Good things – december

calendar-999172_960_720

December was een goedgevulde maand vol mooie momenten, maar ook vol ziektekiemen. We sloten af met fijne feestdagen en gingen voor het eerst met het petekindje van de echtgenoot op stap, maar tijdens de laatste week van het jaar verloor de echtgenoot een van zijn nonkels. Grote ups en downs dus.

  • Er was een Sinterklaasfeestje bij de schoonzus thuis. Op voorhand waren er wat ergernissen over de manier waarop het gepland was, maar de avond zelf had iedereen er zin in. De neefjes waren dolenthousiast over hun cadeautjes en we babbelden nog lang na met de schoonzus toen de sloebers in hun bedje zaten. Zoiets was 2 jaar geleden ondenkbaar. Dat het vandaag een stuk beter gaat, daar ben ik heel dankbaar voor.
  • Sinterklaas betekende ook chocolade, chocomelk en klaaskoeken. Mmmmm. Niet goed voor de lijn, wel lekker!
  • De gordijnen voor onze slaapkamer arriveerden, waardoor we de opengeknipte kartonnen verpakkingen van de IKEA konden weggooien die tot dan toe als gordijn hadden gediend. Ik was meteen blij met mijn keuze qua kleur en stof, ze zijn oh zo pretty! De man die ze kwam installeren was ook zeer vriendelijk, altijd leuk om zo iemand over de vloer te krijgen.
  • Ik ging naar de kapper en kwam terug buiten met een opgefriste coupe. Als mijn haar goed ligt, voel ik me meteen ook stukken beter :-). Het mag misschien oppervlakkig klinken, maar het is niet anders.
  • Ik maakte eindelijk de eerste fotoboek van IJsland. Er volgt nog een tweede, want zoals gewoonlijk kreeg ik al dat natuurschoon onmogelijk in 1 boek. Daar konden we de vrienden en familieleden weer mooi mee vervelen tijdens de eindejaarsfeestjes ;-).
  • We zetten onze kerstboom begin december. Net zoals de voorbije 2 jaar ging ik voor een frozen kleurenpalet van wit en blauw. Zo leuk, al die lichtjes in huis. En dan heb ik het nog niet over de pakjes onder de boom of de kerstkaartjes die onze kast sieren tegenwoordig. Gezelligheid troef!
  • Ook deze maand had ik geen migraine meer *maakt een vreugdedansje*. Dat ik wel aan de Dafalgan zat door een of ander smerig virus dat me te pakken had en vrij veel gewone hoofdpijn had, dat vergeet ik voor het gemak even.
  • We kregen vrienden over de vloer die ons huis kwamen bekijken. Ze waren vol lof en dat vonden wij uiteraard prima :-). We keuvelden nog wat na bij een stuk zelfgemaakte clafoutis en zagen dat het goed was.
  • Een goede vriendin werd voor de tweede keer mama. We gingen op kraambezoek om dat knappe ventje te gaan bewonderen. Welkom, Kasper!
  • Mijn zus won tickets voor Clouseau in het Sportpaleis en ik was de gelukkige die haar mocht vergezellen. We kregen een prima concert te zien met veel ambiance en vonden de lichtgevende armbandjes een mooie extra touch. Het effect van duizenden rode lichtjes tijden De Nobelprijs was bijna magisch.
  • Na lang wikken en wegen, werd toch besloten om het grote feest op Kerstavond bij ons thuis te vieren. Mijn ouders wonen nogal klein en het ging misschien net lukken, maar ze vonden het toch comfortabeler om het bij ons te doen. Zo sloegen we 2 vliegen in 1 klap en was het meteen ook een instuif voor de familie. We hadden een aangename avond, genoten van lekker eten en een gezelschapsspelletje of 2. Het werd voor het eerst sinds jaren bijzonder laat en dat hebben we geweten ook!
  • We vierden ook Kerst met de schoonouders en dat was wat meer low key, maar toch ook zeer gezellig.
  • We gingen normaal gezien op uitstap met het petekindje van de echtgenoot, samen met de grootouders. Schoonmoeder voelde zich echter niet lekker en dus gingen wij alleen met hem op stap. Spannend! We zien hem niet zo vaak dus het was niet zeker dat hij het zou zien zitten. Gelukkig was hij dolenthousiast om mee te gaan, dat was zo leuk om te zien. We beleefden een fijne dag in Planckendael en hij was echt super braaf. Hij heeft trouwens tegen de echtgenoot gezegd dat hij een beetje verliefd is op tante Samaja, daar smelt je nu toch van :-)?
  • We sloten het jaar af met een zeer geslaagde oudejaarsavond met goede vrienden en mijn zus. We speelden allerlei spelletjes en wisselden kleine fopcadeautjes uit. Het werd echt een dolle avond. De dag nadien was iets minder ;-).

Er was uiteraard ook minder goed nieuws deze maand, vooral het overlijden van de nonkel van de echtgenoot was een bittere pil om te slikken. Het kerstfeest bij de schoonouders werd onderbroken om afscheid te gaan nemen. Zo’n dingen horen nu eenmaal bij het leven, maar het is niet altijd even simpel om daarmee om te gaan.

De echtgenoot werd zelf een paar dagen geveld door buikgriep en de week nadien kreeg ik een verkoudheid die bijna een bronchite werd. De nodige dagen uitzieken op de zetel brachten gelukkig soelaas. Daarna begon de echtgenoot te snotteren en werd ik ook opnieuw besmet door een of ander virus. We bleven maar in rondjes draaien… De echtgenoot nam dat een beetje te letterlijk en kreeg problemen met zijn evenwicht die gelukkig snel weer verdwenen waren.

Al bij al is het een goed jaar geweest. Elke maand hield ik een overzicht bij van de leuke dingen in mijn leven en dat deed me goed. Ik doe er dan ook zeker mee verder in 2017. Op naar een topjaar!

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Good things – december

  1. Je bent alvast goed begonnen. Veel succes verder!

    Liked by 1 persoon

  2. Kris10 zegt:

    Blij dat deze rubriek behouden blijft. Goed om al die goede dingen op een rijtje te zetten. Beste wensen voor het nieuwe jaar!

    Liked by 1 persoon

  3. Zij zegt:

    Zo erg om iemand van de familie te verliezen en dan nog een keer in deze periode. Ik kan er van meespreken. Mijn opa overleed in de nacht van Kerstmis.
    Maar ik lees hier ook heel veel fijne dingen. Met uitzondering dan van virusjes en bacteriรซn ๐Ÿ˜‰

    Liked by 1 persoon

  4. Evi zegt:

    Wat fijn dat je deze rubriek verder zet, ik lees hem alvast heel graag. En ondanks de wat mindere momenten leek december me toch wel een fijne maand te zijn.

    Liked by 1 persoon

  5. Dubbel maar toch mooi gevuld met veel mooie momenten naast de moeilijke situatie van je nonkel

    Liked by 1 persoon

  6. Mrs. T. zegt:

    Mooi, al met al een goed jaar!

    En voor 2017 alle goeds!

    Liked by 1 persoon

  7. Fijn al die gezellige momenten die je hebt gehad. Dat 2017 maar een mooi jaar mag worden!

    Liked by 1 persoon

  8. Ik ben zo’n beetje de tel kwijt of ik jou mijn beste wensen heb aangeboden. Bij deze, met voorrang en overtuiging!

    Liked by 1 persoon

  9. Flavie zegt:

    Hop naar een schitterend 2017… ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

  10. Hihi, die opengeknipte kartonnen verpakkingen van de IKEA ๐Ÿ™‚ Tijdens de verbouwing hebben wij ook een tijdje zonder lamellen en gordijnen gezeten; toen hebben we de ramen afgeplakt met zwarte vuilzakken.
    En ik ben een beetje jaloers dat je nu al een album van IJsland hebt!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

