Oude en nieuwe goede voornemens

Ik heb vorig jaar niet echt veel voornemens neergeschreven en dat was maar best ook, want voor twee van de drie ben ik grandioos gebuisd. Ik heb heel weinig gesport dit jaar, het stond allemaal op een zeer laag pitje. Wel ben ik actiever doorheen de dag. Ik ga vaker wandelen tijdens mijn middagpauze en door de verkoop van ons appartement en de aankoop van ons huis, was ik sowieso heel vaak in de weer met vanalles en nog wat. Het is dus niet zo dat ik al die tijd gewoon in de zetel lag te vegeteren. Ik voel me de laatste maanden minder moe en een pak energieker dan ik gewoon ben, dus ik mag zeker niet klagen. Er is alleszins wel verbetering merkbaar.

De oefeningen voor mijn rugspieren heb ik een tijdje gedaan, maar dan stopte ik er ineens weer mee toen ik geen enkele pijn meer had. Als ik nu een opstoot krijg, ga ik zo boos zijn op mezelf. Maar ik heb opnieuw goede voornemens om dit toch blijvend te onderhouden in plaats van gewoon twee maanden en daarna opnieuw op te geven. Hoop doet leven zeker ;-).

Piekeren doe ik nog steeds, maar daar heb ik vooruitgang geboekt. Ik pieker wel nog over bepaalde zaken, maar niet meer over dingen die ik toch niet kan oplossen. Dat is echt wel vooruitgang, al zeg ik het zelf. Bovendien ben ik me ervan bewust als ik weer eens in overdrive ga en slaag ik er doorgaans wel degelijk in om een beetje te kalmeren en alles te relativeren.

Nieuwe voornemens wil ik niet echt maken, ik heb nog werk met die van vorig jaar. Ik hoop wel dat 2017 een jaar wordt waarin ik veel ‘ja’ zeg en zo veel leuke momenten mag beleven. Ik ga me proberen heroriënteren op jobgebied, maar zonder mezelf druk op te leggen. Want eerlijk is eerlijk, dat kan ik momenteel missen als kiespijn. Ik ga genieten van ons nieuw huis en dat op mijn gemak inrichten en er een echte thuis van maken. Ik zal nieuwe uitdagingen niet uit de weg gaan, als ik me er goed bij voel. Ik ga nog steeds mijn gevoel volgen en misschien keuzes maken die anderen niet begrijpen. En ik ga hard proberen om me de commentaar en de ongewilde gevolgen niet aan te trekken. Ik ga gewoon genieten van het leven en zien wat er op mijn pad komt.

Hoe zit dat bij jullie? Doen jullie aan goede voornemens of vind je dat nutteloos?

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Oude en nieuwe goede voornemens

  1. Mrs. Brubeck zegt:

    Wel eerlijk, ik heb dat nog nooit gedaan.
    Ik zie wel het komt en heb geleerd dat je moet proberen om te genieten van elk moment!
    Je bent goed bezig door de lat niet te hoog te leggen voor jezelf.
    Ik wens je een super 2017! Liefs!

    Liked by 1 persoon

  2. Je bent goed bezig door er niet echt mee bezig te zijn ;). Geniet ze!

    Liked by 1 persoon

  3. Vlinder1960 zegt:

    Hier geen goede voornemens. En mocht ik die hebben, dan heb ik die op andere momenten. Waarom wachten tot 1 januari?

    Liked by 1 persoon

  4. Kris10 zegt:

    Geen goede voornemens hier. Of toch niet speciaal om op 1 januari mee te beginnen. Wat meer rust af en toe zou nu al mogen 🙂 Ik leer het ooit wel …

    Liked by 1 persoon

  5. kliefje zegt:

    Daar doe ik niet aan. Ik verzin wanneer het komt wel wat ik wel en niet ga doen en ga laten. Ik moet al zoveel van mezelf 😉

    Liked by 1 persoon

  6. Goede voornemens maak ik wel wat vaag, maar nooit concreet en ik schrijf ze ook nooit op…

    Liked by 1 persoon

  7. sandravda zegt:

    Goede voornemens maak ook ik niet per 1 januari.
    Geniet alvast van jullie nieuwe huis!
    Mijn allerbeste wensen voor Kerstmis en een heel fijn 2017!

    Liked by 1 persoon

  8. Evi zegt:

    Ik vind dat je al aardig wat vooruitgang geboekt hebt als je enkel nog piekert over dingen die je zelf kan veranderen! Zou ik heel dringend eens moeten leren. Ik hoop dat je in 2017 ongelooflijk veel ja kan en mag zeggen 🙂 Geniet van de feestdagen!

    Liked by 1 persoon

  9. Zij zegt:

    Niet gaan piekeren over dingen, die je niet kan oplossen! Prachtig! Ik wou, dat ik dit ook kon.
    Ik wens je een fantastisch jaar toe in jullie nieuwe huis, dat meer en meer een thuis zal worden.

    Zelf maak ik geen voornemens.. of misschien toch wel.. ik wil me terug gelukkig voelen 😉

    Liked by 1 persoon

  10. Fijn dat het je lukt om minder te piekeren.
    Hier geen goede voornemens. Gewoon lekker genieten van wat het leven me brengt.

    Liked by 1 persoon

  11. Flavie zegt:

    Ik heb er meestal wel een paar… maar volhouden dat is iets anders 😉

    Liked by 1 persoon

  12. Geniet ervan om een thuis van jullie huis te maken!
    En dat van die rugspieroefeningen is zo herkenbaar! Elke keer ik opnieuw pijn heb, vervloek ik mijzelf omdat ik gestopt ben met mijn oefeningen, maar eens die pijn weer voorbij is, doe ik het dan toch weer niet meer. Zo onnozel en toch he 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

