Good things – oktober

calendar-999172_960_720

Oktober was de drukste maand van het jaar en eigenlijk van de voorbije jaren. Dat had natuurlijk alles te maken met de aankoop van ons huis en de verhuis die daarop volgde. Het was een maand vol emoties, soms had ik het gevoel op een rollercoaster te zitten, maar de mooie momenten overheersen eens te meer.

  • We werden vrij onverwacht uitgenodigd door de echtgenoot van een jarige vriendin, om als verrassing voor haar een stuk taart te komen eten. Zoiets moet je ons geen twee keer vragen.
  • Begin oktober werden we eigenaar van ons huis, waardoor de rest van de maand eigenlijk helemaal in het teken stond van het klaarmaken van het huis en de eigenlijk verhuis uit ons appartement. Het heeft veel werk en tijd gekost, maar we zijn er geraakt. De meeste puntjes van de oplevering zijn weggewerkt, al is er nog hier en daar discussie. Maar goed, het gaat niet meer om fundamentele dingen, dus we kunnen vooruit!
  • We kregen tijdens de werken hulp van mijn schoonouders, mijn ouders, zus en een paar vrienden. Vele anderen boden ook hulp aan, maar we konden natuurlijk niet iedereen laten komen en dan vervolgens teveel volk hebben dat elkaar in de weg liep. Wel leuk om te voelen dat iedereen meeleeft en wilde helpen.
  • Tijdens de schilderwerken brachten we veel tijd door met de schoonouders en alhoewel ik me toch nog niet 100% op mijn gemak voel, moet ik ook toegeven dat het onze band deugd gedaan heeft. Ik denk dat ze vooral een andere kant van mij gezien hebben, de kant die niet vies is van hard werk en die doorzet als het moeilijk gaat. Dat konden ze blijkbaar wel appreciëren. Ik ben zelfs alleen met mijn schoonmoeder naar de Brico gegaan en we hadden een fijn gesprek in de auto. Zoiets was vroeger ondenkbaar!
  • Hoe druk het deze maand ook was, ik nam tijd om mezelf in de watten te leggen. Ik liet een gelaatsverzorging doen en ging naar de kapper. Dat laatste was echt nodig, mijn lange haren begonnen ferm op mijn zenuwen te werken.
  • We spraken nog eens af met vrienden die we al veel te lang niet gezien hadden. Normaal spreken we altijd met 3 koppels af, maar door omstandigheden, was 1 koppel verhinderd. Daardoor waren de anderen ineens veel opener naar ons toe, konden we het over onze twijfels hebben inzake kinderen en ging het ook niet de hele tijd over speeltuinen en pampers. Die avond heeft ons deugd gedaan!
  • Ik had veel meer energie dan anders. Zeker als ik het vergelijk met de maand oktober van de vorige jaren, was ik nu precies volledig opgeladen en ready to go. Ik hoop dat de weerslag niet zal volgen nu ons leven weer wat rustiger wordt, dus hout vasthouden!
  • Vrijdag was het moving day en daar had ik toch met een klein hartje naar uitgekeken. Je hoort de ergste verhalen over verhuisfirma’s en bovendien zaten we met ons appartement met een nogal speciale situatie om de meubels buiten te krijgen. Gelukkig bleken mijn zorgen voor niets nodig te zijn. Er kwamen drie vriendelijke en beresterke mannen opdagen die alles razendsnel verhuisd hebben en dat ook voorzichtig deden.
  • Zaterdagavond kwamen er onverwacht vrienden langs met een bloemetje om ons te feliciteren met de nieuwe woonst. Zo lief! Ook mijn mama en de echtgenoot trakteerden me al op bloemen, dus onze nieuwe living ziet er direct fleurig uit :-).

Na een maand werken in het huis, kan het genieten beginnen! Er zijn nog wat zaken die opgeruimd of uitgepakt moeten worden en ik kijk ernaar uit om het hier nog gezelliger te maken. De komende weken zijn er ook feestjes om naar uit te kijken, er komen vrienden over de vloer en ik ga naar Stan Van Samang in het Sportpaleis met mijn zus. Veel leuks om naar uit te kijken dus.

Hoe was jullie maand?

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Good things – oktober

  1. Joni zegt:

    Leuk dat het huis een thuis wordt! 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Eindelijk geland, dus.
    Geniet er nu van!

    Liked by 1 persoon

  3. Wat een fijne dingen allemaal! Mijn maand was niet zo heel erg fijn helaas, maar ook dat hoort erbij!

    Liked by 1 persoon

  4. Mrs. T. zegt:

    Wat een blij logje zeg. Fijn! Ik wens jullie heel veel fijne momenten in jullie nieuwe (t)huis!

    Liked by 1 persoon

  5. Kris10 zegt:

    Iets minder druk dat jouw maand 🙂 Wat een hoop fijne momenten!

    Liked by 1 persoon

  6. Oktober was druk en stressy, maar we hebben het gehaald 🙂 en de extra vrije dagen maken dat ik weer tot mezelf kom. Geniet van jullie nieuwe huis…..en van het leven!

    Liked by 1 persoon

  7. Hilde zegt:

    Gesettled in jullie nieuwe woonst :-), nogmaals proficiat! Altijd fijn om te zien hoe mensen elkaar een helpende hand toereiken. En tijd voor een verwenmomentje voor jezelf, heerlijk. Veel plezier met het optreden van Stan van Samang ;-). Hoe mijn maand was, post ik binnenkort (maandelijkse update) in ‘GeluksmoNUmentjes’.

    Liked by 1 persoon

  8. Zij zegt:

    Wat fijn om lezen, dat de verhuis toch vrij vlot verlopen is. En nu kan het allerleukste beginnen, het nog gezelliger maken 😉
    Geniet van jullie nieuwe huis en van de leuke momenten, die gaan komen.

    Liked by 1 persoon

  9. Evi zegt:

    Drukke tijden bij jou maar wel goed gevuld met fijne momenten lijkt me.

    Liked by 1 persoon

  10. LJ zegt:

    O heerlijk, dat gevoel in een nieuw huis, het inrichten en spulletjes uitpakken en een plaatsje geven om het helemaal naar je zin te maken tot het als ‘thuis’ voelt! Geniet er nog van!!

    Liked by 1 persoon

  11. Flavie zegt:

    Oh verhuisd… geniet ervan en maak er een gezellige thuis van!! 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

