Afscheid van ons appartement

We woonden er in totaal 6 jaar en 5 maanden. We gingen er samenwonen als jong koppel, voor beiden onze eerste keer op eigen benen staan.

Ik liet mijn haardroger rondslingeren en hij spetterde de keuken vol spaghettisaus. We beleefden er dan ook onze eerste huishoudelijke ruzies.

We leerden de buren kennen, doorgaans zeer leuke en aangename mensen, maar we ergerden ons ook aan het occasionele lawaai en het gebrek aan privacy.

We lachten er samen, kregen veel vrienden over de vloer en organiseerden er leuke etentjes en feestjes. We huilden er samen toen we alweer een dierbare moesten afgeven en hij troostte me er toen ik me misbegrepen en alleen voelde.

Hij vroeg mij er ten huwelijk, met ontelbare kaarsjes rondom ons en een hele speech waar ik me door de schok niets meer van herinner.

Drie jaar geleden trok ik er mijn trouwkleed aan en wachtte hij me op aan de voordeur, kapot van de zenuwen.

We planden er verre reizen, dachten na over de toekomst en stilaan kwam het besef dat we er niet voor altijd zouden wonen.

Nu is het tijd om afscheid te nemen van onze eerst woonst als koppel. Wat hebben we hier mooie momenten beleefd! Ik draag ze in elk geval voor altijd met me mee.

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

24 reacties op Afscheid van ons appartement

  1. Time to go on 😉 Sla deze deur achter je dicht, open de nieuwe en ga vol voor je nieuwe hoofdstuk!

    Liked by 1 persoon

  2. Conny zegt:

    Tijd voor een volgende stap! Veel geluk in jullie nieuwe woning!

    Liked by 1 persoon

  3. LJ zegt:

    Mooooi! 🙂

    Liked by 1 persoon

  4. Mrs. Brubeck zegt:

    New chapter in jullie verhaal!
    😀

    Liked by 1 persoon

  5. Brubeck zegt:

    Hoe een “huis” een thuis werd 🙂

    Liked by 1 persoon

  6. Pakkend verslagje! Veel succes en plezier in jullie nieuwe stekje met nieuwe herinneringen.

    Liked by 1 persoon

  7. Elaintje zegt:

    Mooi stukje. Klinkt als een echt thuis met mooie herinneringen!

    Liked by 1 persoon

  8. Eilish zegt:

    Leuk dat er zo een goeie herinneringen zijn!
    En sterkte met de verhuis ook.

    Liked by 1 persoon

  9. Liese zegt:

    Mooi! En het wordt mooier!

    Liked by 1 persoon

  10. Zij zegt:

    Dat heb je zo bijzonder mooi geschreven. Weet je.. ik dacht zo terug aan ons eerste appartementje samen 😉
    Koester de herinneringen!

    Liked by 1 persoon

  11. Joni zegt:

    Ooooh ja. Spaghettisaus.

    Liked by 1 persoon

  12. Lize zegt:

    Tijd voor de volgende stap. Mooi geschreven trouwens.

    Liked by 1 persoon

  13. Mooi om te lezen dat jullie het er zo fijn hebben gehad. Op naar een nieuwe stap in jullie leven!

    Liked by 1 persoon

  14. Flavie zegt:

    Oh zo’n mooi blogje… een nieuw plekje… nieuwe fijne momenten… nieuwe herinneringen om te koesteren 🙂

    Liked by 1 persoon

  15. Hilde zegt:

    ‘If you’re brave enough to say goodbye, life will reward you with a new hello’ – eentje dat ik plukte vanop Pinterest ;-). Ook hier van toepassing, Samaja. Een mooi eerbetoon dat je hier neerpent aan dat warme nest dat deel van jullie leven heeft uitgemaakt. Veel plezier toegewenst en minstens evenveel fijne momenten in jullie nieuwe stek.

    Liked by 1 persoon

  16. Evi zegt:

    Wat een mooi stukje: geeft mooi weer hoe een huis een echte thuis kan worden. En dat gaat jullie nieuwe stek ook worden: een heuse thuis vol fijne en warme momenten om te koesteren.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

