Als het kriebelt…

02-40dagenbloggen

Ah, de lente is in het land. En hoe blij ik daar ook om ben, toch vloek ik weer op de verdomde allergieën waarmee dat gepaard gaat. Ik ben allergisch aan bepaalde boomsoorten, al werd de test zo lang geleden gedaan dat ik niet goed meer weet voor welke pollen ik precies moet opletten. Wel valt me op dat ik vrij vroeg in het seizoen last krijg, in maart dus al. Het begint met niezen en snotteren en wat gesukkel met mijn longen (dat hangt nu eenmaal samen). En dan komt de jeuk. Sinds een jaar of twee heb ik daar ook last van en dit jaar is het heel erg. Een soort prikkend, branderig gevoel aan beide armen en bizar genoeg ook aan mijn oren. Ik zie geen roodheid, behalve na het krabben, en er zijn geen bultjes ofzo te zien. Maar toch jeukt het alsof er net een kolonie mieren over mijn arm gegaan is. Ik neem dan maar een dubbele dosis van mijn pilletjes en hoop dat het zal beteren. Ik hou mijn vingernagels ook zo kort mogelijk om het krabben te bemoeilijken, maar toch… Het vraagt echt al mijn wilskracht om mijn vingers in bedwang te houden.

IK ZAL NIET KRABBEN. IK ZAL NIET KRABBEN. IK ZAL NIET KRABBEN.

Toch schoon hé, de lente ;-).

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op Als het kriebelt…

  1. Kris10 zegt:

    Ik hoop op een stevige regenbui speciaal voor jou om de pollen uit de lucht te halen.

    Liked by 1 persoon

  2. greet zegt:

    Ocharme. Mijn man heeft er ook last van, maar pas later op het seizoen.

    Liked by 1 persoon

  3. Echt? Ik heb sinds gisteren veel last van jeuk en geen idee waarom. Kan dat daaraan liggen? Crap.

    Liked by 1 persoon

  4. Mrs. Brubeck zegt:

    Levocitrizine is antiallergisch én

    Liked by 1 persoon

  5. Ik ben echt blij dat ik daar van gespaard blijf…….airco in de auto opzetten zou ook helpen 🙂

    Liked by 1 persoon

  6. Lize zegt:

    Ik ben echt blij dat ik geen allergieën heb (behalve voor wespensteken).

    Liked by 1 persoon

  7. Get wat zonde! Ik hoop dat de dubbele dosis helpt. Sterkte!

    Liked by 1 persoon

  8. In Brugge zeggen we: “t stoat geschreven en gedrukt, daj moe scharten woddat jukt”

    Liked by 2 people

  9. Ohjee, wat naar! Ik ben aan vanalles en nog wat allergisch maar (nog) niet aan pollen.

    Liked by 1 persoon

  10. Evi zegt:

    Ai toch, mijn broer en mama hebben er ook last van. Al is het bij mijn broer met de jaren wel wat aan het verbeteren.

    Liked by 1 persoon

  11. Flavie zegt:

    Ik hou mijn hart al vast voor hooikoorts… ik kan mij lang goed houden maar ineens is het er en dan is het om zeep!
    En… niet krabben hé!! 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

