Wat vindt en weet hij nu echt van me?

Ik ben altijd wel te vinden voor een leuke tag en vond deze bij Kliefje. Het is eigenlijk een moeder/dochter tag, maar ik kreeg toestemming om de vragen gewoon door mijn echtgenoot te laten invullen :-).

Wat eet ze het liefste? Frieten! Of nee, pasta.

Ik lust wel graag frietjes, maar dat is zeker niet mijn favoriet. Ik denk dat hij gewoon zelf zin had in frieten.

Wat is haar minst leuke eigenschap? Ze kan nogal doordrammen. En ze is soms ongeduldig. En nadat ze kwaad keek toen ik dit zei, laat ik het daarbij. Volgende vraag!

Geen commentaar… Och ja, hij heeft gelijk. Ik kan al eens doordrammen, maar dat is omdat hij niet wil luisteren ;-).

En haar leukste? Ze is grappig, sociaal en ze is heel goed in dingen organiseren. Ze is ook heel meelevend.

Dat ik goed dingen kan organiseren, daar heeft hij zeker gelijk in. Meelevend zijn, ja dat ook. Maar de andere twee vind ik moeilijk om van mezelf te zeggen.

Wat zou ze aan zichzelf willen veranderen als dat zou kunnen? Haar neus, daar heeft ze wel wat complexen over. Zoals je eerder kon lezen heb ik haar daar onlangs een handje bij willen helpen ;-). Ze zou ook minder willen piekeren, dat is telkens weer een van haar goede voornemens.

So true… Al heb ik vrede genomen met mijn neus. Hij weet waarschijnlijk enkel dat dit een gevoelig punt is omwille van het incident met de doos en de tranen die daarop volgden. 

Wat vindt ze het allerstomste? Zwijgen voor de lieve vrede, daar doet ze meestal niet aan mee. En ze kan zich opwinden als anderen dat wel doen. Ze vindt het ook belachelijk dat ik zo opga in mijn computerspelletjes. Daar kan ze helemaal gek van worden!

Helemaal waar! Hij krijgt er alleen maar stress van. Ik snap dat niet, hobby’s moeten toch net ontspannend zijn?

Waaraan is ze verslaafd? Aan bloggen! Ze draait ook heel vaak lokken haar rond haar vinger, vooral als ze zenuwachtig is of begint te piekeren. Home & Away, dat zie ik hier alle dagen. O ja, Cola Zero. Maar dat is een verslaving die we delen :-).

Ik pleit schuldig…

Waarmee kun je haar pissig krijgen? Door vrouwonvriendelijke opmerkingen te maken of grapjes te maken over de plek van de vrouw in het huishouden. Zelfs al is het niet serieus bedoeld, ze kan er niet mee lachen. Ik kan ook behoorlijk onhandig zijn en daar wordt ze soms echt boos van.

My god, ja, met uitspraken over vrouwen aan de haard kan je mij echt op mijn paard krijgen!

Waarvan wordt ze hartstikke blij? Van concerten, goede muziek, nieuwe kleren, tijd doorbrengen met vrienden en natuurlijk van op reis gaan!

Wanneer vertrekken we?

Als ze dingen over zou kunnen doen, wat zou dat dan zijn? Ik weet dat ze een moeilijke tijd heeft gehad in het middelbaar en ze dat misschien wel opnieuw zou willen doen om het anders aan te pakken. Haar introductie in mijn familie is ook niet goed verlopen. In het begin zweeg ze om geen olie op het vuur te gooien, maar dat heeft de situatie alleen maar slechter gemaakt. Misschien zou ze dat wel opnieuw willen doen en direct haar gedacht zeggen.

Het verrast me dat hij dit zegt. Ik weet niet of het veel verschil had gemaakt als ik direct mijn mening had verkondigd tegen mijn schoonmoeder. Maar goed, na een lange en lastige periode van jaren vol steken onder water en ergernissen, zijn we er toch uit geraakt.

Stel dat ze 1000 euro zou krijgen, wat zou ze dan als eerste kopen denk je? Goh, dat weet ik niet. Ik denk dat ze het zou reserveren als reisbudget of het anders gewoon zou sparen.

Klinkt saai hΓ©, maar het is waar. Ik zou misschien wel een nieuw kleedje kopen of een mooi paar oorbellen, maar ik zou het vooral sparen voor een reis of iets dergelijks.

Al bij al kent hij me zeer goed, maar dat had ik ook wel verwacht :-).

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Wat vindt en weet hij nu echt van me?

  1. kliefje zegt:

    Hij heeft het prima gedaan! Leuk πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  2. Mrs. Brubeck zegt:

    Leuk om te lezen!
    En vooral om te zien dat je partner je goed kent! πŸ˜€

    Liked by 1 persoon

  3. Leuk om te lezen (moest regelmatig gniffelen bij jouw commentaar op zijn antwoorden) Γ©n leuk dat hij wilde meedoen. Een beetje Mr. Samaja op de blog πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  4. Mrs. T. zegt:

    Ik heb morgen een soortelijk stokje. Deze is echter ook leuk om te lezen. Vooral ook jouw reacties. πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

  5. Elaintje zegt:

    Leuk zo’n gedaan! En ja hij kent je inderdaad goed. Altijd leuk om dat bevestigd te krijgen.

    Liked by 1 persoon

  6. Je komt er niet onderuit, jongedame, hij kent je maar al te goed πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

  7. sandravda zegt:

    Leuke tag en Mr Samaya heeft het heel goed gedaan!

    Liked by 1 persoon

  8. Zij zegt:

    Ik vind het altijd zo leuk om die dingentjes te lezen.
    Leer ik je weer een beetje beter kennen.
    De echtgenoot kent je zo te zien echt door en door.
    En wat die computerspelletjes betreft.. ik snap het ook niet wat ze daar leuk aan vinden. Ook hier hoor ik heel vaak gevloek en dan denk ik.. stop toch met spelen als je er zo nerveus van wordt.

    Liked by 1 persoon

  9. Liese zegt:

    haha cool!

    Liked by 1 persoon

  10. Evi zegt:

    Heel leuk om te lezen πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  11. Leen zegt:

    Ik had geen idee dat het een moeder-dochterstokje was; ik las de vragen namelijk al op twee blogs en daar werden ze ook door de partner ingevuld. Hoewel, ik zie nu dat het toch andere vragen zijn ook. Anyways, ik wil ze ook nog steeds voorleggen aan het lief al ben ik bang dat hij weinig gaat weten, maar misschien onderschat ik hem wel keihard!
    Dat van die combinatie van games en stress, daar volg ik u helemaal in: het lief zit dan uren achter zijn laptop en gaat daar zo fanatiek in op dat ik me weleens afvraag hoe hoog zijn hartslag is op dat moment. Ontspanning; yeah right..
    Fijn te lezen dat het qua communicatie al veel beter verloopt met de schoonfamilie!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

