Bad day

02-40dagenbloggen

Wat doe je als je een slechte dag hebt om die toch een beetje beter te maken? En heb je eigenlijk vaak slechte dagen?

Als ik een slechte dag heb, begint dat doorgaans al ’s morgens als ik uit bed kom. Ik heb slechte dromen gehad, soms ronduit bloedstollende nachtmerries en het lijkt wel alsof flarden daarvan zich blijven afspelen in mijn hoofd. Meestal gaat het opstaan dan gepaard met zuchten en kribbig zijn tegen de echtgenoot. En dat gevoel trekt doorgaans maar weg na een paar uurtjes op het werk. O wee als er dan ook nog eens onverwachte problemen opduiken op het werk, ik me erger aan het gedrag van een vriendin, ik in de file gestaan heb of er problemen waren met het openbaar vervoer en ik als klap op de vuurpijl ook keelpijn krijg van vermoeidheid.

Op zo’n dagen kom ik thuis en dan vlei ik me neer onder een dekentje op de zetel. Ik zet een aflevering van Home & Away op en stel vast dat mijn eigen problemen precies toch zo erg niet lijken. Daarna neem ik een lange douche terwijl mijn favoriete muziek door de badkamer galmt en ik mee sta te kweelen tot de douchedeur ervan trilt. Als de echtgenoot dan ook nog lekker gekookt heeft, begint de mist in mijn hoofd eindelijk op te klaren. Na nog wat zagen tegen mijn ventje en een lange knuffel (en soms een reep Milka chocolade met oreo stukjes), kan ik er doorgaans weer tegenaan. Vaak heb ik ergens tijdens de dag al even de tijd genomen om een en ander van me af te schrijven. Als ik dat niet zou doen, zou er met mij geen land te bezeilen vallen.

Vorige vrijdag had ik voor het laatst zo’n dag. Die vervelende jeuk zorgde ervoor dat mijn lontje korter stond dan anders. Gooi daar dan nog eens een knorrige echtgenoot bij, de buren die op mijn zenuwen werkten, weeral problemen met de aannemer (ja, zelfs nadat we er al 5 maanden wonen), een firma die van zodra onze offerte ondertekend was ineens een pak minder klantvriendelijk werd, file in het naar huis rijden door verkeerslichten die ineens allemaal anders en veel slechter ingesteld zijn en dan nog regen in de namiddag ook. Boe hoe! En effectief, na een beetje op de zetel liggen, Home & Away kijken en frietjes als avondeten ging het al veel beter ;-).

Op echt slechte dagen wanneer ik geconfronteerd word met pakweg een zware ziekte of overlijden van een dierbare, vind ik doorgaans geen andere manier dan eens een goed potje bleiten om mijn hart te luchten. Erover praten met de echtgenoot en het van me af schrijven in mijn dagboek of op mijn blog helpt ook. Al een geluk dat zo’n dagen vooralsnog niet veel voorkomen.

Wanneer had u voor het laatste een slechte dag?

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

24 reacties op Bad day

  1. Mrs. Brubeck zegt:

    Vorige week dinsdag….

    Like

  2. Evelyne zegt:

    Ik zal het omdraaien: ik had zondag voor het eerst weer een heel goeie dag sinds lang. Ik begon bijna te denken dat het niet meer mogelijk was om een hele dag door te komen zonder sombere gedachten en een hoofd dat aanvoelt alsof er 20 vuren in branden van vermoeidheid. En zelfs op maandag had ik niet de gewoonlijke maandagblues, ik zat nog steeds op een high van zondag.
    Ik zou wat meer van zo’n dagen moeten hebben…

    Liked by 1 persoon

  3. Vlinder1960 zegt:

    Ik zit in de overgang en heb redelijk veel ‘slechte’ dagen. Ik schrijf dat ook van me af. De laatste dagen iets meer in mijn dagboek dan op mijn blog, maar heb dat ook nodig. Het is dan net of het slechte gevoel gewoon door je pen wegvloeit. Ik vind dat super en ook nog ‘leuk’ om dat later terug te lezen.

    Liked by 1 persoon

  4. levelieze zegt:

    Ik had vorige week een slechte week. Dat was ook gewoon een paar dagen opstaan, naar het werk sleuren, thuiskomen, slecht eten en voor de tv hangen. Nu gelukkig weer wat door. Chocola en Home&Away zijn altijd goede medicijnen op zo’n moment 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. JasMien zegt:

    ik heb tegenwoordig vaker slechte dagen dan goede, maar ik probeer positief te blijven meid, ooit zie ik weer elke dag de zon schijnen! en die frietjes zijn inderdaad een geweldig pepmiddel!

    Liked by 1 persoon

  6. Dan loop ik te mopperen tegen mezelf 😀 En soms eens tegen mijn moeder.

    Liked by 1 persoon

  7. Slechte dag, dan werkt lipstick kopen 🙂 en ik heb niet vaak slechte dagen maar hier in het Paradijs zijn ze meester om me slecht gezind te maken.

    Liked by 1 persoon

  8. greet zegt:

    Ik probeer mezelf wat op te peppen. Een bad, lui voor de TV, goede muziek helpen meestal wel een beetje. Yoga helpt ook al heb ik daar dan vaak geen zin in. Wachten tot het overgaat, en hopen dat er niemand op mijn zenuwen werkt (al is dat niet eenvoudig op zo’n moment).

    Liked by 1 persoon

  9. Op zo’n dag moet ik naar buiten. Het mag dan bereslecht weer zijn, geen compassie met mezelf. Frisse neus halen, gedachten op een rij zetten, mooie wandeling.

    Liked by 1 persoon

  10. Bostonbaby zegt:

    28/3, alweer een droom die niet mocht zijn.

    Like

  11. Flavie zegt:

    Bij mij begint dat ook ’s ochtends en dan is het voor een hele dag.
    Dan zit ik het liefst alleen thuis in het zeteltje onder een dekentje, een goede film/programma op tv en met veel chips en chocolade 😉

    Liked by 1 persoon

  12. Evi zegt:

    Tegenwoordig zijn er hier terug meer slechte dan goede dagen 😦 Maar nu een weekje vakantie die hopelijk gaat helpen om mijn hoofd leeg te maken. Frietjes en een serie bekijken (in mijn geval Thuis of Grey’s Anatomy) helpen altijd 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

