Gezwicht

Het is zover, ik ga een smartphone kopen! Ik ben momenteel de eigenaar van zo’n stoere, stevige Nokia gsm, wiens batterij bijna twee weken meegaat en die zo goed als onverwoestbaar is. Ik had dus helemaal geen smartphone nodig. Als ik op stap ga, ben ik meestal in het gezelschap van iemand die er een heeft en thuis heb ik een tablet en een laptop. Voor mijn job heb ik er geen nodig. En ik ken mezelf, het gevaar om met dat ding vergroeid te geraken is groot bij mij.

En toch, toch denk ik eraan om overstag te gaan. Op mijn werk worden ze steeds strenger wat de toegang tot internet betreft en dat zint me niet. Ik ben iemand die in blokken werkt. Ik concentreer me heel hard en geef alles, maar dat hou ik geen 4 uur aan een stuk vol en al zeker niet binnen de materie waarin ik momenteel werk. Ik neem dus tussen die werkblokken een beetje pauze. Ik zet een kopje thee, volg de actualiteit, lees wat interessante artikels online of wat blogs of ik pruts wat aan mijn eigen blog. Lang duurt dat niet en nadien duik ik met een fris hoofd terug in de dossiers. Maar blijkbaar vindt mijn werkgever dat niet goed. Ik ben er nog niet persoonlijk op aangesproken, maar er werd een tijdje geleden een mail rondgestuurd dat we zelfs tijdens de middagpauze slechts uitzonderlijk eens iets op het internet mochten opzoeken. Dat ik dus tijdens mijn pauzes vaak op het internet vertoef, dat zien ze hier blijkbaar niet graag. Ik verlies er minder tijd mee dan iemand die gaat roken en dat die soms een halfuur aan een stuk verdwijnen en dat zo’n 5 keer per dag, daar kraait geen haan naar… Ik vind het oneerlijk, maar goed, ik moet me aan de regels houden.

Teneinde nog op het internet te kunnen en op mijn blog zo eens tussendoor, zal ik binnenkort dus wel een smartphone moeten kopen. Boehoe ;-).

Dus nu begint de moeilijke zoektocht naar welk model ik me ga aanschaffen. Ik weet wel ongeveer wat ik wil (vooral niet teveel geld uitgeven), maar toch, het is moeilijk om de knoop door te hakken. Ik ga niet voor een Iphone (ik lig lekker dwars tegen de hype) en een Windows Phone wil ik ook niet. Het wordt er dus eentje met een android systeem. Maar welke? Ik ga vanavond eens grasduinen op allerlei websites en hopelijk kom ik dan tot een besluit. To be continued!

PS: Tips zijn altijd welkom!

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

34 reacties op Gezwicht

  1. Mrs. Brubeck zegt:

    NIET DOEN!!!! Je bent verslaafd voor je het weet 😂😂😂
    Ik heb 2 jaar geleden mijn Iphone gekregen van B, hij wist dat ik daar nooit geld aan zou geven, ik weet dat Apple duurder is, maar zoveel gebruiksvriendelijker en je trekt er haarscherpe foto’s mee. Het is mijn “computerke”. Ieder zijn ding, maar als hij morgen stuk is koop ik direct een andere!

    Liked by 2 people

  2. Conny zegt:

    Ik zit tijdens werk ook regelmatig te struinen op internet. Net als jij houdt me dat scherp en kan ik mijn geest even de ruimte geven vrijelijk te bewegen. Je kunt dat inderdaad aantoonbaar maken: ik zelf krijg de rapporten daarvan van onze systeembeheerder. Het is mogelijk om dat per gebruiker te zien. Maar als je met je smartphone gaat inloggen op het netwerk op je bedrijf, heb je hetzelfde probleem. Enige optie is om dat via 4G (of 3G) te doen, dan heb je alle ‘vrijheid’ maar dat kost jouw wel extra data. Dus als je het om die reden doet, zou ik er nog eens over nadenken.
    Het is wel erg lullig – vind ik – dat je zelfs tijdens je pauze niet mag internetten. Ik begrijp het nog als er risicovolle sites worden bezocht, maar die kan het bedrijf laten blokkeren. Even een beetje struinen, nieuws kijken of blogs lezen kan volgens mij weinig kwaad en is – aantoonbaar – goed voor de inzetbaarheid.

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Het is sowieso de bedoeling om via 4G te surfen, inloggen op het netwerk is hier niet toegestaan. Mijn man doet het ook zo op zijn werk en komt wel toe met de datalimiet binnen zijn abonnement. Het zou dus moeten lukken.

      Like

  3. Kris10 zegt:

    Ik kocht ook geen Iphone omdat ik dat belachelijk duur vind. Kan je misschien leuke foto’s mee maken maar ik heb daar een fototoestel voor 🙂 Ver wegblijven van de Windows Phone is ook een meer dan strak plan. Ik heb er eentje van ’t werk en gebruik liever de mijne … (Samsung weetikveelwelknummer). Echte tips gaan van iemand anders moeten komen vrees ik.

    Liked by 1 persoon

  4. kliefje zegt:

    Samsung Galaxy A3 2016. Toptoestel dat alles heeft en maar een fractie van de prijs is. Ik heb ‘m nu 2 maanden en ben enorm enthousiast. Google maar!

    Liked by 1 persoon

  5. Brabbeltjes zegt:

    Ik wilde er ook niet veel geld aan geven, maar toch een deftig fototoestel hebben. Uiteindelijk gekozen voor de Motorola G4, je moet er maar eens iets over opzoeken. En 4G, sneller dan 3G, en met dat data-abonnement kom ik ook toe.

    Liked by 1 persoon

  6. safealove zegt:

    Daar ga je dan.. steeds weer een barst in je scherm of het gevaar van verslaving.. 😩
    Zo sterk en standvastig als je Nokia vind je ze niet.. 😉
    .. en ja, ik had je een IPhone geadviseerd, maar die wil je niet. Dus zou je het van de andere adviezen moeten hebben. Succes! 😊

    Liked by 1 persoon

  7. Liese zegt:

    Tis toch wel handig! Dan kun je instagram nemen!

    Liked by 2 people

  8. greet zegt:

    Ik heb een Huawei Ascend P8 Lite White, budgetvriendelijk en doet wat ik ervan verwacht.

    Liked by 1 persoon

  9. Ohjee, voor je het weet ben je verslaafd 🙂 Een tip, zet veel geluiden af. Bij mij maakt enkel een sms en telefoon geluid.

    Een Samsung of Huwawei als je niet veel geld wilt uitgeven. Of een fairphone?? Ik heb een Apple omdat ik er aan gewoon ben… En omdat ik bij een nieuwe graag alles wil overzetten.

    Liked by 1 persoon

  10. Zij zegt:

    Ik heb een Iphone. Ondertussen een oud toestel. Heel oud 🙂 Maar hij doet het nog perfect. Ik zou echter nooit voor het nieuwste model gaan, die zijn gewoon onbetaalbaar 😦

    Ik zie hier aan mijn kinderen en schoondochter, dat zo’n ding heel erg verslavend is 😉 Zelfs aan tafel zitten ze nog met dat ding bezig 😦
    Zelf gebruik ik enkel WhatsApp, sms, bellen en de agenda. En soms heel erg soms een Facebook als ik bvb lang moet wachten bij de dokter.

    Liked by 1 persoon

    • marliese9 zegt:

      Dat zei ik dus ook. “Die nieuwe iPhones zijn me te duur, ik wil daar precies niet zo veel geld aan geven.” En dan ging mijn 4s kapot en stond ik voor de keuze: een Android-toestel kopen (diegenen die ik toen vond kostten trouwens ook tussen de 600 en 700 euro, want had ene 64gig toestel nodig) en alles dat in m’n cloud zat: telefoonnummers, foto’s e.d, apps waar ik voor betaald had, kwijt zijn. En aan een nieuw besturingsysteem moeten wennen. Of 200 euro meer betalen en gewoon alles kunnen hergebruiken. Ik heb voor dat laatste gekozen en heb nu een 6s. Maar ik vind nog altijd dat die mij belachelijk veel geld gekost heeft 😄.

      Liked by 2 people

  11. Falderie zegt:

    Ik heb via het werk een iPhone. Dat zou ik omwille van de kostprijs nooit zelf kopen. Ik hoor wel van veel mensen dat Huwawei supergoed is…

    Liked by 1 persoon

  12. Och man, ik kan me dat niet voorstellen, zo’n rigoureus beleid tegen internet! Bij mij op ’t werk hebben we constant internet nodig, dus verbieden is geen optie.
    Ik heb me ook lang tegen de iPhone-hype verzet. Uiteindelijk toch overstag gegaan omdat ik makkelijk m’n muziek uit iTunes wil overzetten op m’n telefoon. Idd, het zijn heel dure toestellen en voor minder geld krijg je evengoede kwaliteit bij een ander merk. Toch ben ik nu aan m’n tweede iPhone toe. Omdat het zo gebruiksvriendelijk en kwalitatief is en, toegegeven, wellicht ook deels uit luiheid omdat ik geen zin had om aan een ander toestel te wennen:-) Wegens niet voldoende budget heb ik de tweede gekocht in een pakket bij een gsm-operator. Daar zit je dan wel twee jaar aan vast… Een andere optie zou kunnen zijn tweedehands bij een echte gadgetfreak die jaarlijks een nieuwe telefoon koopt.

    Liked by 1 persoon

  13. flitsefotoos zegt:

    Ik heb nu mijn tweede Acer, telkens zeer tevreden. Sinds een half jaar heb ik de Z630s. Geheugen is groot genoeg, zou bijna zonder extra kaartje kunnen maar gebruik het wel, voor foto’s en zo. Is snel. Alleen de kwaliteit van de foto’s vind ik minder, en dat vond ik ook bij mijn eerste Acer. Ik heb zowiezo een heel goed fototoestel voor vakanties en dergelijke. Maar als je veel belang hecht aan de foto’s dan raad ik hem niet aan. Verder een toptoestel voor zijn prijs!

    Liked by 1 persoon

  14. Rob Alberts zegt:

    Ik ben benieuwd waar je op uit komt.

    Ik had nog een koelkast.
    Alleen die kon niet meer gerepareerd worden.
    Met een MacBook en een iPad ben ik toch op een iPhone uitgekomen.
    Maar wel een ouder type en een tweedehandsje …

    Vriendelijke groet,

    Liked by 1 persoon

  15. sandravda zegt:

    Ik heb een Huawei, wou er ook niet teveel geld aan uitgeven. Ben benieuwd wat je gaat kopen…

    Liked by 1 persoon

  16. Evi zegt:

    Onlangs moest ik ook een nieuwe smartphone kopen en toen ben ik van Iphone naar Android overgestapt. En toegegeven ik ben nog altijd heel tevreden van mijn Samsung Galaxy S6. Het is niet het laatste nieuwe model, maar dat hoefde voor mij ook niet. Ik heb die trouwens gekocht bij Coolblue, kan je regelmatig wel eens goeie koopjes doen. Ben heel benieuwd naar welk model je gaat kiezen 🙂

    Liked by 1 persoon

  17. Flavie zegt:

    Mijn eerste gedacht was: serieus?? Heb jij geen smartphone??? 🙂
    Ik heb een LG G4 en ben er supercontent van!! Het werkt wel heel verslavend… bezint eer ge begint 😉

    Liked by 1 persoon

  18. LJ zegt:

    Aiaiaiaiai, het begin van een zware verslaving, u weze gewaarschuwd… Maar zo leuk! Kan je eindelijk mee op Instagram!!! 😉
    En dat van die blokken, dat snap ik volledig (en is zelfs wetenschappelijk bewezen, kijk maar naar de Zweden die voor werkdagen van 6u ijveren..), ik moet tussendoor ook ff het www kunnen checken, al is het maar om ff een woordje te chatten met het lief of een vriendin. Ik zou de minuten die de rokers buiten spenderen anders wel eens willen afwegen tegen mijn internetminuten hoor…

    Liked by 1 persoon

  19. fotocox zegt:

    Proberen vasthouden aan die nokia. Ander blijkt de samsung a3 goed te werken binnen zijn prijsklasse, al heb ik zelf (oeps) een iphone.

    Liked by 2 people

Geef een reactie

