Te vroeg voor cadeautjes?

De feestdagen komen er weer aan en ik ben al volop in cadeautjesmodus. Ik hoor u al denken: “Waar denkt die al aan? Dat is toch nog twee maanden?” En gelijk hebt u. Alleen heb ik een hekel aan de eindejaarsdrukte in de stad en in de winkels. Door de schaarste aan parkeerplaatsen en de overvolle trams is kerstshoppen in Gent wat mij betreft allesbehalve merry. Teveel volk, lang wachten aan de kassa waardoor mijn rug pijn begint te doen, staan zweten in mijn winterjas in winkels waar de temperaturen bijna tropisch aanvoelen… O joy.

En dus probeer ik het liefst zoveel mogelijk op voorhand te doen. Ik ben dus al twee weken mijn naasten aan het ambeteren door te vragen wat ze graag zouden hebben voor Kerst. De meesten zijn totaal niet op die vraag voorbereid en wimpelen me dan ook af. Enkel voor mijn zus is het cadeau al binnen, maar die was dan ook zo slim geweest om een lijstje te maken zodat ze altijd een antwoord heeft als iemand haar vraagt wat ze graag zou krijgen.

Ik hoop alleszins dat ze binnen een week of twee een antwoord kunnen geven op mijn vraag, want anders moet ik me in december toch in het centrum van Gent wagen omdat je enkel in de winkel zelf inspiratieloze cadeaubonnen kan kopen en dat is voor mijn humeur niet zo’n goede zaak.

photo-1448832945950-bc85f82891bd

Hoe zit dat bij jullie, beginnen jullie vroeg aan de kerstshopping? En ben je fan van cadeaubonnen of toch liever iets origineler?

 

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

27 reacties op Te vroeg voor cadeautjes?

  1. Joni zegt:

    Ik ben fan van echte cadeautjes, niet van cadeaubonnen πŸ™‚ maar ik begrijp wel die keuze soms, om geen verkeerde keuze(s) te maken!
    En ik denk voor de eerste keer in zoveel jaar aan nu al cadeautjes shoppen. Meestal ben ik ook rijkelijk te laat en irriteer ik me ook aan de drukte en het ‘gedoe’, haha πŸ˜€

    Liked by 1 persoon

  2. Door de afstand ben ik willens nillens aangewezen op cadeaubonnen en online shopping. En maar goed ook, ik heb er anders het raden naar in welk jaar mijn kerstgeschenken in Vlaanderen arriveren πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  3. Juist heerlijk om alles vooraf rustig te kopen. Onze zoon is ook in december jarig, dus als ik in augustus iets leuks voor hem tegenkom dan neem vast mee hoor. Als andere mensen dat raar vinden dan vind ik dat prima. Ik zit in december relaxed net wat lekkers bij het haardvuur ipv in een drukke, natte winkelstraat met teveel tassen om te sjouwen πŸ™ƒ

    Liked by 1 persoon

  4. Brabbeltjes zegt:

    Liever geen cadeaubonnen, behalve bij tijdsgebrek. Het liefst geef ik iets zelfgemaakt, zoals een zelfgemaakte sjaal, maar ja, je kan moeilijk elk jaar een sjaal geven hΓ©. Een van onze leukste geschenkjes waren glazen potten met zelfgemaakte koekjes.
    Als je tips hebt mag je ze altijd delen! Wat inspiratie kan nooit kwaad.

    Liked by 1 persoon

  5. Falderie zegt:

    Ik ben niet zo’n fan van cadeaubonnen. maar heel soms doe ik het toch. sommige mensen zijn Γ©cht moeilijk om een cadeau voor te vinden… πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  6. Kris10 zegt:

    Het is nooit te vroeg voor cadeautjes. Ik koop ze ook liever op voorhand.

    Liked by 1 persoon

  7. Nu je me eraan herinnert…

    Liked by 1 persoon

  8. marliese9 zegt:

    Ik ken dat ja. Sinds vorig jaar werken we met namentrekken.be Kan je een lijstje maken en de meeste spullen kan je dan gewoon online bestellen via bol.com of andere websites. Ik vond dat vorig jaar supergemakkelijk. Daar moest ik idd de kerstdrukte niet voor trotseren. Ik heb het nu terug opgestart (op zaterdagavond laat). Je moet dan op een knop in je mailbox drukken om het te activeren. Buiten mijn man en ik heeft nog niemand op de knop gedrukt. En dan heb ik het nog niet over de verlanglijstjes die nog gemaakt moeten worden. Dat van mij is al in orde. Maar vorig jaar duurde dat ook te lang naar mijn zin. Ik zaag er maar niet over, want dat ligt aan mijn karakter. Ik ben met alles graag op tijd klaar. Dus ik snap dat het voor iemand anders irritant kan lijken. Ik zette vroeger trouwens constant cadeaubonnen op mijn verlanglijstje. Maar er waren een aantal mensen in onze familie die dat niet graag gaven. Dus ben ik daarmee gestopt 😊.

    Liked by 1 persoon

  9. Zij zegt:

    Vorig jaar zijn we op advies van de ex gestopt met het kopen/geven/krijgen van cadeautjes. Enkel de kleinkindjes krijgen nog een pakje.
    Eigenlijk vind ik het wel jammer, want het geeft toch heel wat sfeer, zo pakjes kopen, mooi verpakken, ze onder de kerstboom leggen, .. πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  10. Wij doen niet mee met cadeaus, handig en goedkoop! Al vind ik het toch stiekem wel leuk de avond zelf, als er cadeaus zijn.
    Zelf krijg ik wel graag een bon, maar ik ga het niet snel geven omdat je dan ziet hoeveel je geeft.

    Liked by 1 persoon

  11. Elaintje zegt:

    Wij vieren eigenlijk geen kerst, dus de cadeautjesstress ken ik niet. Wel is mijn moeder tweede kerstdag jarig waar ik toch ook ieder jaar weer te laat aan denk. Wel slim om zo vroeg te beginnen, alleen jammer dat de mensen om je heen daar nog niet aan toe zijn.

    Liked by 1 persoon

  12. Evi zegt:

    Je bent niet de enige hoor die daar graag vroeg met begint. Wij hadden vroeger een systeem waarbij we namen trokken en iedereen een aantal dingen moest doorsturen die hij/zij graag zou krijgen. Dit jaar doen we het voor de eerste keer niet, maar ik heb er al sinds september zitten naar vragen zodat we mochten we toch cadeautjes geven ik tegen nu zou weten voor wie ik zou moeten kopen en ik dan al naar de winkels zou kunnen gaan. Ik vind kerst een erg fijne periode, maar die winkeldrukte is me er net iets te veel aan.

    Liked by 1 persoon

  13. Hilde zegt:

    Ik vermijd ook liever die grote druktes en ja…heb ook al (enkele) kerstcadeaus gekocht het afgelopen weekend. Vanaf morgen komt m’n kerstplanner ook on-line. Ben ook ‘allergisch’ voor die grote, jachtige druktes dus ik treed je hierin bij, Samaya. Tijdens het jaar leg ik m’n oren goed te luisteren naar ieders cadeauwensen. Soms gebeurt het zelfs dat ik al tijdens het jaar aankopen daarvoor doe (dat laatste evenwel meer uitzondering dan regel).

    Liked by 1 persoon

  14. Els zegt:

    Groot gelijk dat je op tijd aan je kerstshopping wilt beginnen! Dat is bij mij niet anders. Wij trekken elk jaar namen, dus iedereen moet maar voor één persoon een cadeautje kopen. Handig.

    Liked by 1 persoon

  15. Flavie zegt:

    Wij hebben besloten om dit jaar geen kerstcadeautjes te kopen… we hebben al alles en weten toch niet wat kopen. Enkel de mini-me’s krijgen iets πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  16. sandravda zegt:

    Jij bent een goede georganiseerde dame! Bij mij gebeurt het dat ik 2 dagen voor Kerstmis nog cadeautjes moet gaan kopen… Echt niet fijn en ieder jaar neem ik me voor om er op tijd over na te denken… Hoop dat het dit jaar lukt!

    Liked by 1 persoon

  17. Wij hebben op reis al een hoop kerstcadeaus gekocht. Langsgaan in Disney World zorgt dan ook voor grote financiΓ«le uitspattingen πŸ˜‰ Ik ben nu ook al wel volop aan het zoeken hoor, niks ‘te vroeg beginnen’!

    Liked by 1 persoon

  18. LJ zegt:

    Ik begin daar ook liever vroeg aan, zodat tegen december alles al in kannen en kruiken is. Sinds het online shoppen zo normaal is, ben ik er wel chiller van geworden. En het feit dat we uiteindelijk maar vier echte cadeaus moeten kopen: we trekken namelijk naampjes zowel bij mijn familie als bij de zijne. Dat verlicht de stress πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  19. Oh, die overvolle winkelstraten, zo’n hel! Daarnet nog naar het centrum gegaan en waar ik een rustige stad verwacht had (zoals meestal op zondag), bleek het net een koopzondag te zijn. Ik heb gemaakt dat ik weg was, brrr!
    Hopelijk heb je ondertussen al de andere verlanglijstjes gekregen? πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  20. Check mijn nieuwe blogpost: leuke ideetjes voor kerst!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

