Concertjaar 2017

2017 wordt een muzikaal jaar met een boel concerten. Het is al een serieus gat in onze portemonnee geweest, maar dat zal het hopelijk helemaal waard zijn.

We begonnen het concertjaar vorige woensdag met een optreden van Bastille in het Sportpaleis. In het begin zat de klank echt niet goed, maar na twee nummers verbeterde dat serieus en konden we helemaal genieten van het energieke optreden en de catchy nummers. Ik was ook aangenaam verrast dat de zang zo goed was live, iets wat bij dergelijke bands echt niet altijd het geval is. Er was ook heel veel ambiance, we sprongen regelmatig recht om mee te brullen en te dansen. Ja, het was een geslaagde avond!

De echtgenoot was ook mee en het was hem zo bevallen dat hij meteen liet weten dat hij ook wilde meegaan naar Ed Sheeran. Het zal me nog lukken om hem te besmetten met het concertenvirus ;-). De volgende ochtend zat ik om 10u50 klaar aan mijn laptop om tickets te bemachtigen. Wat volgde was, net als bij de ticketverkoop voor Adele, veel frustratie en vruchteloos proberen. Gelukkig is mijn zus aan tickets geraakt, want het hele systeem draaide in de soep en reservaties waarvan ik dacht dat ze gelukt waren, zijn er nooit door geraakt. Maar goed, al bij al mogen we niet klagen, we hebben wel degelijk tickets binnen gehaald ! Ik zag Ed Sheeran twee jaar geleden in Vorst Nationaal en vond dat indrukwekkend. Ik popel dan ook om hem opnieuw aan het werk te zien.

Maar eerst staat het concert van Bruno Mars op de agenda. Ook die zagen we al eens eerder aan het werk en ik heb zo’n leuke herinneringen aan dat concert dat ik nu stond te trappelen om opnieuw te gaan. We zijn toen eigenlijk op het laatste nippertje aan tickets geraakt, doordat mijn zus op de wachtlijst stond. De energie straaldeΒ toen van het podium af en we werden zeer aangenaam verrast. Eigenlijk vind ik zijn laatste CD stukken minder dan de vorige twee, maar toch, het vorige concert smaakte zo naar meer dat ik het nu niet kon laten.

We kochten ook tickets voor een dag Werchter. De echtgenoot wilde dolgraag System Of A Down aan het werk zien en ik ga voor Linkin Park. Gelukkig komen die allebei op dezelfde dag. Er gaan vrienden mee en mijn zus zal er ook zijn. Het wordt sowieso dus een gezellig feestje.

Een week later trekken we dan opnieuw naar de wei voor Werchter Boutique. Robbie Williams komt optreden en daar zijn we altijd graag bij. Mijn zus is grote fan, ik apprecieer eerder zijn eerste albums maar ga nog altijd graag mee omdat hij live echt een top entertainer is. Ik twijfel er dan ook niet aan dat het een geweldige show wordt.

Op het einde van het jaar ga ik naar Stan Van Samang in het Sportpaleis. Er wordt vaak grinnikend gereageerd door vrienden als ik dit zeg, maar waarom zou ik me daarvoor schamen? Ook hier is mijn zus eigenlijk de grote fan. Ik ging vorig jaar mee uit nieuwsgierigheid en omdat ik bepaalde nummers echt wel kan smaken. En het is me zo bevallen dat ik met plezier opnieuw meega!

Ik heb voor de rest geen dure hobby’s, dus vind dat ik mezelf wel een concertje mag permitteren op tijd en stond. Ik geniet ervan, ga opgeladen terug naar huis en kan er soms nog dagen op teren. Tja, wat kan ik zeggen? Music makes me happy!

Gaan jullie graag naar concerten? Staat er al iets op jullie concertagenda in 2017?

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

43 reacties op Concertjaar 2017

  1. De concerten zijn je van harte gegund, maar aan mij zijn ze niet besteed.
    Door een gehoorprobleem vermijd ik ‘lawaaierige’ toestanden maximaal.

    Liked by 1 persoon

  2. Falderie zegt:

    Ik ga met mijn zus ook naar Bruno Mars en ik twijfel nog een beetje over Werchter Boutique. maar eigenlijk mag ik die kans om Robbie live te zien niet laten liggen!

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Robbie is doorgaans heel goed live. Maar het is allemaal niet goedkoop he. Mijn echtgenoot dringt nu aan om nog een tweede dag naar Werchter te gaan, maar het geld groeit ook niet in onze tuin he…

      Like

  3. Eilish zegt:

    Ik ben fan van Stan en kom daar open en bloot voor uit! Alleen mijn dochters kijken een beetje meewarig als ik dat luidop zeg πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  4. Superleuk, zo’n gevuld concertjaar! Wij gaan eind juni naar een concert van Adele (’t zouden de laatste concerten zijn en dan weer een aantal jaar stilte…) en gaan daar hopelijk ook nog een musical in Londen aan koppelen πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Wauw, dat moet geweldig zijn om mee te maken. Niet te geloven dat je aan tickets raakte daarvoor!

      Like

      • Ik geloofde het ook niet πŸ˜€ Ik dacht: ik probeer het, als het niet lukt (want daar ging ik van uit) dan heb ik het concert in Antwerpen toch al gehad he. En plots had ik tickets! Ik ga met twee collega’s; we zijn nog nooit in Wembley geweest, dus heel benieuwd, en nadien komt de wederhelft naar Londen zodat we daar samen een weekendje hebben πŸ™‚

        Liked by 1 persoon

  5. Kris10 zegt:

    Veel centjes uitgeven aan megaconcerten van internationale sterren in veel te grote zalen is niks voor mij. Ik houd meer van een Bart Peeters in de Leuvense Schouwburg ofzo. Laatste concert was Jonas Winterland in het 30CC/Wagehuys. Erg van genoten. Veel plezier alvast!

    Liked by 2 people

  6. Amai dat wordt een druk programma πŸ˜€ veel plezier alvast! Ikzelf ga in november naar het concert van 2Cellos πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  7. Leen zegt:

    Bij ons was 2016 een voor ons doen ‘druk’ concertjaar met Adele, Celine Dion en K’s Choice (en normaal ook Mariah Carey maar die cancelde). Ik twijfel Γ©lk jaar over de Werchter-affiche, om dan Γ©lk jaar toch maar gewoon thuis te blijven want zoveel geld betalen om (tot nu toe) twee groepen te zien en dan nog eens al rechtstaand in de brandende zon of in de modder – haha, ik word oud als ik deze zin opnieuw lees πŸ™‚
    Tot nu toe staat enkel U2 op het programma. Ben wel benieuwd want zag hen nog niet eerder live.

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Heb U2 ook nog nooit live gezien. Ik vind ze wel goed, maar dat is het dan ook. Als ik de fans in mijn vriendenkring mag geloven wordt dat een geweldig concert, je gaat je dat niet beklagen!

      Like

  8. marliese9 zegt:

    Ik heb hier vorige vrijdag net dEUS gehad en ga sowieso naar U2. Werchter is nog een twijfel, net zoals Pukkelpop afhankelijk van de affiche. Werchter Boutique hangt er nog een beetje vanaf. Als ik m’n tante meekrijg ga ik ook. Ik wilde doodgraag naar Ed Sheeran, maar al mijn hoop was ingesteld op mijn broer. Die dus hetzelfde voorhad als jij. Ik had hem nog gevraagd of we niet beter met twee zouden proberen, maar hij was er vrij gerust op dat het wel zou lukken. En ik had een paar weken daarvoor met U2 al gemerkt dat ik me toch beter op m’n werk kan concentreren als ik terwijl niet aan tickets moet raken. Zo veel spijt van dat ik het ook niet geprobeerd heb. Ben nu nog aan het twijfelen om de dag zelf proberen naar het Sportpaleis te gaan om daar een ticket op de kop te tikken. Wij hadden bij dEUS nl. ook voor dat er de dag zelf iemand ziek viel en dan zit je dus met een ticket op overschot. Alleen is de vraag: hoe zie je of zo’n verkoper eerlijk is? Of gewoon een woekeraar die je een vals ticket verkoopt?

    Liked by 1 persoon

  9. Bruno Mars en Robbie: CHECKSKES!

    Liked by 1 persoon

  10. Zij zegt:

    Wat fijn al die concerten. Dat wordt een jaartje genieten πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

  11. Ik hou van concerten maar ik kan er moeilijk geld aan geven *krent*, ik ga wel vaak naar Vive La FΓͺte!

    Liked by 1 persoon

  12. Mrs. T. zegt:

    Het is echt een drama als je tickets wil kopen voor populaire shows. Ik wil terug naar vroeger. Met een slaapzakje in de rij liggen bij de VVV. Wel zo eerlijk allemaal.

    Liked by 1 persoon

  13. Sabrina zegt:

    Ugh, lichtjes jaloers bij het lezen van zo’n mooie concertvooruitzichten πŸ˜‰ Ik ga misschien nog proberen ergens een festivaldagje mee te pikken

    Liked by 1 persoon

  14. goannelies zegt:

    Wow hoe jaloers ben ik! Ed Sheeran had ik achteraf gezien ook echt graag gedaan. Maar die tickets wareb zo snel weg dat ik nog niet eens tijd had om iemand mee te vragen. Linkin Park is ook echt pure nostalgie! Ik ben zelf een grote fan van Stan Van Samang, maar niemand van mijn vrienden deelt die liefde. Ik moet dus altijd op zoek naar gezelschap, de vorige twee jaar is mij dat gelukt, maar voor dit jaar moet ik nog steeds iemand vinden. Of in sla eens een jaartje over maar dat zou jammer zijn! Naar gratis concerten van hem in de buurt ga ik trouwens vaak gewoon alleen πŸ™‚ Ik hoop dat ik dit jaar toch ook nog een paar concerten kan meepikken, ik doe dat veel te graag!

    Liked by 1 persoon

  15. Hilde zegt:

    Aan concerten kan ik niet veel geld uitgeven, ik vind dat echt heel duur. Gratis en vooral kleinschaliger concerten pik ik dan wel graag mee (zoals vorig jaar Maanrock en Beleuvenissen). Ook de kleinschalige optredens in culturele centra spreken mij persoonlijk meer aan. Die massabedoeningen waar ‘iedereen’ naartoe gaat spreken me niet (meer) zo aan, voor alles een tijd πŸ™‚ .

    Liked by 1 persoon

  16. Mrs. Brubeck zegt:

    Oh, Bruno??? Ik ben zoooo jaloers!
    Wij zijn geen grote concertgangers, maar wel zeer grote muziekliefhebbers. Voor Prince hebben we al 3x veel geld betaald en er geen seconde spijt van gehad, integendeel!
    πŸ˜€πŸ˜€

    Liked by 1 persoon

  17. Evi zegt:

    Hier is het al eventjes geleden dat we nog eens naar een concert zijn geweest. Iets om werk van te maken. En intussen kijk ik nu al uit naar jouw concertverslagen πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

  18. Amai, stevig programma! Maar wel zalig om zoveel concerten te hebben om naar uit te kijken!
    Bij ons staat er nog niets gepland; we zien wel of we nog iets doen, want ’t is toch wel vrij duur en wij hebben (half jammer, half niet natuurlijk πŸ™‚ ) wel nog andere hobby’s die wat geld kosten πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

  19. Pingback: Rust in mijn hoofd | Samajatalk

  20. Pingback: Samajatalk

  21. Flavie zegt:

    De enige die ik echt graag eens wil zien is Bruno Mars en jammer genoeg paste dit niet in de planning dit jaar… misschien volgend jaar πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

  22. katrienw zegt:

    Bastille deed ik ook. Ed Sheeran staat ook op de planning. Voor de rest nog Hooverphonic in het CC, ook Stan Van Samang in Hasselt dan wel (cadeautje voor de verjaardag van de mama), Oscar and the Wolf in het Sportpaleis en Coldplay in Brussel. Tegen mei liggen de nieuwe boekjes van de culturele centra er weer en kan ik weer beginnen kiezen πŸ˜‡.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

