Op en neer

Het lijkt wel een vloek! Telkens als het heel goed met me gaat of ik goed nieuws krijg waardoor ik op wolkjes loop en ik dat ook zo neerschrijf of aan iedereen laat weten, gebeurt er vlak daarna iets waardoor ik weer stevig met mijn voeten op de grond land.

Vorig jaar jubelde ik de ene dag nog over de snelle verkoop van ons appartement, terwijl ik de dag nadien met een ferme krop in de keel schreef over het feit dat mijn vader ontslagen werd. Toen ik me begin dit jaar zo goed voelde over mijn sociaal leven en dat ook zo beschreef, lag ik de dag nadien te janken op de zetel omdat ik de klik met een bepaalde vriendin aan het verliezen was.

En nu schreef ik over een goed evenwicht en een zekere rust die ik gevonden heb, terwijl ik dezelfde avond alweer gestresseerd thuiskwam omdat het op het werk weer gonst van de geruchten en ik gewoon doodmoe word van al dat gedoe en bovendien weer maar eens twijfel over mijn professionele toekomst.

De volgende keer dat ik heel content ben, ga ik het niet te luid van de daken schreeuwen. Misschien blijft het dan wat langer duren.

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

24 reacties op Op en neer

  1. Oh dat moet niet leuk om op zo’n rollercoaster te zitten! Ik hoop dat je gelukstoestand wat stabieler blijft en dat je steeds we terug bij het optimisme vindt! 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Mrs. Brubeck zegt:

    Bepaalde gebeurtenissen kunnen je stemming ineens laten omslaan, dat is alleen maar menselijk. Laat je niet te snel uit je lood slaan lieve Samaja, trek je op aan de mooie en belangrijke dingen!
    Liefs x

    Liked by 1 persoon

  3. levelieze zegt:

    Ik duim dat er een tijd komt dat goed nieuws gevolgd wordt door goed nieuws !

    Liked by 1 persoon

  4. Mel zegt:

    Veel moed gewenst om deze periode door te komen. Het leven bestaat uit ups en downs, en die komen inderdaad vaak erg onverwacht. Hou je goed!

    Liked by 1 persoon

  5. Verlies de positiviteit niet! Terug blijven vechten. Houd vol!

    Liked by 1 persoon

  6. JasMien zegt:

    Genieten van kleine dingen en je voelt je sowieso goed. Tegenslagen en stress horen er nu eenmaal bij, maar jij bent sterk en zal altijd weer het positieve vinden!

    Liked by 1 persoon

  7. Heel herkenbaar…. Heel erg wat ik nu ga zeggen…..maar dit is Het Leven 😔 Je bent blij met het één en verliest het ander. Maar andersom geldt het ook: he verliest het één, en ontvangt het ander. Hand in hand, ups and downs. Het diepste zwart wordt verlicht door het kleinste straaltje licht, en het mooiste wit wordt overschaduwd door het donker.
    Geniet van die mooie dingen. Dat helpt tegenslagen overwinnen. Je probeert te plannen, en dan komt het leven weer met een heel andere wending…
    En…je hoeft niet met alles mee te lijden. Meeleven is genoeg ❤
    Sterkte en heel veel liefs xxx

    Liked by 1 persoon

  8. Probeer op slechte momenten aan positieve dingen te denken..

    Liked by 1 persoon

  9. katrienw zegt:

    Geniet gewoon intens van goeie momenten, het wapent je om de tegenslagen beter te kunnen counteren. Laat je vooral niet ontmoedigen!

    Liked by 1 persoon

  10. tifosanele zegt:

    Laat je niet ontmoedigen. Wie weet is het ook nu weer een storm in een glas water. Blijf genieten van de mooie dingen.

    Liked by 1 persoon

  11. annaberg zegt:

    Ik duim voor minder schommelingen.

    Liked by 1 persoon

  12. Hilde zegt:

    Luister vooral naar je eigen innerlijke stem. Volg wat die jou aangeeft. Laat je omringen met mensen die jou energie geven. En zoek manieren van ontspanning die jou die positieve energie aanreiken. Soms is gas terugnemen ook een noodzaak…

    Liked by 1 persoon

  13. Evi zegt:

    Probeer te genieten van de mooie momenten en je niet te veel uit je lood te laten slaan. Al is dat altijd veel makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk …

    Liked by 1 persoon

  14. Herkenbaar! Hou in het achterhoofd dat alles met ups en downs gaat.

    Liked by 1 persoon

  15. Kris10 zegt:

    Gelukkig komen er na de tegenslagen ook weer mooie momenten.

    Liked by 1 persoon

  16. Zij zegt:

    Zo herkenbaar! Ik heb soms ook zo het gevoel, dat wanneer er iets goed gaat.. er wel iets minder goed te gebeuren valt.
    Zo jammer, dat het nu tegen zit op je werk. Ik hoop zo, dat het allemaal gauw in orde mag komen, zodat je terug kan genieten van al het moois.

    Liked by 1 persoon

  17. Flavie zegt:

    De afgelopen weken was het hier ook zo… van de ene euforie in de andere, om dan de dag te eindigen in teleurstellingen. Het leven met z’n ups en downs.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

