Een geïmproviseerde verjaardag

02-40dagenbloggen

Ik was vorige week jarig en zoals elk jaar rees weer de vraag hoe ik dat zou gaan vieren. Vroeger werden er feestjes gegeven. Soms ging dat over een avondje bijpraten met slechts een handvol vrienden, soms waren dat echte feesten in een gehuurd zaaltje met de hele vriendenkring. Jammer genoeg bleken dergelijke feestjes niet zo populair meer te zijn en er werd zelfs hier en daar een beetje schamper op gereageerd dat ik nog de enige was die zoveel spel rond mijn verjaardag maakte… Toen ik 30 werd had ik zelf ook helemaal geen zin meer om te vieren en ging ik in de plaats daarvan op citytrip met de echtgenoot. Die manier van ‘vieren’ beviel me zo dat het een nieuwe traditie werd.

Vorig jaar had ik een paar dagen verlof genomen, waarin ik vooral op stap ging met de echtgenoot. Het was prachtig lenteweer, we konden zelfs al een terrasje doen. We belandden o.a. in Poperinge en aan zee. Het was alleszins een geslaagde drie dagen verlof en dus besloot ik dit jaar weer hetzelfde te doen.

Ik zou naar de kapper gaan op woensdag toen de echtgenoot nog moest werken en we zouden daarna dan twee dagen genieten van leuke dingen en van elkaars gezelschap. We wilden gaan ontbijten met een Bongo bon, naar de film, gaan wandelen en mijn bon voor afternoon tea gebruiken, …

Toen we effectief een en ander begonnen te regelen, vielen we van de ene teleurstelling in de andere. Het etablissement waar we afternoon tea wilden doen, was uitzonderlijk gesloten. De film de ik wilde zien, werd niet gedraaid in Gent of omstreken. We wilden gaan wandelen aan zee en het weerbericht was omgekeerd naar regen en triestig weer. De kapper was volzet voor woensdag en dus moest ik vrijdag gaan. Nochtans had ik woensdag ook verlof genomen en zou ik dus maar iets anders moeten vinden om op mijn eentje te doen. Ik had veel zin om mijn verlof gewoon te annuleren, ook al had ik er zo naar uitgekeken.

Op den duur zat ik te kijken naar wat een dag Disneyland ons zou kosten, maar zo’n 6 uur in de auto zitten op je verjaardag, dat is ook niet leuk hé. Een meerdaags verblijf zat er door een aantal verplichtingen niet in en bovendien was ik vergeten hoe gruwelijk duur de magie van Disney wel is.

Uiteindelijk besloot ik me er maar gewoon bij neer te leggen. Het zou misschien niet helemaal zijn wat ik had verwacht, maar al bij al hadden we verlof en tijd om te genieten en daar zouden we het beste van maken.

Woensdag heb ik al kuisend doorgebracht omdat de poetsvrouw net deze week niet kon komen. Ik ging een paar uurtjes shoppen in de gietende regen en scoorde zo een leuke blazer en een frisgroen truitje. ’s Avonds gingen we bij mijn ouders gaan eten, waar we een kleine aperitief deden voor mijn verjaardag.

Donderdag startten we de dag met een ontbijtje in een hotel in Gent, dankzij de Bongo bon die we nog hadden liggen.

dav

Meer dan voldaan reden we daarna naar zee en gingen we uitwaaien in Nieuwpoort, waar we zoals gewoonlijk van aan de vismijn tot op de dijk wandelden en vervolgens wat op de dijk flaneerden en in de winkelstraat. En daar brak het zonnetje door, wat op slag mijn humeur ook opklaarde. De weersvoorspellingen waren voor een keertje te negatief geweest, want het was echt genieten buiten.

wp-image-631034439jpg.jpg

’s Avonds gingen we niet naar de film, maar hadden we gewoon een gezellige avond thuis met z’n tweetjes en keken we naar Jurassic World.

Vrijdagmorgen sliepen we uit en gingen we samen shoppen. Ik kocht twee leuke zomerse bloesjes en voelde me helemaal niet schuldig omdat ik weeral geld aan het uitgeven was ;-). Ik ging ‘s middags naar de kapper, terwijl de echtgenoot zich al gamend bezig hield. Toen ik terugkwam, heb ik voor de eerste keer dit jaar, en sinds we in ons huis wonen, in de tuin gezeten in het zonnetje. Zalig! ’s Avonds kregen we onze besties over de vloer voor pannenkoeken. Ze wilden mijn verjaardag immers niet zomaar laten passeren :-).

Al bij al is het dus toch nog een geslaagde driedaagse geworden. Niet bepaald zoals we voorzien hadden, maar soms moet je gewoon een beetje improviseren.

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

36 reacties op Een geïmproviseerde verjaardag

  1. Falderie zegt:

    Nog een late gelukkige verjaardag!
    Soms kom je door improvisatie nog bij de leukste momenten uit 😉

    Liked by 1 persoon

  2. Kris10 zegt:

    Hip hip hip HOERA. Dat is toch nog een fijne verjaardag geworden!

    Liked by 1 persoon

  3. levelieze zegt:

    Ik wou vroeger ook altijd iets groot maken van mijn verjaardag en dat viel heel dikwijls in het water (of het was toch niet zoals ik het gehoopt had). De laatste jaren is het vaak niet echt iets bijzonders. Ik neem meestal wel verlof en rond mijn verjaardag gaan we eten met mijn zus en papa, maar echt feesten, dat is er niet meer echt bij. Misschien dat ik nog eens probeer als het een ‘speciale’ verjaardag is.
    Maar eigenlijk toon je aan dat het maar is wat je er zelf van maakt.

    Liked by 1 persoon

  4. tifosanele zegt:

    Ook nog een late proficiat! En de geïmproviseerde zijn meestal achteraf de schoonste…

    Liked by 1 persoon

  5. katrienw zegt:

    Hiep hiep hiep! Wij hebben zo’n kliekje waar we om beurt de verjaardag gaan vieren. Dat is best wel gezellig. We doen het eerder om nog eens allemaal samen te zijn dan dat het echt om die verjaardag draait. Met het lief heb ik intussen ook de afspraak om samen gewoon een gezellig dagje te hebben op onze verjaardag. Echt genieten, zelfs van een gewone wandeling of gewoon het samen zijn.

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Groot gelijk. Ik had vroeger ook zo’n regeling met familie, we kwamen altijd samen voor een verjaardag. Sinds een paar jaar is dat echter ineens gestopt omdat iedereen nu werkt en het blijkbaar te moeilijk is geworden. Jammer vind ik dat. Dus maken we zelf maar een nieuwe traditie he 🙂

      Liked by 1 persoon

  6. Van mij ook een late proficiat. Wat een schitterende foto van de zee heb je gemaakt. De nieuwe traditie lijkt me heerlijk, al is het jammer dat iedereen het zo druk krijgt en elkaar steeds minder bezoekt. Geniet lekker na!

    Liked by 1 persoon

  7. Soms zijn geïmproviseerde dagen beter dan de geplande…..ik neem altijd verlof als ik jarig ben en plan dingen die ik wil doen samen met mijn lief…..en soms is dat gewoon genieten van elkaar of dagje sauna 🙂

    Liked by 1 persoon

  8. JasMien zegt:

    nog een gelukkige verjaardag gewenst! de ongeplande uitjes zijn meestal de leukste!! en je hebt ervan genoten, dat is duidelijk!

    Liked by 1 persoon

  9. Zij zegt:

    Een beetje laat, maar toch een welgemeende dikke proficiat met je verjaardag!
    Jammer, dat al die geplande dingen een voor een in het water vielen, maar ik vond het wel fijn te lezen, dat jullie toch echt genoten hebben van je verjaardags-driedaagse 🙂

    Liked by 1 persoon

  10. Hiep hiep hoera!
    Ik ben ook voorstander van vieren met mijn lief (maar nu heb ik er geen :D), ik hou niet van feestjes waar ik in de belangstelling sta.

    Liked by 1 persoon

  11. Dàt noem ik verjaardag vieren!
    Proficiat!

    Liked by 1 persoon

  12. Mrs. T. zegt:

    Hieperdepiep, dat was al met al toch een prima verjaardag! En nog van harte.

    Liked by 1 persoon

  13. Evi zegt:

    Grandioos te laat, maar gelukkige verjaardag! Fijn om te lezen dat het zelfs met improvisatie fijne dagen waren.

    Liked by 1 persoon

  14. Mrs. Brubeck zegt:

    Wij hebben afgelopen woensdag ook geïmproviseerd op B zijn verjaardag! Heerlijk 🙂

    Liked by 1 persoon

  15. Flavie zegt:

    Eerst en vooral een late maar welgemeende pieperdepiep!
    Ongeplande uitjes zijn vaak de beste 😉

    Liked by 1 persoon

  16. leenvandebergen zegt:

    Alsnog en rijkelijk te laat een gelukkige verjaardag!!!!! En leuk dat het toch nog een fijne dag is geworden ondanks het bijsturen van de planning.
    Ik wou voor mijn 30e verjaardag (vorig jaar) dolgraag een feest geven, zaaltje huren, dj erbij, genoeg drank, precies of we waren 10 jaar jonger 🙂 maar wou het samen met vriendinnen doen want alleen krijg ik zo’n zaaltje niet vol. En ja… die waren ook een pak minder enthousiast dan ik had gedacht 🙂 Heb al besloten dat ik vanaf nu mijn verjaardag enkel nog met de familie vier (stukje taart, cadeaus), het is meestal toch zo’n gedoe met vrienden, die dan niet op de verjaardag zelf kunnen maar pas een maand nadien… dan is het feestgevoel al lang vergeten. Sinds een jaar of 7 weiger ik nog te gaan werken op mijn verjaardag wat meestal resulteert in een paar dagen weg (bv ook citytrip). En da’s voor mij eigenlijk de perfecte manier om te vieren 🙂

    Liked by 1 persoon

  17. Pingback: Good things – maart | Samajatalk

Geef een reactie

