Weekmenu

02-40dagenbloggen

Ik zeg altijd tegen iedereen die het wil horen dat wij een weekmenu opstellen en op die manier veel minder naar de winkel moeten. Het spaart tijd, het zorgt voor maaltijden die evenwichtiger zijn dan wat we zouden eten als het allemaal ร  la minute in huis moest gehaald worden en het zorgt voor een zekere routine. We houden er ons niet altijd 100% aan, maar doorgaans doen we toch ons best om ons aan het schema te houden.

Deze week zag/ziet ons menu er zo uit:

Maandag: overschot van de Griekse wok van in het weekend. Dat is een wokschotel met reepjes rundsvlees, paprika, feta kaas, tomaat en Griekse pasta.

Dinsdag: pita broodjes gevuld met groentjes en gehakt, met een yoghurtsausje. Mmm, lekker!

Woensdag: gaan eten bij de mama. Ze maakte haar befaamde balletjes in tomatensaus. We aten dat met pasta bij, dus eigenlijk werd het een soort spaghetti met balletjes :-).

Donderdag: pastaschotel met pompoen en kaas

Vrijdag: zelfgemaakte pizza. De toppings variรซren al eens, gisteren zijn we voor hesp en ananas gegaan, naast kaas en tomatensaus natuurlijk. Dus ja, ik vind dat het kan, ananas op pizza. Al zal ik dat op restaurant eigenlijk zelden bestellen, dan ga ik voor iets dat we thuis niet zo snel zelf zouden (kunnen) maken.

Zaterdag: de inspiratie van het moment, waarschijnlijk risotto met erwtjes en parmezaanse kaas. Ik heb ineens precies zin in rijst ;-).

Zondag: verjaardagsfeestje van het neefje, dus geen warm eten maar wel taart, aperitief en broodjes. We zullen niet met honger naar huis gaan…

Wat staat er bij jullie zoal op het menu?

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

30 reacties op Weekmenu

  1. Valsspeler ๐Ÿ™‚ !
    Twee dagen uit eten gaan, een dag restjes eten en een dag inspiratie van het moment.
    Maar de vier andere dagen zien er lekker uit.

    Liked by 2 people

  2. Eilish zegt:

    Ik maakte gisteren een rizotto. Uitzonderlijk zo uit een pakje met al groentjes bij. Ik deed er nog meer dan genoeg extra groenten bij, maar het resultaat was allesbehalve lekker. Als je gewoon bent om vers te kruiden dan is die artificiรซle winkelsmaak er echt teveel aan. En op de koop toe liet ik op het einde de kom nog aanbranden, waardoor het onderste gedeelte de vuilbak in moest. Niet voor herhaling vatbaar!

    Liked by 1 persoon

  3. Mrs. Brubeck zegt:

    Ik vind ananas op pizza ook overheerlijk!
    Een weekmenu opstellen heb ik nooit gedaan, maar vind het geen slecht idee!

    Liked by 1 persoon

  4. Lize zegt:

    Sinds een paar maand stel ik een weekmenu op maar het lukt me niet om mij daar 100 % aan te houden maar voor deze week staat op het menu: bij mama eten, sobanoedels met avocadopuree, ovenschotel met wintergroenten en iets uit de driepvries zodat ik nieuwe dingen kan invriezen.

    Liked by 1 persoon

  5. Mel zegt:

    Wij eten ook al jaren met een weekmenu, ik kan niet meer zonder! Alleen de groenten variรซren: we laten ons inspireren door de seizoensgroenten van het moment. Maken jullie de pitabroodjes, yoghurtsaus en pizzabodems zelf?

    Liked by 1 persoon

  6. Zij zegt:

    Ik kookte vroeger elke dag. Nooit een vast weekmenu. Ik had immers de tijd om boodschappen te doen. Maar nu is het helemaal anders. Voor mij alleen ga ik niet uitgebreid staan koken. De zoon heeft een hekel aan groentjes en speciale dingen. Die gaat meer voor spaghetti, pizza, ..
    Ik probeer mijn voeding nu aan te vullen met sla, tomaatjes, komkommer en fruit. Kwestie om toch vitamientjes binnen te krijgen ๐Ÿ˜‰

    Liked by 1 persoon

  7. Ik volg niet echt een weekmenu. Ik heb een groentepakket en het is afhankelijk van de groenten die in mijn pakket zitten. Meestal zit er een pasta- en rijstschotel in per week.

    Liked by 1 persoon

  8. Heerlijk gerechtjes! Pita broodjes zijn heerlijk!๐Ÿ˜
    ThnQ for sharing it was fun to read!
    Liefs, Miss B. ๐Ÿ’‹

    Liked by 1 persoon

  9. Ik stel ook altijd een menu op anders is het nog langer wachten voor ik eten heb, wat stond er op de menu :-), Boerenkoolstamppot met worst, salade met ei ( veggiedag), uit eten op woensdag :-), donderdag gegrilde groenten met lamsfilet en vrijdag steak met salade voor mij met frietjes voor mijn huisgenoten en vandaag een courgetti met groeten en beetje gehakt voor de jongens gewone pasta ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

  10. Liese zegt:

    ik maak ook zoveel mogelijk een weekmenu. Soms wel moeilijk om mij eraan te houden want er komt altijd wel iets tussen. Zo was ik vorig weekend gewoon rats vergeten dat ik had toegezegd om bij mijn ouders te gaan eten. Gelukkig is er de diepvries ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

  11. katrienw zegt:

    Als we binnenkort gaan samenwonen, hebben we ook al gezegd om een weekmenu op te stellen om het onszelf makkelijker te maken.

    Liked by 1 persoon

  12. Leen zegt:

    Zelfbelegde pizza’s zijn de beste!!! Op restaurant leggen ze daar altijd zo weinig op…
    Hier ook een weekmenufan. Ik kan me mijn leven niet voorstellen zonder – de chaos! de honger! de paniek! het drama!!

    Liked by 1 persoon

  13. Oeh, pitabroodjes, dat is keilang geleden. Eens op mijn volgend weekmenu zetten. En zelfgemaakte pizza’s, mmm ๐Ÿ™‚
    Hier deze week o.a. een rijstschotel met spruitjes en een quiche met bloemkool en broccoli.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

