Bloggers in de kijker

02-40dagenbloggen

Zet eens een andere blogger in de bloemetjes. Schrijf hem/haar een soort van bloggersliefdesbrief.

Ik ben nooit goed geweest in liefdesbrieven schrijven, dus ik ga dat ook nu niet doen. Maar zo eens vermelden welke bloggers ik graag lees en waarom, dat zie ik wel helemaal zitten.

Dat ik vaste klant ben bij Tales from the crib, Mrs. Brubeck en Falderie, dat zal ondertussen wel al duidelijk zijn. Ik volg deze blogs allemaal al sinds ik hier kwam piepen en de liefde is alleen maar groter geworden. Tales from the crib moet ik u niet meer voorstellen hé, de oerblog als het op personal blogs aankomt en alhoewel het qua onderwerpen nu misschien iets minder aansluit bij mijn leefwereld dan vroeger, blijf ik het ontzettend graag lezen. Mrs. Brubeck schrijft dan weer met zoveel liefde en schone woorden over haar gezin en de band met haar echtgenoot, dat ze mij telkens weer weet te ontroeren. Bij Falderie lees ik dan weer graag over de programma’s die ze op tv volgt, waaronder haar pogingen om De Mol te ontdekken ;-), en over allerhande uitstapjes die ze maakt.

Maar goed, ik ging het eigenlijk niet over deze blogs hebben en wilde een aantal andere, misschien minder bekende, bloggers in de kijker zetten.

Wonder – Wanderland

Toen ik zelf nog geen actieve blogger was, maar wel een fervent lurker, las ik gretig blogs van de deelnemers aan de Boost your positivity actie van Danone. Camille haar blog viel me in eerste instantie op door de felblauwe achtergrond (hartjes voor dat kleurtje) en toen ik begon te lezen, beviel de inhoud me evenzeer. Ze blogt over het leven van alledag, geeft elke week haar menu mee en ook de voorbereidingen van haar huwelijk vond ik zeer herkenbaar.

Evi’s Journey

Evi is inmiddels al niet meer zo onbekend in blogland en dat kan ik alleen maar toejuichen. Ik kan er niet precies de vinger op leggen, maar ik vind haar blog echt een van de betere personal blogs. Ze komt op mij over als een zeer integer iemand en ze schrijft ook zo. Bovendien slaagt ze erin geen letter teveel op papier te zetten en haar boodschap over te brengen zonder eindeloos te ratelen (iets waar ik nog wat werk aan heb).

Puurder Leven

LJ is iemand waar ik me soms wel in herken. Ze zit zo’n beetje in dezelfde levensfase als ik en veel van wat ze schrijft is er pal op. Ze kan soms heel streng zijn voor zichzelf, maar ook soms geweldig grappig. Haar reisverslagen lees ik zeer graag, evenals de blogs met een meer persoonlijke insteek. Onlangs heeft ze een nieuwe weg in geslaan met haar blog Puurder Leven en ik ben haar trouw gevolgd.

Young Adventuress

Ik las vroeger meer reisblogs dan nu, maar de blog van de Amerikaanse Liz is een blijver. Ze kan al eens doordraven en ik weet eigenlijk niet of ik haar sympathiek zou vinden in real life, maar ik respecteer wel enorm hoe ze als jonge vrouw totaal niet bang is om er alleen op uit te trekken en hoe ze haar blog heeft weten uit te bouwen zodat ze ervan kan leven. Ze woont nu in Nieuw-Zeeland en publiceert daar prachtige foto’s over. Het is ook door haar foto’s dat ik interesse kreeg om naar IJsland te gaan en ik ga binnen twee maanden naar Andalusië, een regio waar ze zelf lang gewoond heeft. Dus ja, ze heeft best wel wat invloed op mij.

Tifosa

Nele schrijft over haar gezin, haar dagelijks leven en over de combinatie werk-gezin en hoe moeilijk die soms is. Als ze daar opiniestukken over schrijft en over vrouwenrechten en alles wat vrouwen aanbelangt in de brede zin, is ze op haar best. Ze verwoordt die zaken op een manier die ik niet zou kunnen en het is er doorgaans boenk op. Gaat dat lezen zeg ik u ;-).

Nu ik dit lijstje eens bekijk, zijn dit misschien niet bepaald onbekende bloggers… Ik weet dan ook niet of u hierdoor veel nieuws zal leren kennen, maar ze verdienen het allemaal om eens in de kijker te worden gezet.

Welke blog ken ik nog niet en moet ik dringend eens ontdekken? Blog je zelf nog maar pas en moet ik dringend eens komen lezen? 

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op Bloggers in de kijker

  1. Mrs. Brubeck zegt:

    Bloos om je mooie woorden!
    Ik ken de meeste blogs die je vermeldt, maar toch bedankt voor een nieuwe tip!
    Je mag jezelf niet vergeten, ik kom altijd zo graag bij je lezen!!!
    En ik weet niet of je Menck kent? Menckweserhutte.wordpress.com? Die man kan supergoed schrijven!
    Liefs!

    Liked by 1 persoon

  2. Samaja zegt:

    Dank je voor het compliment :-). Ik ken Menck, maar ben er nog nooit gaan lezen. Ik ga daar eens werk van maken zie 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. greet zegt:

    Voor mij zitten er nog een paar onbekenden bij, ik moet dus maar eens op ontdekking gaan. Bedankt voor de tips!

    Liked by 1 persoon

  4. tifosanele zegt:

    ❤ Het genoegen is geheel wederzijds! Heel erg bedankt voor het geweldige compliment. Volgens mij ben je wat streng voor jezelf. Ik deel de mening van Mrs. Brubeck, je hebt zeker je plek in dit rijtje…

    Liked by 2 people

  5. Eilish zegt:

    Ik zie toch een paar onbekenden in het lijstje. Weeral meer tijd nodig om te gaan lezen 🙂

    Liked by 1 persoon

  6. Hahaha, “Bovendien slaagt ze erin geen letter teveel op papier te zetten en haar boodschap over te brengen zonder eindeloos te ratelen (iets waar ik nog wat werk aan heb)”. Ik pleit ook schuldig 😉 (aleja, “ook”, bij jou heb ik dat gevoel eigenlijk niet)
    Fijn lijstje, een paar bekenden, een paar nieuwe ontdekkingen!

    Liked by 1 persoon

  7. Helemaal leuk. Ik ken nog niet al de blogs die je noemt, dus ik ga er zeker eens een kijkje nemen!

    Liked by 1 persoon

  8. Evi zegt:

    Nu ben ik keihard aan het blozen, wat een mooie woorden zeg! Ik kende nog niet alle blogs, dus heb terug extra leesvoer 🙂 En net zoals Mrs. Brubeck al aangaf, jezelf niet vergeten, want ik kom hier ongelooflijk graag lezen!

    Liked by 2 people

  9. damngoodsoffie zegt:

    O, bedankt voor de tips! Altijd leuk om (voor mij) nieuwe blogs te ontdekken!

    Liked by 1 persoon

  10. Oops ik kende er maar eentje van. Evi volg ik al een tijdje 🙂

    Liked by 1 persoon

  11. Merci voor de shout-out! Ik zit hier (net zoals de rest) blozend achter mijn pc 😉 Die 40 dagen bloggen, da’s wel een toffe actie. Misschien moet ik tijdens een rustigere maand (bestaan die?) ook eens een gelijkaardig experiment doen. Food for thought!

    Liked by 1 persoon

  12. Ik ken ze op een na allemaal 🙂 en deel je mening, ik lees ze ook graag……net zoals ik graag bij jou kom lezen.

    Liked by 1 persoon

  13. leenvandebergen zegt:

    Maar! Ik sta in uw lijstje! Zo leuk!!!! *bloosbloosbloos*
    Fijn dat er een paar nieuwe ontdekkingen bij zitten, mijne feedreader wordt er maar niet korter op 🙂

    Liked by 1 persoon

  14. Liese zegt:

    https://lecoeuramareebasse.blog/ bij deze blog moet ik vaak een mini traantje wegpinken door de schoonheid ervan. Ik durf niet te klikken op je aanbevelingen (Evi ken ik wel al), want ik geraak nu al niet meer rond met lezen 😀 😀

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

