40 Dagen Bloggen

02-40dagenbloggen

Van 1 maart tot 16 april neem ik deel aan ’40 DAGEN BLOGGEN’, een initiatief van Kathleen van Tuttefrut (en Verbeelding). De bedoeling is om tijdens deze periode alle dagen te bloggen, met 6 skip dagen als uitzondering.

Ik neem deel omdat ik wel eens een uitdaging wil aangaan met mijn blog en omdat ik tegenwoordig een beetje moeite heb om twee posts per week online te krijgen. Er is op zich wel genoeg inspiratie, maar de tijd om aan de laptop te gaan zitten is moeilijker te vinden. Ik hoop dus ook een nieuwe routine te krijgen door deze challenge, al is het wel degelijk met een bang hartje dat ik eraan begin. Ga ik dat wel kunnen? Gaat de kwaliteit er niet onder lijden als ik zoveel moet schrijven? Wie gaat dat allemaal komen lezen? Zal er daar wel interesse voor zijn? En wat als de onderwerpen mij niet liggen? Ik kan normaal gezien goed op commando over een bepaald onderwerp schrijven, maar dan moet het mij wel aanspreken.

Toen ik de vele vragen in mijn hoofd beu was, besloot ik me gewoon in te schrijven. We zien wel hoe het vlot en zoals Kathleen zelf schreef, als het niet lukt zal er heus geen haan naar kraaien. Vooralsnog is er geen blogpolitie die me aan de oren zal trekken ;-). Er werd een lijst met mogelijke onderwerpen overgemaakt, maar niets moet, alles mag. Ik kreeg de lijst maandag in mijn mailbox en dat gaf me goede moed, er zit heel wat tussen waar ik al meteen een stukje over wil schrijven. En sowieso zijn de onderwerpen niet verplicht, je kan ze gebruiken als richtlijn maar ook helemaal niet. Als ik zie wat ik voor de komende dagen gepland heb, belooft het bij mij een gezonde mix te worden.

Dus de komende 40 dagen zal u veel meer van mij horen. Ik ben enthousiast om eraan te beginnen en hoop hierdoor ook nieuwe blogs te leren kennen. Ik lees er al een heleboel, maar sommige blogs lijken wat stilgevallen de voorbije maanden, dus er is zeker ruimte voor nieuwe ontdekkingen. Ik weet niet hoe het met u zit, maar ik popel om eraan te beginnen. Al speel ik een beetje vals en telt deze post gewoon al mee als de eerste van de 40 ;-).

Tot morgen!

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

26 reacties op 40 Dagen Bloggen

  1. Mrs. Brubeck zegt:

    Veel succes, ik probeer ook mee te doen! 😀

    Liked by 2 people

  2. Oh dit is nog een leuke uitdaging,…..ik ga het bekijken 🙂

    Liked by 2 people

  3. Elaintje zegt:

    Leuk! Ik heb vroeg jaar de hele maand februari geblogd en dat ging me eigenlijk een stuk gemakkelijker af dan ik van tevoren dacht. Hoe meer je schrijft, hoe meer inspiratie er ook komt. Ben benieuwd!

    Liked by 2 people

  4. Leuk dat je ook meedoet, ik probeer te gaan voor de 20 dagen bloggen 🙂

    Liked by 2 people

  5. Mrs. T. zegt:

    Jongste is vandaag begonnen met vasten. Ik ben benieuwd of ze het volhoudt. Die skipdagen waar jij over schrijft zijn wat dat betreft een extra steuntje in de rug.

    Succes met je uitdaging.

    Liked by 2 people

  6. Sophie zegt:

    Heel veel succes! Ik ben erg benieuwd naar over welke onderwerpen je gaat schrijven!

    Liked by 1 persoon

  7. Zij zegt:

    Dat lijkt me gewoon super!
    Ik zou ook heel graag mee doen, maar ik wil mijn blog niet echt in de kijker zetten. De angst, dat hij ontdekt wordt door mensen, waarvan ik liever heb, dat ze het bestaan van mijn blog niet kennen.. :-/

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Denk je dat je zoveel mensen hebt in je omgeving die ook blogs lezen?

      Liked by 1 persoon

      • Zij zegt:

        Dat weet ik eigenlijk niet. Ik denk het niet. Maar mijn zoon en schoondochter wisten vroeger van mijn blog af en het is ook grotendeels door hun, dat ik er toen mee gestopt ben. Je weet maar nooit, dat ze misschien toch nog op zoek zouden gaan of ik al dan niet terug aan het bloggen ben gegaan.
        Ik schrijf wel geen leugens, maar niemand vindt het natuurlijk leuk om dingen van zichzelf te lezen, die niet altijd even fraai zijn :-/

        Liked by 1 persoon

  8. Liese zegt:

    Cool! Veel plezier! Ik kom meelezen!

    Liked by 1 persoon

  9. fitmetlien zegt:

    Leuk :-D. Ik kijk er al naar uit om het te lezen 😀

    Liked by 1 persoon

  10. Mel zegt:

    Veel succes, ik kom regelmatig eens piepen deze vastenperiode 😉

    Liked by 1 persoon

  11. Evi zegt:

    Woopwoop, hoe meer zielen die mee doen hoe meer vreugd 🙂

    Liked by 1 persoon

  12. Leen zegt:

    En het is dit soort projecten waar mijn Feedreader van ontploft want waar ze geen rekening mee houden is dat ge niet alleen véél meer schrijftijd moet inplannen maar ook leestijd 😀 Enfin, ik doe dus niet mee, ik hou vast aan een postje om de twee dagen, dat is al meer dan genoeg voor mij. Veel succes!!

    Liked by 1 persoon

  13. Te zien aan hoeveel blogposts van jou ik wil bijlezen, gaat het bij jou véél vlotter dan bij mij 🙂 Zelfs nu ik terug thuis ben en er eigenlijk weer werk van wilde maken, lijkt het mij niet echt te lukken. Geen idee waarom, maar ik krijg er precies eerder een writer’s block van… Nu ja, dan weet ik ook weer dat mijn gevoel indertijd om geen “30 dagen achter elkaar bloggen” op mijn 30 before 30-lijstje te zetten, een goed idee was 😉
    En nu gezellig nog wat voort lezen, want er is inderdaad ineens massa’s meer te lezen!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

