Dromen is toegestaan

02-40dagenbloggen

Is er iets waarvan je al heel lang droomt om te doen? Zo ja, wat en waarom heb je het nog altijd niet gedaan? Wat houdt je tegen?

Ik denk soms dat ik niet normaal ben, want zo van die grote doelen die ik per se tegen een bepaalde deadline wil verwezenlijken, ik heb dat niet. Geen bucket lists bij mij, geen 35 before 35, geen life goals. Ik wil me gewoon amuseren, dingen doen die ik leuk vind en voor de rest zien we wel. Ja, er zijn wel een aantal dingen die ik graag nog wil zien, landen die ik graag nog wil bezoeken. Maar dat is redelijk vrijblijvend. Ik heb er een hekel aan om dingen te moeten doen, dus wil ik mezelf op dat vlak geen druk opleggen. Ik vind immers dat ik zo al genoeg moet doen en laten.

Uiteraard droom ik soms wel over een aantal dingen, maar van de meeste weet ik dat ze toch niet gaan uitkomen. Zo wilde ik vroeger trouwen met Nick Carter. Ik was een grote fan van de Backstreet Boys en ging naar al hun optredens in België. Ik heb ze ooit zelfs eens ontmoet en ben op de foto gegaan met de Nick. Met zijn arm rond mij en alles. Spijtig genoeg is de vonk niet overgeslaan ;-). Zangeres worden, daar heb ik ook al behoorlijk veel over gefantaseerd, maar dat zit er nu eenmaal niet in, evenmin als een succesvolle reisblogger worden die betaald wordt om de meest prachtige reizen te maken.

Wat ik wel al wist te verwezenlijken en waar ik op voorhand lang over gedroomd had, is naar New York gaan. Het was niet met de beste vriendin met wie ik de droom deelde, maar ik ben er wel geraakt. Ik droomde weg bij de prachtige landschappen uit de Lord of the Rings films en ja hoor, ook in Nieuw-Zeeland ben ik geraakt. Ineens kreeg ik het in mijn hoofd om daar naartoe te gaan op een soort late huwelijksreis. En als ik het in mijn hoofd krijg, dan komt er doorgaans ook actie van. Ik zou graag nog de Westkust van de USA zien, Engeland, Ierland, Noorwegen, Corsica, Kroatië, Australië misschien… Maar ik heb nog tijd en als het niet lukt, dan is dat maar zo.

Er is wel 1 ding dat ik graag nog zou willen doen en waarvoor de tijd begint te dringen. Ik zou graag Roger Federer eens zien spelen. Ik heb al eens geïnformeerd naar tickets voor Roland Garros, maar dat is zo’n ingewikkelde bedoening dat ik op voorhand al de moed verlies om eraan te beginnen. Je koopt ook gewoon een ticket voor een bepaalde dag en dan moet je al geluk hebben dat hij net op die dag speelt en het schema overeind blijft. Bij Wimbledon is het nog erger, daar moet je gaan aanschuiven voor tickets ter plaatse… Het liefst zou ik hem een finale zien winnen tegen Nadal. Ik denk dat ze mij een dweil zouden moeten geven tegen de tranen als hij zou winnen en dan die beker de lucht in zou steken. Zucht… Dat valt sowieso niet te betalen en niet te regelen als gewone sterveling met geen enkele connectie in de tenniswereld behalve het feit dat ik op reis ooit de buurvrouw van Kim Clijsters leerde kennen. Ik hoop stiekem dat er mij ooit eens iemand zal verrassen door dit achter mijn rug te regelen, maar de echtgenoot kennende zit dat er niet in. Op zich is het misschien beter zo. Ik word verschrikkelijk zenuwachtig tijdens de matchen waar ik op tv naar kijk en dan moet ik soms buiten gaan staan van de zenuwen. Stel je voor dat ik daar in real life zou zitten… Tegen dat de match ten einde is, hebben ze mij waarschijnlijk al moeten afvoeren…

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Dromen is toegestaan

  1. Anna Helena zegt:

    Oh, een match aan Roger Federer zien, dat wil ik ook! In het verleden al eens naar Roland Garros geweest, was heel fijne ervaring. Laat het weten moest je hem ergens kunnen gaan zien hé ☺️

    Liked by 1 persoon

  2. greet zegt:

    Ik hoop dat het er toch nog van komt, dat zien spelen van Roger Federer. In een finale van een Grand Slam zal niet evident zijn, maar wie weet wel eens ergens anders.

    Liked by 1 persoon

  3. We zijn hetzelfde, ik hou ook niet van moeten en hier ook geen bucketlist en consoorten 🙂 Maar tennis en andere sporten interesseren me niet 🙂

    Liked by 1 persoon

  4. Lize zegt:

    Ik heb ook geen bucklist en probeer het af te leren om te moeten. Ik hop voor jou dat je Roger Federer toch eens kan zien spelen.

    Liked by 1 persoon

  5. Op gebied van reizen heb ik nog wel een lijstje liggrn…

    Liked by 1 persoon

  6. Hilde zegt:

    Ik heb wel zo’n bucket list doch zie dit niet als iets dat per se ‘moet’ (over Ont-moeten schreef ik overigens ooit een logje 😉 ), wel een leuk lijstje om eens naar terug te grijpen. Dromen zijn leuk en ik voel me niet ongelukkig als ik ze niet alle kan realiseren. Bovendien kan ik genieten van kleine vanzelfsprekende dingen waar vele mensen aan voorbijgaan. Zo gisteren nog: een regenboog uit het niets ’s morgens bij het vertrekken, zomaar, belangeloos, voor niets…

    Liked by 1 persoon

  7. Leen zegt:

    Heeeerlijk wat voor gigafan jij bent 😀
    Ik heb wel zo’n lijstjes… Jah echte lijstjesfreak hé! Op inspiratieloze momenten helpen die wel, zo van “waar zullen we nu ’s op reis gaan”; helaas is de lijst met dingen waarvan ik nog droom eindeloos lang en zorgt het vooral voor keuzestress, zeker als het op reizen aankomt!

    Liked by 1 persoon

  8. Evi zegt:

    Trouwen met Nick van de Backstreet Boys 🙂 Met zijn momenten heb ik zo een lijstje maar hetgeen wat ik ooit echt wel eens wil doen is een marathon lopen en mijn eigen bedrijfje starten. Geen flauw idee van of een van beide er ooit zal komen, maar dromen mag 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

