Good things – april

April was een bijzonder gevarieerde maand waarin we heel leuke, maar ook wel best spannende momenten beleefden. 

  • Op 5 april stond het concert van Ed Sheeran op het programma. Wauw! Hij staat daar gewoon op zijn eentje, met een gitaar en een looppedaal. Je moet het maar durven en het dan nog zo goed doen ook dat je 15.000 man stil krijgt. Respect! Zelfs de echtgenoot, die onder lichte dwang mee moest, was onder de indruk.
  • Ik ging lunchen met een vriendin en we konden zo ook weer eens ongestoord bijpraten. Dat was al veel te lang geleden! Ook met twee andere vriendinnen sprak ik af zonder mannen of kinderen erbij. We gingen dineren in Gent en ik babbelde tot mijn keel zeer deed.
  • Vorig jaar schreef ik over het leren kennen van nieuwe mensen en hoe spannend dat was. De vrouw waarover ik toen sprak, daar heb ik nog steeds contact mee. We zien elkaar niet vaak, want ze heeft het ontzettend druk, maar we vonden deze maand toch nog een gaatje in onze agenda om af te spreken. Ik heb ze maar meteen bij mij thuis uitgenodigd voor een babbel. Het was bijzonder aangenaam, alweer. We bleven zo lang tetteren dat de echtgenoot ondertussen thuis kwam van zijn werk en er werden al direct plannen gemaakt om eens af te spreken met de mannen erbij. Spannend!
  • April was vooral op familiaal vlak een drukke maand. Zo was er het jaarlijkse familiefeest aan de kant van de echtgenoot. De middag was alweer te kort om met iedereen bij te praten, maar we deden een verdienstelijke poging.
  • Om Pasen te vieren en tevens ons huisje een beetje in te wijden, nodigden we de schoonouders uit, de zus van de echtgenoot en haar man en natuurlijk de twee neefjes. We schotelden ze een copieuze brunch voor, ravotten in de tuin met de kindjes en zagen dat het goed was. De dag nadien zaten we bij mijn familie, eveneens om Pasen te vieren. Ook dat werd een zeer gezellige namiddag met lekker eten.
  • Ondanks al dat eten rond Pasen, aten we de rest van de maand behoorlijk gezond. Ik schrapte de ongezonde tussendoortjes en nam enkel nog noten en fruit mee naar het werk. Onze zelfgemaakte granola werd gretig gegeten als ontbijt en ook ’s avonds waakten we erover dat we voor een gezonde optie gingen. Ook met sporten schoten we in gang, na een veel te lange winter waarin we vooral lui waren op fysiek gebied. Gelukkig geeft de lente ons altijd weer een boost op dat vlak. De winterkilo’s zullen hopelijk spoedig verleden tijd zijn.
  • Eind april gingen we met het petekindje van de echtgenoot op stap. De eerste keer, eind vorig jaar, was zo meegevallen dat we het ijzer wilden smeden nu het heet was. We gingen naar Plopsaland en haalden het kind in onszelf weer met plezier naar boven.
  • Op het werk waren er ook een paar feestjes door een aantal mensen die met pensioen gingen en alhoewel ik soms mezelf moet forceren om deel te nemen aan zo’n dingen, was ik nu na afloop best wel enthousiast.
  • Onze reis naar Andalusië komt razendsnel dichterbij en dus legden we de laatste hand aan de voorbereidingen. Ik moet toegeven dat we niet zo ons best gedaan hebben als voor pakweg Nieuw-Zeeland, maar het schema is dan ook zo strak niet. Wel heeft de echtgenoot deze keer zijn best gedaan om ook mee te denken en dat verbaasde me zo hard dat het hier wel een vermelding waard is.
  • We sloten de maand af met een gezellige brunch met vrienden (dat brunchen is populair tegenwoordig) en genoten, ondanks de wind, al van het zonnetje in hun tuin.

Zoals gewoonlijk is de eindbalans niet helemaal positief… Mijn mama kreeg immers minder goed nieuws op gezondheidsvlak en moet binnenkort onder het mes, net als een vriendin die zich zwaar kwetste op skireis. Ik hoop dat we eind mei opgelucht op dit alles zullen terugkijken.

Mei brengt ons naar Andalusië waar we twee weken zullen vertoeven in het zonnetje (dat hoop ik toch)… Ik kijk er zo hard naar uit, ge kunt dat niet geloven!

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

30 reacties op Good things – april

  1. Ik snap het uitkijken naar je vakantie volledig! Ik heb al een tijdje een aftelkalender lopen op mijn GSM voor onze grote vakantie 😉

    Liked by 1 persoon

  2. tinyblogt zegt:

    Oh Andalusië, daar wil ik ook zo graag eens naartoe. Hopelijk kunnen we hier dan wat meegenieten.

    Liked by 1 persoon

  3. katrienw zegt:

    Geniet er van met volle teugen! Je blog doet er mij trouwens aan denken dat ik dringend nog eens moet gaan brunchen!

    Liked by 1 persoon

  4. Mrs. Brubeck zegt:

    Ik denk dat we gelijktijdig op vakantie gaan, dus ik kijk er samen met je naar uit!
    Mooi lijstje lieve Samaja, en weeral een nieuwe maand om naar uit te kijken.
    Liefs x

    Liked by 1 persoon

  5. Wat is dat toch met dat slecht nieuws, jij ook al ondanks de toch ook fijne momenten die wij ook mochten beleven…….sterkte!!

    Like

  6. Wat heerlijk, een vakantie voor de boeg. Even lekker alleen maar leuk. Ook wel eens fijn 😊
    Slecht nieuws houdt zich niet aan de leuke dingen in het leven. Sterkte met je mama x

    Liked by 1 persoon

  7. Falderie zegt:

    Oh heerlijk, twee weken zon. ben jaloers!

    Liked by 1 persoon

  8. Toch veel mooie momenten! Ondanks de twee slechte nieuwsberichten.

    Geniet van Andalusië!

    Liked by 1 persoon

  9. levelieze zegt:

    Uitkijken naar de zon, altijd fijn. Al hoop ik dat ze hier binnenkort toch ook meer en meer van de partij zal zijn, want (nog) geen plannen om zonnigere oorden op te gaan zoeken.

    Liked by 1 persoon

  10. Zij zegt:

    Blij te lezen, dat de maand april toch heel wat fijne momenten voor je had.
    En de maand mei zal helemaal super zijn, met die prachtige reis in het vooruitzicht.
    Ik hoop op een voorspoedig herstel voor je mama en je vriendin.

    Liked by 1 persoon

  11. sandravda zegt:

    Toch een leuke maand en hopelijk zijn je mama en vriendin snel beter. Geniet van je vakantie in Andalusië!

    Liked by 1 persoon

  12. Evi zegt:

    Toch wel hele fijne dingen de afgelopen maand. Hopelijk komt alles snel in orde met je mama en je vriendin!

    Liked by 1 persoon

  13. annaberg zegt:

    Een gevarieerde dit-was …

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

