalde dingen nog diepere indrukken nalaten dan wanneer je een sceptische, pessimistische volwassene bent geworden..
    En als het een geruststelling – of euhm misschien net niet – kan zijn: ik ken niemand uit mijn vriendenkring die al weet wat hij écht wil doen hoor. Je zou loopbaanbegeleiding moeten volgen. Dat kost bijna niets maar is zo hard de moeite.
    Fantastisch hoe eerlijk je de vragen hebt beantwoord. En leuk om je op die manier weer een beetje beter te leren kennen. En zo mooi, zoals je over je echtgenoot spreekt!

    Liked by 1 persoon

  11. Hilde zegt:

    Heerlijk om te lezen, dit. Ik herken me ook in veel van wat je schrijft. Een leuke manier om jou zo een beetje beter te leren kennen. Ik kom hier zeker nog langs, Samaja.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

