As we speak #6

Ik lees het zelf graag bij anderen en vind het ook gewoon leuk om te schrijven, dus het is hoog tijd voor een nieuwe as we speak, naar het voorbeeld van Lilith/Kelly, ons allen welbekend.

GELEZEN in Pilaren van de aarde, een klepper van meer dan 1000 pagina’s waar ik al eens eerder in begonnen was maar waarin ik toen blijven steken ben. Deze keer las ik het op mijn e-reader, telkens voor het slapen gaan en voor ik het wist, was het boek uit. Ik vond het een mooi verhaal, gedetailleerd uitgewerkt en met personages van vlees en bloed. De vrouwonvriendelijke houding uit de middeleeuwen moet je erbij nemen, maar gelukkig zitten er een aantal sterke vrouwen in om daar tegengewicht aan te bieden. Ik heb de reeks gezien, maar het boek brengt toch meer diepgang en duidelijkheid over de politieke situatie, iets wat ik in de reeks niet goed kon volgen. Al bij al een aanrader. Het vervolg, Brug naar de hemel, staat eveneens al klaar op mijn geliefde Kobo. Al ben ik nu eerst begonnen in De gevangene van de hemel van Carlos Ruiz Zafon.

ONGERUST over de echtgenoot, die steeds meer tegen zijn grens lijkt aan te zitten. Hij is moe, rap op zijn tenen getrapt, was in december regelmatig ziek en had o.a. een stoornis aan zijn evenwicht die ons beiden hard heeft doen schrikken. Zijn nonkel is overleden en dat bracht natuurlijk de nodige emoties met zich mee. En op zijn werk is het bij momenten een heksenketel. Ik heb daar alle begrip voor, al weet ik niet goed hoe ik hem kan helpen. Hij zou een hobby moeten vinden die hem ontspant. Het enige dat hij nu doet is af en toe gaan lopen (maar nu vindt hij het te koud) en computerspelletjes spelen die hem alleen nog meer stress bezorgen.

GEFOETERD op Proximus, waar ze een hele rompslomp gemaakt hebben van het simpele feit dat ik moest overschakelen van een abonnement voor een gewone GSM naar eentje voor een smartphone. Tegen dat het volledig in orde was en ik het abonnement had dat ik wilde, was er bijna een week overgegaan. Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd en alhoewel ik doorgaans zeer beleefde mensen aan de lijn kreeg, liep ik helemaal verloren in de kafkaiaanse toestanden die daar blijkbaar nog steeds heersen. Ik ben dan ook niet bepaald het soort persoon die dat gemakkelijk los kan laten. Oh neen, er werd duchtig gevloekt de voorbije week! Gelukkig is alles nu in orde en kan ik eindelijk zorgeloos tokkelen op mijn nieuwe smartphone. Ik kan gerust zeggen dat ik er nog niet aan verslaafd ben, al laat ik ’s avonds mijn tablet wel vaker links liggen. Die telefoon ligt nu eenmaal een stuk gemakkelijker in de hand om blogs te lezen.

OPGELUCHT na de rust die we bewust genomen hebben na de drukke feestdagen en de overvolle vakantieweek tussenin. Volgend jaar ga ik dat toch beter proberen beheersen en niet alle dagen vol plannen, want we waren eigenlijk toe aan verlof op het einde van ons verlof… We hebben zelfs een bijeenkomst met familie verschoven naar een latere datum, gewoon om thuis te kunnen zijn, te rusten en wat huishoudelijke taken af te werken. Leuk is het allemaal niet, maar als mijn wasmanden overvol zitten en je stilaan geen propere sokken meer vindt, dan moet daar nu eenmaal tijd voor gemaakt worden.

GEKEKEN naar Call The Midwife op Netflix, een serie over Londense vroedvrouwen eind jaren 50, begin jaren 60, die zowel de echtgenoot als mijzelf kan bekoren. Het is bij momenten nogal mierzoet, maar het is ook meeslepend en goed gemaakt, met leuke en best kleurrijke personages. Ik hoop dat er nog veel nieuwe afleveringen mogen volgen! Nu we daarmee klaar zijn, begonnen we aan The Crown. Zo’n historische reeks kan ons allebei wel bekoren en dus vermoed ik dat we de komende weken wel vaker een aflevering gaan meepikken. Naar Gossip Girl en Full House (ah, nostalgie) kijk ik dan wel alleen ;-). We ploeteren ook nog altijd verder in Breaking Bad. We zijn inmiddels aan seizoen drie begonnen. Ik snap nog altijd niet hoe mensen dit de beste reeks sinds jaren (of zelfs ooit) noemen, maar ik wil het nog een kans geven. Al stop ik ermee als ook dit seizoen mijn verwachtingen niet kan inlossen. Nu ja, dat zei ik ook over Mad Men en toch bleef ik verder kijken…

NAGEDACHT over wat de volgende investering aan ons huis zal worden. We hebben een alarminstallatie besteld en die komen ze morgen installeren. We maken er heus geen versterkte burcht van, maar er zit vanaf morgen toch beveiliging op ramen en deuren. Er wordt ontzettend veel ingebroken bij ons in de buurt en ik hoop dat ik me door dat alarm veiliger ga voelen. Het volgende waar we voor gaan kijken zullen muggenramen zijn. Over de garage zijn we al twee keer van idee veranderd en de dressing, die is al helemaal niet prioritair meer. We moeten natuurlijk ook telkens weer voldoende sparen, dus goed nadenken over waar we onze centjes aan geven is wel cruciaal. Het is voor mij ook heus niet nodig om alles zo snel mogelijk gedaan te krijgen. De schoonouders pushen ons daar nogal in, maar wij zijn toch anders van instelling en willen ook nog op reis kunnen gaan en daardoor gaat de rest dan maar wat trager. We hebben toch tijd genoeg?

Er werd veel GEPLAND voor de komende maanden. We hebben al elk weekend in januari en februari iets te doen en er zijn precies meer familiefeesten dan anders. Leuk is dat zeker, maar ik probeer toch heel hard om ruimte vrij te laten voor onszelf, om tot rust te komen of gewoon met z’n tweetjes wat te genieten. Overigens ben ik wel blij dat het sociaal leven ineens zo’n opstoot kent. Het zullen de goede voornemens zijn zeker? Er zijn ook al verschillende concerten om naar uit te kijken, de vakantie naar Andalusië is geboekt voor in mei en ik plan al meteen een paar dagen vrijaf rond mijn verjaardag in maart. We hebben dus absoluut al een en ander om naar uit te kijken. 2017 is zeker niet slecht begonnen :-).

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

23 reacties op As we speak #6

  1. Mrs. Brubeck zegt:

    Je moet door seizoen 3 van BB echt doorbijten, de volgende zijn echt keigoed! 😀 Call the… ben ik alleen aan het kijken en The Crown hebben we op 2 dagen verslonden.
    Ik hoop dat jullie samen wat rust vinden! Liefs x

    Liked by 1 persoon

  2. Fijn dat je al zoveel leuke dingen op de planning hebt staan.
    Volgens mij beteken je al heel veel voor je echtgenoot door hem een luisterend oor te bieden en hem te steunen. 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Een druk bijtje?
    Plannen is dan inderdaad onvermijdelijk, ook af en toe eens ‘neen’ kunnen zeggen.

    Liked by 1 persoon

  4. Evi zegt:

    Heel fijn overzicht! Goed om weten dat je Pilaren van de aarde goed vond, ik heb hem hier zelf ook nog liggen 😉 De gevangene van de hemel vond ik trouwens erg goed. Ik herken wel dat je echtgenoot het te koud vindt nu om te gaan joggen, zit met exact hetzelfde probleem. Ik duim dat hij snel iets vindt waardoor hij kan ontspannen zodat hij niet over zijn grenzen heen gaat. Veel plezier nog met de smartphone nu alles werkt & geniet van de fijne dingen die jullie in het vooruitzicht hebben.

    Liked by 1 persoon

  5. Liese zegt:

    Wij,kijken nu ook naar de crown, vinf het mooi!

    Liked by 1 persoon

  6. Zij zegt:

    The Pillars of the Earth zag ik als serie. Prachtig! Daar hou ik wel van. Aan de serie The Crown ben ik inmiddels ook begonnen 🙂 En Call the midwife, staat in mijn lijstje ‘nog te kijken’.

    Hoe gek het ook mag klinken.. ik hou veel te weinig tijd over om series te bekijken. De dagen lijken voorbij te vliegen. Nog zoveel boeken, die hier liggen om gelezen te worden ;-/

    Een alarminstallatie zal je echt een veiliger gevoel geven. Wij hebben er eentje laten plaatsen, toen er ingebroken was bij allebei mijn schoonzussen :-/

    Liked by 1 persoon

  7. Sabrina zegt:

    Ik heb spijt dat ik The Crown zo snel gebingwatcht heb, nu er nog maar 1 seizoen van is. En Call The Midwife daar ben ik ook al door, maar dat heb ik wel alleen moeten kijken, mijn wederhelft was daar niet zo zot van 🙂

    Liked by 1 persoon

  8. Hilde zegt:

    Mooie lectuurkeuze! Ik hoop dat alles weer stilaan in z’n plooien valt. Leuk als je de balans kan vinden tussen socializen en op tijd rust vinden voor jezelf en tijd vinden voor mekaar. Alvast veel succes ermee!

    Liked by 1 persoon

  9. Wat Breaking Bad betreft, je bent zeker niet de enige die de hype niet snapt. Ik ben na een paar afleveringen al maar met een half oog beginnen kijken en tegen het einde van het eerste seizoen heb ik het helemaal opgegeven 🙂

    En euh, een huis afwerken is belangrijk, maar ontspannen door te reizen ook! Laat die schoonouders dus maar pushen 😉

    Liked by 1 persoon

  10. Flavie zegt:

    Jammer dat wij zo weinig ‘tv tijd’ hebben, al die goede series op Netflix… misschien moeten we het toch eens overwegen.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

