Rust in mijn hoofd

seagulls-815304_1280

Mijn hoofd zit al een hele week vol snot en dat van de echtgenoot ook. Ik ben zeker niet ziek genoeg om thuis te blijven van het werk, maar ik verbruik serieus wat zakdoeken, neem mijn neusspray overal mee en word ’s nachts wakker als mijn neus voor de zoveelste keer verstopt zit. Ik klink verschrikkelijk nasaal en gewoon niet zoals ik zou moeten klinken. Mijn klieren staan een beetje gezwollen en dat wil altijd zeggen dat ik moet opletten en voldoende moet rusten. Dat probeer ik dan ook te doen, al botst dat bizar genoeg met het overschot aan energie dat ik ook heb tegenwoordig. Ja, zelfs met een snotneus en een prikkende keel ben ik productiever dan ik lange tijd geweest ben en dat doet wonderen voor mijn humeur.

Nu de zon schijnt, krijg ik zin om naar buiten te gaan, om in de tuin te zitten en wandelingen te maken. Ik verlang naar terrasjes, naar zomerkledij en naar onze reis naar Spanje. Inmiddels drink ik nog maar een warme tas thee om mijn keel te smeren en probeer ik mijn winterkleren eens op andere manieren te combineren zodat ik ze niet helemaal beu geraak. We zullen er nog even op moeten wachten, maar laat het duidelijk zijn, ik heb ontzettend veel zin in de lente!

Ik heb dan ook veel om naar uit te kijken de komende maanden en dat maakt me vrolijk. De voorpret alleen al is de helft van de fun. Er staan naast de reis uiteraard ook andere leuke uitstapjes op het programma, er zal zeker worden afgesproken met vrienden, er zijn leuke concerten, mijn verjaardag komt eraan en dat betekent ook een paar dagen vakantie voor ons tweetjes en tijd om leuke dingen te doen…

Ik weet niet hoe het ineens gekomen is, maar ik voel me voor dit alles zo ontzettend dankbaar. Ik ben (relatief) gezond en dat geldt ook voor mijn dierbaren, we wonen in een leuk huis, de echtgenoot en ik zijn gelukkig samen, er woedt geen storm meer in mijn hoofd over kinderen en zelfs de twijfels over mijn job zijn gaan liggen. Er is voornamelijk rust in mijn hoofd. Ik ben en blijf een planner, dus het is niet zo dat ik mijn eindeloze stroom gedachten kan uitzetten en ik nooit meer denk aan de 1001 dingen die ik nog moet regelen, afspreken of in orde brengen. Maar dat lastige gepieker over de grote vraagstukken of scenario’s die zouden kunnen uitkomen, dat is weg. Er is een warm, dankbaar gevoel voor in de plaats gekomen. Ik heb geen idee waar het vandaan komt en vind het bizar dat ik net in de situatie zoals ze vandaag is, in een wereld vol gevaar, haat en ellende, voor mezelf net wel vrede en rust heb gevonden. Ik verwonder me erover en hoop dat het nog lang mag duren. Ik ben op mijn hoede, want ik heb wel eens eerder topjaren meegemaakt die dan toch nog verscheurend hard eindigden, maar daar ga ik nu gewoon niet aan denken. Nu mag alles gewoon lekker verder kabbelen, rustig en liefdevol, vredig en blij.

Een mens zou er zowaar zweverig van worden ;-).

 

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op Rust in mijn hoofd

  1. Mrs. Brubeck zegt:

    Super dat je rust gevonden hebt, de lente doet mij ook altijd “borrelen”!
    Nu die snot nog weg… 😀😀

    Liked by 1 persoon

  2. Zo fijn dat je die zorgen opzij hebt kunnen zetten en je hoofd figuurlijk leeg is! Nu nog letterlijk en dan is het helemaal perfect 😉

    Liked by 1 persoon

  3. Als je nu maar geniet van de, nu even besnotte, frisheid in t hoofd. Heerlijk en niet denken aan later. Nu is t fijn en dat us je gegund!
    Mjn snot kruipt omhoog. Van neus naar oog. Bah. En nog duivenei in hals. Een beetje lente is hier ook welkom. Zelfs de poezen niezen.
    Beterschap en geniet van de rust. 🌼

    Liked by 1 persoon

  4. Mel zegt:

    Zo’n leuk schrijfsel, ik word er ook helemaal happy van! Behalve het snotgedeelte dan 😉 Geniet er van, en inderdaad niet piekeren over hoelang het nog duurt (hoewel ik dat zelf ook doe hoor :-D)

    Liked by 1 persoon

  5. Je hebt nog de energie om er fantastisch mooi over te schrijven.
    Beterschap, en de lente komt eraan !

    Liked by 1 persoon

  6. kliefje zegt:

    Niet doen hoor, beide benen op de grond houden 😉

    Liked by 1 persoon

  7. Elaintje zegt:

    Wat een fijne vooruitzichten. Daar zou ik van gaan zweven haha. Dankbaarheid is een prettig gevoel, probeer het vast te houden. En beterschap met het snotteren!

    Liked by 1 persoon

  8. Vlinder1960 zegt:

    Hier geen rust in het hoofd [zucht]. Komt nog wel hopelijk….

    Liked by 1 persoon

  9. Geniet van de rust en ik hoop dat je snotneus gauw verdwenen is 🙂

    Liked by 1 persoon

  10. Zij zegt:

    Ik ben zo blij voor je, dat je je zo goed voelt. Geniet van die rust in je hoofd!

    Liked by 1 persoon

  11. sandravda zegt:

    Wat fijne vooruitzichten! Hopelijk gaat het ondertussen al beter met je

    Liked by 1 persoon

  12. Evi zegt:

    Heel fijn om te lezen dat je wat rust hebt gevonden!

    Like

  13. Leen zegt:

    Moh ziet ne keer, zo kan het dus ook 🙂 Ik word er zelf zowaar rustiger van!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

