40/40

02-40dagenbloggen

Als ik juist geteld heb, kom ik vandaag aan mijn 40e bericht in het kader van 40 dagen bloggen. Mission accomplished! Ik twijfelde op voorhand serieus of ik dit wel zag zitten en of ik inspiratie genoeg zou hebben, maar door de lijst onderwerpen die Kathleen meegaf, werd dat laatste probleem alvast opgelost. Ik merkte ook dat ik meer inspiratie kreeg door meer te schrijven, dus ik heb ook afgewisseld met andere onderwerpen die niet in de lijst voorkwamen. Ik publiceerde wel eens gewoon een foto met 1 zinnetje tekst, maar dat moet kunnen hΓ©. Elke blogpost telt :-).

Ik hoopte door deze uitdaging nieuwe blogs te leren kennen en dat is zeker geslaagd. Ik heb bijvoorbeeld Lieze, Elke en Voskosmos aan mijn reader toegevoegd. Ik heb terwijl eens grote kuis gehouden in de lijst van blogs die ik volg en diegene die al lang op non-actief staan of die nooit echt van de grond gekomen zijn, heb ik geschrapt. Ik schrok wel van het getal bovenaan die lijst, ik volg maar liefst 110 blogs. Al een chance dat niet iedereen tegelijk en evenveel blogt, anders zou het niet beheersbaar meer zijn om dat allemaal te lezen.

Zelf heb ik ook een paar nieuwe volgers mogen verwelkomen en dat is natuurlijk super. Aanvankelijk dacht ik dat mijn statistieken niet bepaald ontzagwekkend de hoogte in gingen wat het aantal unieke bezoekers betreft, maar nu ik zo eens terugkijk op de maand maart, zie ik toch wel een serieuze verhoging. Het aantal views piekte ook en ik zag dat een heleboel oude berichten ook gelezen werden, dus er heeft heel wat volk zijn weg naar hier gevonden. Ik ben daar uiteraard zeer blij mee, al moet ik er ook wel eens van slikken… Ik moest onlangs namelijk al bekomen van het feit dat een collega van de echtgenoot mij herkend heeft, het moet op dat vlak heus niet gekker worden.

Het was voor mij een fijn experiment. Ik ben er prima in geslaagd om in het weekend te schrijven en dan in te plannen voor de rest van de week. Ik keer nu overigens terug naar 1 Γ  2 keer in de week iets te posten, maar dat inplannen ga ik toch wel proberen te behouden want het geeft me veel rust. En natuurlijk blijft er altijd ruimte voor spontane ingevingen. Als ik weer eens moet klagen over aannemers, werkmannen of onbeleefde loketbedienden, is er veel kans dat het snel online zal staan :-).

Tot slot wil ik zeker Kathleen nog bedanken, die deze challenge op poten heeft gezet. Ze ondersteunde ons met een lijst onderwerpen, ik kreeg tussendoor leuke mailtjes om me aan te sporen en met extra suggesties in… Chapeau!

Merci Kathleen, het was geweldig leuk!

 

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

27 reacties op 40/40

  1. Mel zegt:

    Proficiat met het behalen van je doel!! Maar 110 blogs?! Bij mij zijn dat er 33 en ik moet zeggen dat ik de voorbije 40dagen wat overrompeld werd omdat er zovelen deelnamen aan 40dagen bloggen. Ik ben stiekem blij dat het terug wat rustiger wordt in mijn feed, al heb ik echt enorm genoten van iedereens schrijfsels!

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Gelukkig deed niet iedereen mee aan de 100 dagen bloggen ;-). Ik denk dat er nog steeds tussen zitten die op een laag pitje staan, want ik zie in mijn reader altijd dezelfde passeren πŸ˜‰

      Like

  2. Mrs. Brubeck zegt:

    Het was fijn je 40 dagen te volgen, maar dat vond ik daarvoor ook al!
    πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  3. Lize zegt:

    Proficiat! Ik vond het een leuke uitdaging en ben blij dat ik jouw blog ontdekt heb.

    Liked by 1 persoon

  4. Falderie zegt:

    Het was leuk om die veertig dagen te volgen. Ik wilde ook deelnemen, maar om eerlijk te zijn ben ik na week 2 afgehaakt wegens niet vol te houden… πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  5. Ik zou het niet aankunnen om die veertig dagen trouw te schrijven. Een dikke chapeau dus!

    Liked by 1 persoon

  6. Zij zegt:

    Ik heb ook elke dag iets gepost, maar niet altijd onder #40dagenbloggen. Ik ga de onderwerpenlijst toch in mijn blogmapje houden, want er zijn nog heel wat onderwerpen, waar ik nog wel eens wil over bloggen.

    Ik vond het ook enorm leuk om jouw #40dagenbloggen-berichtjes te lezen. Zo leerde ik je iedere keer weer een beetje beter kennen πŸ™‚

    Goh.. zoveel blogs om te volgen! Ik zweet nu al bij heel wat minder blogs, die ik volg, want als ik een dag of zo niet kan (bij)lezen, dan lijkt het soms onoverkomelijk om toch nog alles te gaan lezen.

    Liked by 1 persoon

  7. wannderful zegt:

    Wow! Knap werk! Leuk om je te lezen!

    Liked by 1 persoon

  8. Elaintje zegt:

    Wat leuk dat het gelukt is! Ik wil ook weer eens zoiets doen, maar dat moet maar als ik weer in Nederland ben. Hier gaat het me sowieso niet lukken.

    Liked by 1 persoon

  9. Hilde zegt:

    Knap gedaan, proficiat!! 40 dagen bloggen, ik heb het af en toe gevolgd hier en daar. Voor mij persoonlijk zou dat teveel druk op de schouders leggen. Met 2- Γ  3 berichtjes per week en dat gedurende het hele jaar ben ik al ruimschoots tevreden. Net als jij, merk ik ook nog steeds een stijging van het aantal volgers en bezichtigingen πŸ˜‰ .

    Liked by 1 persoon

  10. Evi zegt:

    Supergoed gedaan!

    Liked by 1 persoon

  11. Goed gedaan! πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  12. Dikke proficiat! Zelfs met het inplannen en inspiratievragen blijft het toch een flinke job πŸ˜‰ Geniet nu maar even van de blogrust πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  13. Flavie zegt:

    Fijn te lezen dat het je gelukt is!

    Liked by 1 persoon

  14. Goofball zegt:

    ik heb je door de challenge ontdekt, maar ‘k ben nog veel ongelezen posts op meerdere blogs aan ’t inhalen.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

