Ik ga op reis en ik neem mee…

02-40dagenbloggen

Wat zijn drie items die je altijd meeneemt als je op reis gaat buiten je tandenborstel en proper ondergoed?

Droogshampoo

Het begon in Nieuw-Zeeland, ik weet niet of het aan de jetlag lag, maar er was geen huis te houden met mijn haar die eerste dagen. Ik was tot dan toe altijd gewend om mijn haar pas om de dag te wassen, dus een dag wel en een dag niet. Ginder ter plaatse was het de tweede dag echter al zo vettig dat ik me schaamde en me slecht in mijn vel voelde. Ik wilde het echter niet alle dagen wassen, want dat is een vicieuze cirkel op den duur. Dus kocht ik een bus droogshampoo en was ik enorm verrast door het goede resultaat. Ik gebruik dat nu ook thuis en ben daar zeer tevreden over. Ik en mijn Batiste, we zijn een goed duo en ik neem hem dan ook altijd mee op reis.

dav

Iets tegen de muggen

Ik neem zowel een muggenstekker (of muggenprise zoals wij zeggen) mee met liquide voor โ€™s nachts in de slaapkamer als iets om mij overdag mee in te smeren tegen de muggen, want die verdomde bloedzuigers weten mijn bloed zeer goed te smaken. Ik overreageer vaak op die beten, waardoor ik dan grote bollen krijg op mijn benen in plaats van de kleine puntjes die normale mensen krijgen. En jeuken dat dat doet! Dus neem ik nu mijn voorzorgen. Mijn benen ruiken heel de vakantie naar chemische citroen, maar ik ben tenminste veilig.

Mijn fototoestel

Met alle respect voor de mensen die hun smartphone gebruiken, maar ik vind dat je een goed fototoestel nodig hebt om echt mooie fotoโ€™s te nemen. Al ben en blijf ik een amateur en heb ik zelf maar een middenklasse toestel, ik ben er veel contenter mee dan met de camera op mijn telefoon. Ik zou me eigenlijk helemaal niet kunnen inbeelden dat ik zonder mijn toestel op reis zou gaan. Ik moet er zelfs over waken dat ik ook gewoon geniet van het moment en ik niet constant door mijn lens de reis beleef. Al is het nog niet zo erg als een goede vriendin van mij, die trekt werkelijk elke vierkante centimeter en dat meerdere keren! Haar man wordt er helemaal gek van ;-). Ik heb altijd een extra geheugenkaartje mee en dat is ook al nodig gebleken, dus daar bespaar ik niet op. Ik maak ook altijd een back up van mijn foto’s eens ik in het hotel ben, het is zelfs een avondritueel geworden. Zo ben ik toch zeker dat ik later van die grote fotoboeken kan maken waar niemand in geรฏnteresseerd is behalve wijzelf :-).

Wat kunt u niet missen op reis?

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

27 reacties op Ik ga op reis en ik neem mee…

  1. Fototoestel! ๐Ÿ˜€

    Liked by 1 persoon

  2. Lize zegt:

    Bij mij hangt het allemaal wat af van naar waar ik ga maar iets tegen de muggen neem ik zo goed als altijd mee, als mijn zus niet meegaat neem ik mijn fototoestelletje ook wel mee (mijn zus heeft een paar cursussen fotografie gevolgd en in mijn ogen een chique fototoestel) en voor de rest neem ik altijd wel een boek mee en iets om te breien.

    Liked by 1 persoon

  3. Mijn e-reader, zonnebril en zonnecrรจme ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

  4. JasMien zegt:

    mijn gsm om foto’s te nemen! verder denk ik van: wat ik vergeten ben, kan ik daar ook wel kopen ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

  5. Oh, ik krijg al jeuk gewoon van te denken aan die gigantische muggenbeten! Heb er ooit eens eentje gehad die meer dan de helft van mijn onderbeen groot was. Echt jong, wat voor speeksel hebben die beesten? ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Wow, zo erg is het bij mij nog niet geweest. Laat ons zeggen dat ze meer ter grote van een ping pong balletje waren ;-). Ik heb wel al grotere gehad, maar dat was dan een spinnenbeet. Ook zeer gezellig ๐Ÿ™‚

      Liked by 1 persoon

  6. Mrs. Brubeck zegt:

    Oordopjes, ben allergisch aan lawaai en B snurkt! ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

  7. Droogshampoo ik ben er verslaafd aan maar neem het niet mee op vakantie, ik lieg, op Citytrip gaat hij wel mee en ik gebruik hetzelfde merk :-), muggen, nooit last van ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

  8. Vlinder1960 zegt:

    Mijn creditcard. Dan kan ik alles kopen wat ik ben vergeten. Ook droogshampoo (wat ik niet gebruik, nare herinneringen aan) of oordopjes…

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Best niet teveel vergeten dan, of het wordt een extra dure reis ;-). Een creditcard hebben we inderdaad ook altijd bij. Van zodra je een wagen wil huren kan het al bijna niet anders.

      Like

  9. Eilish zegt:

    Ik neem mijn lief mee, is dat ook goed? ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

  10. Ik schreef net dezelfde blogpost ๐Ÿ™‚ En nu je het zegt!! Anti-muggen-spul!!! Ik ben ook allergisch en ze hebben ook mij altijd te stekken.

    Liked by 1 persoon

  11. Zij zegt:

    Die droogshampoo lijkt mij ook wel iets.
    Daar ga ik eens naar op zoek ๐Ÿ˜‰

    Liked by 1 persoon

  12. wannderful zegt:

    Fotoapparaat kan ik ook niet missen. Evenmin als I-pad. En …neusspray ๐Ÿ˜„. Ik haat het om slapeloze nachten te hebben door een verstopte neus!

    Liked by 1 persoon

  13. Flavie zegt:

    Ik heb hier ook droogshampoo staan, maar gebruik het zelden.
    Ik neem resoluut mee: lippenbalsem – handcrรฉme – veel papieren zakdoekjes (mocht ik last krijgen van hooikoorts)

    Liked by 1 persoon

  14. Evi zegt:

    Aargh, muggenbeten, die kunnen flink jeuken. Gelukkig heb ik er zelf niet te veel last van. Ik schreef eerder al eens over wat ik niet kan missen op reis en dan scoren mijn haardroger en e-reader hoge toppen ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

  15. leenvandebergen zegt:

    Een stapel boeken รฉn mijn Kindle, want ik wil keuze hebben op reis ๐Ÿ™‚ En als we een huisje huren dan neem ik liefst ook mijn halve keuken mee want er zou eens geen keukenmes kunnen zijn, of een lookpers, of een mixer!
    En fototoestel: ik heb jaren rondgesleurd met een spiegelreflex, bergop en bergaf, steden en dorpen, om dan altijd de automatische stand te gebruiken. Ik heb onlangs een compacter cameraatje gekocht maar eerlijk… soms neemt mijn gsm gewoon betere foto’s, omdat je op het touchscreen makkelijk kan aanduiden waar het lichter moet, waar scherper… en dat kan een camera niet, die trekt gewoon en ge moet daar content mee zijn. (Foto’s bewerken achteraf daar ben ik totaal niet goed in.. Misschien dat ik me daar eens in moet verdiepen.)

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

