Woelig einde

De echtgenoot en ik hebben een weekje vrijaf en daar hadden we op voorhand enorm veel zin in. We hadden allerlei leuke vooruitzichten en natuurlijk hoorde het vieren van Kerst en oudejaarsavond daarbij. Tot nu toe is het echter een zeer wisselvallige vakantie geweest, met veel hoogtes en laagtes.

We genoten van een fijne kerstavond met familie en het werd zelfs behoorlijk laat. We lachten, aten en speelden een spelletje en waren blij om nog eens samen te zijn. We gingen ook op stap met het petekindje van de echtgenoot en trokken naar Planckendael omdat hij, zoals de meeste kinderen, helemaal gek is op dieren. We beleefden een mooie dag en genoten ervan om hem zo enthousiast te zien. Dat hij op het einde van de dag zei dat het supertof was om met ons op stap te gaan, verwarmde ons hartje.

Ik kocht eindelijk een smartphone en dat veroorzaakte me al veel miserie. Ik koos een Huawei P9 lite en dat verliep op zich super goed, maar mijn abonnement was er nog eentje zonder internet en omdat ik via mijn werkgever korting krijg, konden ze het in het Proximus center niet goed aanpassen. Wat volgde was een ongelofelijk frustrerende mallemolen die ervoor gezorgd heeft dat ik zat te surfen zonder abonnement, terwijl ze me verzekerd hadden dat het in orde was en dat ik al twee dagen gefrustreerd van het kastje naar de muur gestuurd word door hun klantendienst. Deze nacht wijzigde mijn tariefplan opnieuw, ik snap er niets meer van. Als ik via mijn werkgever geen fameuze korting kreeg, ze zagen mij nooit meer als klant bij Proximus.

Toch viel dat allemaal in het niets gisteren, toen we bij de schoonouders Kerst aan het vieren waren en ineens telefoon kregen dat een van de nonkels van de echtgenoot op sterven lag. We zijn niet echt close met hem, maar wel met zijn vrouw en dus raceten we allemaal naar het ziekenhuis om afscheid te nemen. Schoonmoeder en de meter van de echtgenoot hebben de hele nacht gewaakt aan zijn bed. Het is een slopende situatie voor de hele familie. Het klinkt misschien vreemd, maar ik hoop vurig dat dit niet blijft aanslepen. Zijn vrouw gaat er nu al onderdoor en de echtgenoot voelt zich schuldig dat hij verder weg woont en dus minder kan bijspringen.

Wat een woelig einde van 2016, dat had ik eerlijk gezegd niet zien komen. Toch ben ik dankbaar dat de echtgenoot en ik al bij al een mooi jaar achter de rug hebben. We zijn omringd door mensen die we graag zien, we hebben het goed samen en we zijn gezond. Dat is al heel wat.

Ik wens iedereen bij deze een mooi 2017 toe, met veel tijd om leuke dingen te doen en veel liefde en vriendschap. Pak elkaar maar eens goed vast als je klinkt op het nieuwe jaar!

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

29 reacties op Woelig einde

  1. Mrs. Brubeck zegt:

    Jammer dat jullie nog zo’n slecht nieuws kregen! Ik wens heel je familie veel sterkte en toch ook een mooi 2017, waarin gezondheid altijd onbetaalbaar is!
    Lieve groetjes!

    Liked by 1 persoon

  2. Ik vind dat helemaal niet vreemd klinken, dat is voor niemand “haalbaar”‘.
    Veel sterkte, en dat 2017 voor iedereen heel erg positief en mooi mag zijn! x

    Liked by 1 persoon

  3. Ai veel sterkte! Wat een naar einde 😦

    Liked by 1 persoon

  4. Sabrina zegt:

    Sterkte voor jou en de familie. Dan besef je ineens weer wat het belangrijkste is… En maak alvast iets moois van 2017!

    Liked by 1 persoon

  5. Zij zegt:

    Wat een naar einde voor jullie. Vreselijk om zo een jaar te moeten afsluiten.
    Ik wens jou en je echtgenoot (en diens familie) heel veel sterkte toe!

    Liked by 1 persoon

  6. Dat is een behoorlijk heftig einde van het jaar. 😦 Hier stond vandaag helaas ook een crematie op het programma.
    Veel sterkte gewenst!
    Heel veel goed voor het nieuwe jaar.

    Liked by 1 persoon

  7. Heel veel sterkte.
    Hoe mooi nieuws in een klap kan overschaduwd worden…

    Liked by 1 persoon

  8. Mrs. T. zegt:

    Sjemig, heftig zeg. Veel sterkte.

    Liked by 1 persoon

  9. sandravda zegt:

    Heel veel sterkte! Natuurlijk niet leuk om zo het jaar te moeten afsluiten. Toch wens ik je alvast een goed 2017 toe!

    Liked by 1 persoon

  10. Evi zegt:

    Jeetje, dat is inderdaad erg naar nieuws. Niet zo onbegrijpelijk trouwens hoor, dat je hoopt dat situatie niet blijft aanslepen. Heel veel sterkte!

    Liked by 1 persoon

  11. Falderie zegt:

    Wat verschrikkelijk… Veel sterkte daar. Ik hoop dat jullie er toch nog een mooie eindejaar van kunnen maken…

    Liked by 1 persoon

  12. Flavie zegt:

    Wat verschrikkelijk nieuws! Heel veel sterkte!!

    Liked by 1 persoon

  13. Hilde zegt:

    Zo’n onthutsend nieuws, en dan op zo’n moment. Ik wens jou en je schoonfamilie heel veel sterkte toe.

    Liked by 1 persoon

  14. Wat een nieuws! Veel sterkte!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

