Good things – november

calendar-999172_960_720

In november kregen we de weerslag van de razend drukke tijden van de voorbije maanden, maar we hadden gelukkig ook voldoende vrije tijd om op onze plooien te komen. We genoten van ons huis en maakten een boel plannen voor volgend jaar:

  • In november waren er veel feestdagen en met een beetje recup hier en daar had ik een paar verlengde weekends. Die rust was welgekomen, want we begonnen de weerslag van de bijzonder drukke maand oktober toch wel te voelen.
  • We settelden ons in ons nieuw huis en na een onwennige start, voel ik me nu al helemaal thuis. Het is er gezellig en we genieten ervan om thuis te zijn en gewoon wat te rommelen. Benieuwd hoe lang dat gaat duren ;-). Voor de financiën is al dat verhuisgedoe minder voordelig. De gordijnen hebben ons alweer een flinke pak geld gekost, dus het volgende project (muggenramen, een dressing of toch een carport?) zal nog een tijdje op zich laten wachten. Geduld is een schone deugd. En spaarzaam zijn ook.
  • We vierden eindelijk de verjaardag van mijn vader (hij is jarig in juli…), samen met zijn beste vriend die ook in die periode jarig is. Leuk om zo nog eens allemaal samen te komen.
  • We kregen de eerste vrienden over de vloer bij ons thuis en dus ging de echtgenoot ook helemaal los in de nieuwe keuken. We kregen complimentjes en hadden een leuke namiddag, meer moet dat niet zijn.
  • Ik ging naar Bridget Jones’s Baby kijken en heb daar goed mee gelachen. Vooral de scène waarbij ze haar naar het ziekenhuis brengen is hilarisch! Een leuk avondje uit.
  • We hadden een leuke zondagnamiddag met goede vrienden: lekker eten, een fijne wandeling en nadien een warme tas thee. We spraken ook meteen af voor oudejaarsavond. Vorig jaar kwamen ze bij ons en wat toen nog eenmalig leek, zou nu wel eens een nieuwe traditie kunnen worden. We hebben allerlei wilde plannen voor spelletjes en kleine, grappige cadeautjes. Het wordt ongetwijfeld een dolle avond ;-).
  • Mijn zus is nogal fan van Stan van Samang en zelf kan ik zijn muziek ook wel smaken, al is het vooral zijn stemgeluid dat ik geweldig vind. Ik trok dus mee met haar naar het Sportpaleis en genoot van een heel goed concert.
  • We maakten allerlei plannen voor volgend jaar: een dag Werchter, naar Werchter Boutique, we scoorden ook tickets voor Bastille en Bruno Mars. Altijd leuk om naar zo’n dingen uit te kijken, 2017 wordt ongetwijfeld een muzikaal jaar.
  • De echtgenoot en ik dachten ook na over een reis voor volgend jaar. Voorlopig ziet het er naar uit dat we een road trip door Andalusië gaan maken, met een aantal dagen strandvakantie eraan geplakt op het einde. Al valt het nog te bezien hoe duur dat allemaal gaat uitvallen. Toch is zeker dat we tijd en financiële ruimte willen maken om op zijn minst 1 keer weg te kunnen dit jaar.
  • De donkere dagen kunnen wat deprimerend zijn, maar er zijn ook voordelen aan verbonden, onder een warm dekentje series bekijken bijvoorbeeld. Zo genoten we, ondanks de gaten in het scenario, van het eerste seizoen van Zoo, zijn we op Netflix druk bezig met het bekijken van het nieuwe seizoen van Call The Midwife en laten we ons elke zondagavond verrassen door de vele onverwachte wendingen in Game of Thrones.
  • Het was emotioneel gezien niet altijd zo gemakkelijk deze maand, maar ik haalde enorm veel troost uit mijn dagboekschrijfsels en het neerpennen van mijn twijfels en ergernissen op mijn blog. Ik waak er heus wel over dat het hier niet alle weken een klaagzang is, maar zo eens ventileren, dat doet een mens deugd.
  • We kochten al bijna al onze kerstcadeaus in november en kunnen dus in december lekker relaxen en het last minute kerstshoppen in zweterige winkels aan anderen overlaten.
  • Ondanks de vermoeidheid en een beetje gebrek aan energie, voel ik me stukken beter dan de voorbije jaren in november het geval was. Geen hoest, geen virussen in mijn lijf, geen gezwollen klieren (of toch niet veel). Hopelijk gaan we op dit elan verder!

Met ons gaat alles dus prima, alleen was er in de familie van de echtgenoot weer slecht nieuws over de gezondheid van een van de nonkels. Het lijkt voorlopig niet ernstig, maar we blijven voorzichtig optimistisch. Ook mijn schoonmoeder moet een (weliswaar routine) operatie ondergaan en lijkt daar niet zo goed mee om te kunnen. Laat ons hopen dat we tegen het einde van het jaar met opluchting op dit alles kunnen terugkijken.

December belooft alweer druk te worden en de eerste irritaties over de feestdagen en wie waar viert, staken alweer de kop op. Toch kijk ik er naar uit, niet in het minst omdat de echtgenoot en ik dan een week vrijaf hebben. We zouden ondermeer een uitstap doen met het petekindje van de echtgenoot, iets wat we al veel eerder hadden moeten doen. Dit weekend zetten wij alvast onze kerstboom, joepie!

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Good things – november

  1. Nina zegt:

    Toch hier en daar nog wat met vrienden kunnen doen blijkbaar, fijn!

    Liked by 1 persoon

  2. Evi zegt:

    Heel wat fijne dingen op je lijstje! En toegegeven ik ben keihard onder de indruk van het feit dat jullie zo goed als al jullie kerstcadeaus al kochten. Slimme zet trouwens om die eindejaarsdrukte te vermijden!

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Ik haat de drukte in de winkels, ik ga bijvoorbeeld ook nooit op zaterdagnamiddag de stad in, tenzij het echt niet anders kan. Zo word je creatief om zo’n dingen te vermijden ;-).

      Like

  3. Mrs. Brubeck zegt:

    Fijn dat je je draai gevonden hebt en duidelijk genoten van veel dingen!
    Ik wens je in alle geval fijne dagen in december (en laat de schoonmama maar zeuren over geld en vakanties…lekker plannen gewoon!)
    Lieve groetjes!

    Liked by 1 persoon

  4. Samaja zegt:

    Ik kan weer ademhalen :-). Dank je, ik zie december alleszins helemaal zitten!

    Liked by 1 persoon

  5. Falderie zegt:

    Ha ik ga ook naar Bruno Mars!
    Blijkbaar was het op een half uurtje uitverkocht… Hebben wij dat weer goed gedaan 😉

    Liked by 1 persoon

  6. Als ik uit eigen ervaring mag spreken: ga voor muggenramen. Zo’n gerief.

    Liked by 1 persoon

  7. Zij zegt:

    Zoveel leuke dingen en alles klinkt zo positief! Zo fijn voor je!

    De feestdagen.. zo’n fijne periode. Althans, dat heb ik altijd toch gevonden. Of het dit jaar even fijn zal zijn.. betwijfel ik. Maar ach.. misschien wordt het in 2017 dan weer wel een fijne kerstperiode.

    Liked by 1 persoon

  8. Heel erg fijn dat je je inmiddels thuis voelt in je nieuwe huisje. Heerlijk ook dat jullie al vrienden over de vloer hebben gehad. Gezellig.

    Liked by 1 persoon

  9. Hilde zegt:

    Veel moois om op terug te kijken en leuke voornemens om naar uit te kijken. Volhouden hé ;-).

    Liked by 1 persoon

  10. En euhm ja, verhuizen is inderdaad niet goed voor de financiën… Een mens denkt dan dat hij alle nodige meubels enzo al heeft, maar er is toch altijd wel nog ergens iets dat vervangen moet worden of anders verloopt dan gedacht. Part of the fun zekers? 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

