Lekker voos

02-40dagenbloggen

Ik weet dat het raar klinkt, maar dit moet je toch écht proberen…

Zoals ik al eerder zei, ik kan eigenlijk niet koken. Ik kan pasta koken, een ei bakken en ik deed ooit een geslaagde poging tot koekjes bakken. Maar daar stopt het zo wel een beetje. Toen ik het ouderlijk huis verliet en dus niet langer gevoederd werd door de kookkunsten van mijn mama, nam de echtgenoot die taak over. Toch komt het wel eens voor dat ik zelf voor mijn eten moet zorgen. Mijn ouders waren niet altijd thuis en soms heeft de echtgenoot al elders gegeten en moet ik mijn plan trekken. Een van de succesrecepten die ik dan uit mijn mouw tover als er geen restjes meer zijn om op te warmen, heb ik van mijn vader geleerd. Mijn pa is zo het type dat naar kookprogramma’s kijkt en pretendeert alles te weten van de technieken, maar nog nooit in de buurt van een kookpot is geweest. Zijn brouwsels die hij ’s avonds laat dan als snack fabriceert zijn dan ook meestal raar of van bedenkelijk allooi. Maar eentje daarvan heb ik toch van hem overgenomen. Overgeleverd in onze familie van de ene keukenkluns naar de andere.

Het recept is simpel. Men neme een snee brood. Wit of bruin, dat kan je naar eigen smaak kiezen. Men legge er een schel kaas op, groot genoeg om heel de snee brood te bedekken. Men legge dit op een bord. Steek dat bord in de migrogolfoven voor ongeveer 1 minuut. Wat eruit komt is lekker en lekker voos tegelijk. Ik vind het heerlijk, maar de echtgenoot gruwt ervan. Ik weet het, het klinkt raar, maar je moet dit echt eens proberen. Als ge zo ’s avonds thuiskomt van een late night out, is dit de ideale snack. Zeg dat de pa van Samaja het gezegd heeft ;-).

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

26 reacties op Lekker voos

  1. Eilish zegt:

    Die mens heeft gelijk. Ik doe dat ook soms.

    Liked by 1 persoon

  2. tinyblogt zegt:

    Héél vroeger deed ik dat ook, maar in plaats van in de microgolf bakte ik die snee brood met kaas, in de pan, met nog een kwak boter er in. En dan keek ik raar op toen ik op mijn twintigste ineens met te veel cholesterol zat, haha! 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. greet zegt:

    Dat deed ik ooit ook een tijdje maar het is lang geleden. Het was een snellere versie van boterham – ananas – kaas en dan onder de grill.

    Liked by 1 persoon

  4. Lize zegt:

    Mijn papa maakte dit vroeger ook bij. Lekker met een schijfje tomaat en selderijzout erbij.

    Liked by 1 persoon

  5. Onze zoon is daar ook gek op! Bij voorkeur met flinke klodder ketchup erbij 😂

    Liked by 2 people

  6. kliefje zegt:

    Brrrrrr, dan kun je beter even de grill gebruiken, als je het mij vraagt 😉

    Liked by 1 persoon

  7. Mrs. Brubeck zegt:

    Kan niet slecht zijn!

    Liked by 1 persoon

  8. JasMien zegt:

    ja ik zou het ook in de microgolf steken en tegelijk de grill opzetten, maar het kan niet slecht zijn (bedankt voor de tip, ik doe ’s avonds vooral van schransen, mss is dit een idee voor vanavond :-))

    Liked by 1 persoon

  9. Oh nee, dat deed mijn zus altijd als puber……ik vond dat vreselijk 🙂

    Liked by 2 people

  10. Nina zegt:

    Als er gesmolten kaas bij zit, kan het niet slecht zijn! 🙂

    Liked by 1 persoon

  11. Zij zegt:

    Gesmolten kaas = njammie 🙂

    Liked by 1 persoon

  12. Het lijkt me ook nog zo slecht niet. 🙂

    Liked by 1 persoon

  13. Evi zegt:

    Wij hadden daar als kind een variant op: brood roosteren, daar dan tonijn uit blik opdoen, sneetjes tomaat en daarbovenop dan een sneetje kaas en wat paprikakruiden. Alles eventjes in de oven zodat de kaas smelt en smullen maar 😉

    Liked by 1 persoon

  14. Liese zegt:

    Haha de max. Zat je nooit op kot zodat je wel moest koken?

    Liked by 1 persoon

  15. sandravda zegt:

    Moet lekker zijn! Ga het ook eens proberen als ik op een avond thuis kom en nog honger heb.

    Liked by 1 persoon

  16. Flavie zegt:

    Klinkt niet slecht 🙂

    Liked by 1 persoon

  17. Goh, ik ben zot van croques met kaas, maar zo in de microgolf… kweet niet 🙂
    Chance dat je echtgenoot wel graag en goed kookt 😉

    Liked by 1 persoon

  18. leenvandebergen zegt:

    Hahahahaaa o echt dit klinkt als een postje dat het lief zou kunnen geschreven hebben (gesteld dat hij blogde en getrouwd was met een.. man?!). Hij is ook zo iemand die niet in de buurt komt van een kookpot tenzij het echt niet anders kan. Pasta arabiata (lees: pasta met een blik tomatenblokjes en pikante kruiden) lukt hem nog net; anders is ’t gewoon een boterham met beleg. Nochtans zijn er tijdens geweest dat hij wél voor het eten zorgde (en ik minutieus alle stappen voor hem opschreef), toen hij nog studeerde en meestal veel vroeger thuis was dan ik.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

