Onder de kerstboom

Het is ons gelukt, al de kerstcadeautjes zijn gekocht sinds vorig weekend. Ik ben blij dat ik nu de komende weken niet als een gek door de winkelstraten moet gaan struinen en het is leuk dat het al vol pakjes ligt onder onze kerstboom. Wat we kochten?

Voor mijn mama wordt het een nieuwe tablet. Ons mama is niet bepaald goed met computers, maar een tablet, dat gebruikt ze wel graag. Ze gebruikt nog altijd de allereerste Ipad die mijn vader in huis haalde en dat werkt dus voor geen meter meer. Ze vindt het zelf te duur om een nieuwe tablet te vragen, maar door de kosten te verdelen tussen mijn zus, mezelf en onze pa zou dat moeten lukken. Mijn vader is de computerexpert, dus hij zou de tablet moeten gaan halen. Nu moeten we hem alleen nog zover krijgen.

Voor mijn zus kocht ik een gezelschapsspel, Camel Up, dat ze zelf gevraagd had en de nieuwe CD van Bastille. We gaan samen naar hun concert in februari, ze kan dan alvast beginnen oefenen :-).

Voor mijn pa heb ik een grappige T-shirt besteld van Het Eiland met het opschrift “Ik ben blij dat gij in mijn team zit”. We vieren samen met de beste vrienden van mijn ouders en voor de man van dat koppel heb ik hetzelfde T-shirt gekocht. Dat gaan ze ongetwijfeld hilarisch vinden!

Voor de vrouw van het koppel (een beetje mijn tante dus) heb ik een pakket gekocht bij l’Occitane. Ik heb dat online gedaan en jammer genoeg werd dat een van de eerste keren dat ik zwaar teleurgesteld was door hetgeen in de bus viel. De doos zag er impressionant uit, maar de flesjes waren zo mini dat ik niet kan geloven dat ik daar meer dan 40 euro voor betaald heb. Het is een cadeau dat mijn zus en ik samen geven, dus ik voel me nu wel een beetje schuldig. Misschien toch maar een bloemetje erbij kopen, want het lijkt een schamel cadeau te zijn als je niet weet wat het gekost heeft…

Voor de ouders van de echtgenoot maken we elk jaar een fotokalender. Ik ben geweldig tevreden van de producten van Pixum en bestel altijd daar. Ze krijgen ook nog een bon voor een restaurant bij hen in de buurt, maar daar ging schoonzus voor zorgen.

Schoonzus ging meteen ook voor haar eigen cadeau zorgen. Misschien wat raar, maar ze vindt het zelf prima. Schoonbroer was tevreden met een bon voor de Decathlon en aangezien je die ook gewoon online kan bestellen, was dat des te gemakkelijker voor ons.

Voor het petekindje van de echtgenoot werden het, op vraag van zijn mama, boekjes vol oefeningen voor de derde kleuterklas. Hij doet dat graag, blijkbaar. Soms doet dat kind mij geweldig aan mezelf denken… Zijn broertje hopen we dan weer blij te maken met een fleece dekentje van Paw Patrol. Ja hoor, wij zijn volledig mee met wat kleine kinderen hip vinden :-).

Voor de meter van de echtgenoot wordt het, naar goede gewoonte, een boek. Op basis van wat we dit jaar zelf gelezen hebben, viel de keuze op “Als je het licht niet kunt zien” van Anthony Doerr. Prachtig boek, echt waar.

Voor elkaar voorzien de echtgenoot en ik geen cadeau. Dat lijken ineens zotte kosten nu we nog maar net een huis gekocht hebben. Van de familie krijgen we waarschijnlijk centjes, al deden mijn ouders ons nu al een printer cadeau nadat de vorige het begeven had en hebben de schoonouders ons in oktober de verf voor ons huis cadeau gedaan en telde dat meteen als kerstcadeau. We vielen dus al eerder in de prijzen.

Wat staat er op jullie verlanglijstje? Wat koop je zoal voor familie of vrienden?

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

21 reacties op Onder de kerstboom

  1. Zeer smaakvolle cadeautjes 🙂 !
    Ik ben ook altijd blij als we van die winkelronde verlost zijn…

    Liked by 1 persoon

  2. Het lief en ik kopen ook niets voor mekaar 🙂
    Ik moet nog 2 cadeautjes kopen, waarvan 1 online. Voor de eerste keer in jaren ben ik met alle andere dingen eens goed op tijd, haha!

    Liked by 1 persoon

  3. Mijn verlanglijstje bestaat momenteel vooral uit nuttige dingen: nieuwe pantoffels, een pot voor in de microgolf, een sauspannetje, … Ik heb voor de wederhelft wel een duurder cadeau gekocht dit jaar: een robot-versie van BB8 voor mijn Star Wars-nerd 🙂 Ik voorspel veel spelen met dat ding 😉
    Dat boek van Anthony Doerr is prachtig! Gelezen op de vlieger in november, was fantastisch.

    Liked by 1 persoon

  4. Zij zegt:

    Zulke mooie geschenken. En zo fijn, dat je niet meer in de drukte moet om ze te kopen.
    Dit jaar voor mij geen kerstgeschenkjes. Ik was eerst van plan om voor de kleinkindjes toch iets te kopen, maar vooral de reactie van het oudste kleinzoontje bij zijn sinterklaascadeau ligt nog een beetje zwaar op mijn maag 😉

    Liked by 1 persoon

  5. Mrs. Brubeck zegt:

    Wij kochten tot vorig jaar altijd veel kadootjes voor de kinderen, dat hoeft niet altijd duur te zijn. We vonden het gewoon fijn om samen bij de open haard pakjes te geven. Nu ze sinds dit jaar alle 3 werken en B zijn ouders mee vieren, hebben we voor de 1ste keer namen getrokken, ook heel fijn!
    Wens je een mooie en warme kerst!
    Liefs!

    Liked by 1 persoon

  6. Mooi cadeaus! Wij doen niet mee aan de cadeau-gekte. Op de avond zelf vind ik dat wat jammer maar op zich vind ik dat helemaal niet erg.
    Balen als een cadeau duurder is dan het er uitziet. Ik laat soms mooie cadeaus omdat het er goedkoper er uit ziet. Hier in Gent is er een supermooi winkeltje maar je betaalt er 15 euro voor een mok, dan lijkt het precies alsof je maar 5 euro uitgegeven hebt.

    Liked by 1 persoon

  7. Ik heb ook alle cadeaus. Ze moeten alleen nog ingepakt raken 😂😂. Op mijn lijst, kleine zwarte handtas. Oogschaduwpalette van Mac en van mijn lief krijg ik marmeren werkblad om chocolade te tempereren. Ik heb dit jaar mijn schoonbroer getrokken…die wil geld 😂😂

    Liked by 1 persoon

  8. Villasappho zegt:

    Wat leuk al die cadeaus behalve die ene dure. Ik ben een content mens geen cadeaus.

    Liked by 1 persoon

  9. Evi zegt:

    Leuke cadeautjes en top dat je alles al in huis hebt voor de kerstdrukte echt toeslaat. Wij geven dit jaar voor het eerst geen cadeautjes in de familie, dus het aantal geschenken dat hier gekocht moest worden slinkte drastisch.

    Liked by 1 persoon

  10. Dat ziet er vast heel erg gezellig uit met de cadeautjes onder de boom. Wij doen nooit cadeautjes met Kerst. We vieren het altijd wel met de hele familie, dat vind ik een heel mooi cadeau. Verder heb ik geen wensen. 🙂

    Liked by 1 persoon

  11. Flavie zegt:

    Amai al die cadeautjes!
    Hier geen cadeautjes dit jaar (2017 is een duur jaar voor ons), maar de mini-me’s krijgen wel iets kleins.

    Liked by 1 persoon

  12. Liese zegt:

    wij gaven en kregen een saunabon voor twee personen 🙂 en voor mijn vader werd het een bon voor een escapegame (er is zo’n huis in onze buurt).

    Liked by 1 persoon

  13. LJ zegt:

    Paw Patrol? 🙂 In de Bart Smit (waar ik was om een Mickey Mouse te kopen als hintcadeautje voor het lief) zag ik overal Frozen en de Minions, tot zover ben ik nog mee met de hypes 🙂
    Wij kopen nooit kerstcadeautjes voor elkaar, hij weet nooit wat kopen voor mij en hij verjaart kort daarop en weet nooit wat vragen zodat ik het altijd héél moeilijk vind om een cadeau te kopen voor hem.
    We werken al enkele jaren met naampjes trekken zodat we niet voor iedereen een cadeau moeten kopen, en dat scheelt in tijd én geld. Ook wordt er met lijstjes gewerkt want ik heb een gruwelijke hekel aan het kopen van bons; ik heb ermee gedreigd kerstcadeaus af te schaffen als er toch enkel bons worden gevraagd want dan kan iedereen net zo goed voor zichzelf een bon gaan kopen 🙂 en dit jaar hebben ze toch geluisterd en heb ik toch wat leuke dingen kunnen kopen. Voor de vriend van mijn schoonmoeder kocht ik bijvoorbeeld een Plan Cadeau, een cadeaubon waarmee je (in dit geval) drie kinderen in een noodsituatie terug naar school kan sturen. Ik vind zoiets geweldig en ga dat op mijn volgend verjaardagslijstje zetten, want genoeg rommel heb ik toch al in huis :p

    Liked by 1 persoon

  14. Leuke cadeaus! En dat boek van Doerr is inderdaad super he!
    Wij kochten dit jaar voor het eerst ook geen kerstcadeau voor elkaar, omdat we de nieuwe boekenkasten en eettafel met stoelen al cadeau genoeg vonden. Niet zo’n grote aankopen als jullie huis, maar toch genoeg om eventjes geen extra kosten te doen 😉 En met onze nieuwjaarsboeken hebben we sowieso toch een cadeau voor elkaar, dat ook wel 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

