Good things – februari

calendar-1858022_1280

Februari ging alweer razendsnel voorbij. Ik voelde me niet zo gezond en sterk als in januari, maar al bij al ben ik toch grotendeels gespaard gebleven van de ziektekiemen die me normaal gezien bijna lam slaan rond deze tijd van het jaar. We vonden ook deze maand een goed evenwicht tussen een sociaal en familiaal leven, het huishouden en tijd voor onszelf. Zo mogen er nog veel volgen!

  • We begonnen de maand met het concert van Bastille. We amuseerden ons kostelijk en alhoewel ik me wat verkouden voelde, stond dat het plezier niet in de weg. Leuke muziek, een enthousiast publiek en een goede zanger. Meer moest dat niet zijn!
  • De volgende ochtend scoorden we tickets voor het concert van Ed Sheeran. Gezien de chaos waar dat mee gepaard ging, mogen we onszelf gelukkig prijzen dat we erbij kunnen zijn.
  • We kregen vrienden over de vloer voor een kort bezoek, dat helaas een beetje gekaapt werd door hun enthousiaste kindjes. Er werden wel plannen gemaakt om nog eens af te spreken, gewoon ladies only. Dan gaan we tenminste deftig kunnen bijpraten ;-).
  • Op het werk zette ik mijn goede voornemens om socialer te zijn nog wat extra in de verf en dat wierp zijn vruchten af. Ik zie meer mensen passeren dan vroeger en ga zelf ook vaker een praatje maken.
  • Ik nam een dagje recup om wat ongestoord tijd voor mezelf te nemen. Lang uitslapen, series kijken, wat prullen in de badkamer. Zalig!
  • De mannen van het alarm hebben eindelijk alles in orde gebracht. We hebben maar liefst een kleine maand op de juiste codes moeten wachten… Eind goed al goed.
  • Ik ging uit eten met een vriendin om bij te praten en naar goede gewoonte tetterden we honderduit en werd het behoorlijk laat.
  • Mijn mama werd 60 en dat moest natuurlijk gevierd worden. Ze had iedereen uitgenodigd voor een etentje in haar favoriete restaurant. We genoten van een leuke babbel, lekker eten een goede sfeer. Ik was alleszins blij om haar zo content te zien. Ze cijfert zich altijd weg voor iedereen, dus ze mocht echt wel eens in de bloemetjes gezet worden.
  • We namen deel aan een quiz samen met een collega van de echtgenoot. Het werd een dolle avond waarbij we veel babbelden, lachten en onnozel deden. En wat de quiz betreft hebben we het ook niet slecht gedaan.
  • Ik sprak nog eens af met de meisjes uit de rechten en hun gezin. Ze kwamen allemaal bij ons thuis voor een brunch. Ik was blij om ze terug te zien en we hadden veel stof om bij te praten. Zo met mannen en kinderen erbij is gezellig, maar ik stelde ook voor om met hen eens apart af te spreken, girls only, en dat zagen ze direct zitten. Vorig jaar heb ik dat ook eens voorgesteld en toen was 1 van de 2 er helemaal niet voor te vinden. Maar kijk, what a difference a year makes.

De enige tegenvallers deze maand waren op gezondheidsvlak te vinden. Ik sukkelde wat met een verkoudheid en ook mijn rug bleek toch nog niet helemaal weer in orde. Maar goed, al bij al viel het mee.

Maart is doorgaans een goede maand voor mij, als ik tenminste niet begin te piekeren rond mijn verjaardag omdat ik ouder word en daar niet goed mee kan omgaan. Ik word 33. Ik besef dat dat niet stokoud is, maar toch, het gaat mij te snel! Ik neem altijd verlof rond mijn verjaardag en we plannen een high tea, we gaan ontbijten met een Bongo bon die dringend op moet, we gaan misschien een dagje naar zee als het mooi weer is  en heel misschien ga ik een kleine drink geven. Voor de rest staat het concert van Bruno Mars op de agenda en een aantal leuke feestjes en bezoekjes. Klinkt goed hé :-).

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Good things – februari

  1. Kris10 zegt:

    Goede vooruitzichten! Ik moet ook eens werk maken van die bongobonnen die in onze kast blijven liggen.

    Liked by 1 persoon

  2. Van die verjaardagen mag je jezelf echt niet teveel aantrekken. Integendeel, wees gelukkig dat er weer een jaartje is bijgekomen.

    Liked by 1 persoon

  3. Leuke dingen gedaan en geniet van je verjaardag 🙂 Een quiz vind ik ook leuk om te doen.

    Liked by 1 persoon

  4. wannderful zegt:

    Wauw, wat een leuke plannen allemaal! Daar zit muziek in 😄!

    Like

  5. Lady, 33 is een topleeftijd. Geniet ervan! En haal alles uit je leven.

    Liked by 1 persoon

  6. Evi zegt:

    Mooi overzicht! En wat een fijne dingen in het vooruitzicht. Groot gelijk dat je je verjaardag gaat vieren 🙂

    Liked by 1 persoon

  7. Liese zegt:

    Keihard jaloers op je bas tillen uitstap!!

    Liked by 1 persoon

  8. sandravda zegt:

    Leuk blogje! Inderdaad oud worden of vroeg sterven… dat zeggen wij ook…

    Liked by 1 persoon

  9. Leen zegt:

    Volgende keer zo’n lijk gewoon terug de kast in kuisen, zou ik zeggen 😉 Februari was een korte, maar goeie maand bij jou precies. En het vooruitzicht op girls only dates, zo fijn!

    Liked by 1 persoon

  10. Zo fijn dat die ene rechtenvriendin het terug ziet zitten om ook eens apart af te spreken! Hopelijk heb je een fijne verjaardag (gehad)!

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Ja hoor, het was zeker geslaagd. Ik ben ook enthousiast dat ze het weer ziet zitten, het deed me deugd dat ik volgehouden heb toen ze het te druk had met alles wat erop haar afkwam toen ze mama werd.

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

