Good things – januari

calendar-1858022_1280

Januari is alweer voorbij. Niet te geloven hoe snel het ging. Straks is het weer Kerst ;-). We mogen alleszins terugkijken op een productieve maand, waarin we veel plannen maakten en veel gedaan kregen thuis.

  • We hadden nog een kleine receptie met de familie voorzien op 1 januari om al het feestgedruis af te sluiten, wat zeer gezellig was. Zelf hadden we veel overschot van oudejaarsavond dus we hebben een voorraadje in de diepvries zitten voor luie dagen.
  • Het kwam allemaal in orde met mijn abonnement en inmiddels ben ik zeer content met mijn smartphone. Het is trouwens een Huawei P9 lite geworden. We zullen zien of ik binnen een paar maanden nog even tevreden ben.
  • We stelden een familiebezoek uit en creëerden zo een rustig weekend, iets waar we enorm aan toe waren na al die feesten en de emoties rond de begrafenis van de nonkel van de echtgenoot.
  • Twee vriendinnen die van de aardbodem verdwenen leken, namen terug contact op. We zullen zien of het overeind blijft, maar ik heb er goede hoop op.
  • Er werd weinig tot niet gepiekerd deze maand, ik was heel kalm. Dat mag ook eens :-).
  • We kregen de beste vriend van de echtgenoot over de vloer met zijn gezin en ze hadden zeer heuglijk nieuws aan te kondigen, hun derde kind is onderweg :-).
  • Er werden nog een aantal dingen in orde gebracht in ons huis en we lieten een alarm installeren. Dat had heel wat voeten in de aarde en de dag zelf was het een geklungel van jewelste, maar ik ben er op zich wel blij mee.
  • We gingen nog eens naar de cinema en zagen Fantastic beasts and where to find them. Ik vond het ok, maar had precies meer verwacht. Toch ben ik benieuwd naar het vervolg en heb ik genoten van ons avondje uit.
  • We leerden nieuwe buren kennen en we gingen naar de nieuwjaarsreceptie van onze ‘oude’ straat, waar iedereen zo blij leek om ons terug te zien. De kopers van ons appartement blijken er ook erg tevreden te zijn en daar word ik dan weer vrolijk van.
  • Er werd op het werk een etentje voor het nieuwe jaar georganiseerd met de collega’s van ons verdiep. Ik besloot voor het eerst mee te gaan en heb me dat niet beklaagd. Ik kwam naast een van mijn bazen terecht en ik heb een aantal zaken met hem kunnen bespreken die me dwars zitten. Hij bleek het zowaar te begrijpen en complimenteerde me dat ik zo assertief durfde zijn. Ik had ook een fijne babbel met een aantal collega’s die ik minder goed ken. Al bij al ging ik met een goed gevoel naar huis.
  • De echtgenoot en ik werden allebei geëvalueerd op ons werk en kregen alleen maar goede dingen te horen. Dat doet altijd deugd. Zoals elk jaar is er weer onduidelijkheid over mijn takenpakket, maar ik heb besloten er mij niet druk in te maken. Vorig jaar heb ik dat wel gedaan en is er uiteindelijk niets veranderd. Moest dat dit jaar wel zo zijn, dan laat ik het gewoon op mij afkomen.
  • Er was een feestje bij de schoonzus thuis voor de meters en peters van de kinderen en dat werd een aangename middag, met 5 kinderen die door het dolle heen waren.
  • We kochten tickets voor een dag Werchter en een paar goede vrienden besloten ons voorbeeld te volgen.Ik kijk er nu al naar uit!

Het was niet allemaal geweldig deze maand. Zo kreeg de echtgenoot de griep en ik sukkelde een paar dagen met mijn rug. Maar inmiddels zijn we er allebei weer bovenop en ik loop zelfs over van energie.Dat ben ik niet gewoon en al zeker niet tijdens de koude wintermaanden. Ik ben goed bezig, al zeg ik het zelf :-).

Op naar een minstens even goede maand februari! Het concert van Bastille staat voor de deur en er is elk weekend iets leuks gepland, afgewisseld met tijd om te luieren en het huishouden overeind te houden. Sounds good!

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Good things – januari

  1. katrienw zegt:

    Aftellen naar Bastille morgen ;). Voor Werchter pas ik dit jaar hoewel ik dolgraag de Foo Fighters had willen zien. En er een wild plan was om een dag Tomorrowland te doen. Ik steek de centjes dan maar in mijn verbouwing ;).

    Liked by 1 persoon

  2. greet zegt:

    Ik had verwacht dat de vreugde na de overwinning van Roger Federer in Australië zeker in dit lijstje zou hebben gestaan (ik heb aan je gedacht toen ik hoorde hoe spannend het was), maar blijkbaar was het een maand met zoveel goed nieuws dat dat de hoogtepunten niet eens heeft gehaald :-). Super dat je minder piekert en zoveel energie hebt!

    Liked by 1 persoon

  3. Ik hoop dat er met jullie gesprek rekening wordt gehouden en je een gevarieerder takenpakket krijgt dat je wel ligt. En dat februari nog mooier mag worden 🙂

    Liked by 1 persoon

  4. Zij zegt:

    Zoveel leuke dingen in januari. Dat lees ik graag, hoor 😉
    Ik vind het ook super, dat je niet zoveel piekerde. Je mag me altijd leren, hoe je dit voor elkaar krijgt 😉
    En nu uitkijken naar een even fijn februari!

    Liked by 1 persoon

  5. Een collega van me gaat ook naar Bastille. Doe ze de groeten, als je wil 🙂

    Liked by 1 persoon

  6. Hoera voor het niet piekeren! Het leek me een leuke maand, ik duim voor een even goeie februari 🙂

    Liked by 1 persoon

  7. annaberg zegt:

    Piekerstop toegepast?

    Liked by 1 persoon

  8. Hilde zegt:

    Bastille! Dan heb je mss m’n dochter zonder het te weten tegen het lijf gelopen. En hoe was het? Wat goed dat je een positieve evaluatie kreeg op het werk allebei. Veel in orde gebracht zo te lezen, dat geeft dan ook weer rust in het hoofd hé ;-). En ook kunnen genieten, een mooie balans. Op naar een minstens even positieve maand februari.

    Liked by 1 persoon

  9. Evi zegt:

    Wat een fijn overzicht en heel goed dat er in januari zo goed als niet aan piekeren gedaan werd! Heel knap ook dat je tegen een van je bazen rechtuit durfde te zijn. Op naar meer mooie dingen in februari 🙂

    Liked by 1 persoon

  10. Flavie zegt:

    Heel veel leuke dingen in januari… wat het werk betreft, hier ook zo… gewoon op je af laten komen!

    Liked by 1 persoon

  11. Leen zegt:

    Klinkt idd goed. En ook goed dat de baas heeft geluisterd! Benieuwd of hij er ook iets mee gaat doen.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

