Waar Samaja goed in is

02-40dagenbloggen

Vandaag is de tweede dag van deze challenge en ik heb er zin in! Schrijven over opgelegde onderwerpen, ik doe dat precies wel graag. Als ik een onderwerp uit de lijst van de challenge gebruik, zal ik het altijd duidelijk vermelden, maar tussendoor is er zeker ook nog ruimte voor eigen initiatief. Vandaag start ik echter al meteen met het eerste onderwerp op de lijst en dat luidt als volgt:

Wat is iets waar jij een krak in bent, maar dat niemand weet of dat je nog nooit op je blog hebt gedeeld?

Ik ben best goed in een aantal dingen, maar compenseer dat door ook heel slecht te zijn in veel zaken. Dat ik absoluut niet kan koken, dat ik geen kampioen ben in relativeren en niet bepaald vooraan stond toen de teken- en knutseltalenten werden uitgedeeld, daar gaat het vandaag echter niet over. Ik ga eens mijn positieve punten in de verf zetten en de dingen die ik goed kan.

  • Ik ben heel goed in stemmingen aanvoelen. Als een koppel ruzie gehad heeft vooraleer ze bij ons over de vloer komen en dat nog niet helemaal uitgepraat is, dan voel ik die spanning of op zijn minst voel ik dat er iets scheelt. Ik ben ook goed in signalen oppikken en herkennen. Als ik die ene vriendin niet veel hoor, dan weet ik dat het niet zo goed met haar gaat. Als die andere vriendin heel hard doordraaft over een futiliteit, dan weet ik eveneens dat er op een ander vlak iets mis is. Ik kan me uiteraard niet altijd voorstellen wat een ander meemaakt, maar ik kan oprecht dolgelukkig of net heel triest worden in de plaats van iemand anders. Empathie is op dat vlak zowel een vloek als een zegen. Ik kies ervoor om het vooral als een sterk punt aan te wenden en daardoor een betere partner en vriendin te zijn.
  • Ik kan goed dingen onthouden, zelfs de meest onnozele wist-je-datjes. Tijdens examenperiodes was ik een krak in het opslaan van bizarre hoeveelheden informatie in mijn hoofd. Al vrees ik dat het wel vooral in mijn kortetermijngeheugen was, want ik heb de indruk dat ik al verschrikkelijk veel vergeten ben. Ik kan dat doorgaans ook bijzonder snel, zo weigerden vriendinnen mij nog te bellen tijdens de blokperiode omdat ik altijd al klaar was terwijl zij nog hele hoofdstukken moesten doen. Jammer genoeg blijkt oefening en onderhoud hiervoor cruciaal, want de laatste jaren is mijn geheugen toch niet meer wat het geweest is. Al mag ik ook nu nog niet klagen, ik ben en blijf meester in het onthouden wat die persoon nu weer precies gezegd heeft op dat feestje en soms zelfs welke outfit ze toen aanhadden. Ik ben een rare, ik weet het ;-).
  • In ben goed in dingen uitpluizen en regelen. Dat kan zowel gaan over het uitstippelen van de must sees op onze volgende vakantie, als om het uitzoeken wat allemaal de oorzaken kunnen zijn van de putjesgeur in onze badkamer. Geef mij een computer en ik zoek het op, al was het maar omdat ik zelfs advies van professionals toch altijd even extra wil checken. Een goede jurist trekt zijn plan en zoekt het zelf uit. Ik vrees dat dat toch een heel klein beetje beroepsmisvorming is. Maar daardoor laat ik me wel niet gemakkelijk oplichten of in de luren leggen en als ik het vergelijk met hoe de echtgenoot zo’n dingen aanpakt, ben ik daar wel degelijk een krak in :-).
  • Op school heb ik geen gemakkelijke tijd gehad en ik heb lang geworsteld met onzekerheden over vanalles en nog wat. Vandaag de dag gaat het stukken beter en kan ik al liever zijn voor mezelf, maar hetgeen er gebeurd is heeft me ook hard gemaakt op bepaalde vlakken. En eerlijk gezegd vind ik dat een goede eigenschap. Zo durf ik mijn grenzen stellen en trek ik duidelijk de lijn, vooral op de werkvloer. Ik zeg eerlijk mijn mening en durf dat ook doen als niemand anders dat doet. Het levert soms verbaasde blikken op, want niemand verwacht dat van die brave Samaja, maar ik laat niet meer van mij profiteren. Ik kan mijn mannetje staan en daar ben ik ook trots op.
  • Ik heb tot slot ook een aantal bizarre talenten die me helemaal typeren. Ik heb flexibele gewrichten. Dat is voor mijn eigen toekomstige welzijn niet zo’n goed nieuws, maar de verschrikte blik in de ogen van mensen aan wie ik toon hoe ik mijn arm kan overplooien is altijd weer hilarisch :-). Ik kan een aantal stemmetjes heel goed nadoen, maar durf dat doorgaans niet in gezelschap. Er zijn slechts enkelen die mijn imitatie van Filip Mars en zijn moeder al gehoord hebben en naar t schijnt is het grappig. Ik doe ook een geweldige impressie van de geest uit Aladdin, maar kan dat eveneens niet op commando. De twee mensen die het al gezien hebben, kregen spontaan de slappe lach. Enige kennis van de Disneyfilm is uiteraard vereist om het ten volle te kunnen appreciΓ«ren. En dan heb ik het nog niet over mijn Tetris kunsten gehad. Ik kon dat vroeger uren aan een stuk spelen en was bij ons thuis de absolute kampioen.

U ziet het, ik ben een vrouw van vele talenten ;-). Ik vind het niet gemakkelijk om zomaar een hoop positieve dingen over mezelf neer te schrijven, maar bij deze heb ik het toch maar gedaan.

Waar bent u uitzonderlijk goed in?

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

25 reacties op Waar Samaja goed in is

  1. Wauw, interessante wistjedatjes over jezelf! πŸ˜€ zo’n geheugen wil ik ook wel πŸ˜€ Ik kan heel goed en snel gezichten herkennen, niet alleen op tv, maar ook in real life. Niet dat ik elke klant aan mijn kassa herinner, eerder dat ik acteurs van een bijrol soms onmiddellijk herken in een andere rol. πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  2. tinyblogt zegt:

    Oh die stemmetjes! Zalig, zou ik wel willen kunnen. Als ik je ooit eens zie, zou dat toch op mijn verlanglijstje staan om te horen, hoor!

    Liked by 1 persoon

  3. Mrs. Brubeck zegt:

    Fijn om te lezen, maar dat van die gewrichten…ik werd er instant misselijk van! Alhoewel het mss makkelijk zou zijn voor mij en Jongste; dan floepte die domme schouder weer vanzelf in de kom πŸ˜€πŸ˜€

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Het is ook effectief niet zo goed, later betekent dat sowieso slijtage of artrose en van die leuke dingen. Ik sukkel nu al met een paar dingen… Mijn schoonvader (kinesist) drukt me altijd op het hart dat ik mijn arm echt niet mag overstrekken, ook niet als kunstje ;-).

      Liked by 1 persoon

  4. Falderie zegt:

    Die stemmetjes… Zalig, zou ik ook willen kunnen! πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  5. Zij zegt:

    Wat leuk om al die dingentjes hier te mogen lezen πŸ™‚
    En nu probeer ik me voor te stellen, hoe je die types zou doen πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

  6. Ik ben goed in stukjes lezen over iemand anders haar/zijn talenten :).

    Liked by 1 persoon

  7. Sabrina zegt:

    En je hebt goed in goeie dingen over jezelf schrijven. Was mij echt aan t bedenken dat ik dat nog niet zo simpel zou vinden om over mezelf te schrijven πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  8. Evi zegt:

    Wat fijn om te lezen waar je goed in bent! Die stemmetjes daar ben ik nu wel benieuwd naar geworden πŸ˜‰ Ik twijfel nog of ik deze ga nemen als onderwerp want vind het absoluut geen makkelijke opdracht om uit te maken waar ik goed in ben.

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Dat is inderdaad niet zo simpel. Al moet ik toegeven dat ik ooit al eens aan een gelijkaardige post begonnen was in het kader van een of andere tag. Dus ik moest niet van nul beginnen.

      Like

  9. We hebben er een aantal dezelfde, dat van die stemmingen, ik kan soms in het Paradijs arriveren en voor ik goeiemorgen heb gezegd al aanvoelen dat er vanalles gaande is, onzeker in het secundair count me in en onthouden, anders had ik unief niet gered vrees ik…..

    Liked by 1 persoon

  10. Liese zegt:

    tetrisbattle!!!!

    Liked by 1 persoon

  11. Leen zegt:

    Dat laatste puntje, gewoonweg hi-la-risch!

    Liked by 1 persoon

  12. Ben nu ook wel heel benieuwd naar die stemmetjes! Filip Mars kon ik vroeger ook vrij goed nadoen, maar dat is ook wel de enige πŸ™‚
    Johan kan dat soms zo raar vinden, hoeveel “futiliteiten” ik zo kan onthouden: inderdaad wie wat wanneer gezegd heeft, verjaardagsdata (al valt mijn “talent” wat dat betreft in het niks bij dat van mijn moeder…). Maar dan anderzijds heb ik het gevoel dat hij véél meer van zijn studie onthouden heeft dan ik, dus ja, of ik dan in het voordeel ben, ik betwijfel het toch zenne πŸ˜‰
    En ben jij in te huren voor reisregelingen? πŸ˜‰ Ik ga namelijk doodgraag op reis, maar het effectieve plannen, daar ben ik echt niet goed in. Gezond jaloers op dat talent dus!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

