Aftellen naar vakantie

Zoals altijd vlak voor een vakantie, is het bijzonder druk geweest de voorbije weken. In het weekend zorgde ik wel voor genoeg ruimte om op adem te komen en ik nam voldoende rust, maar toch kreeg ik last van kleine kwaaltjes: verkouden, een paar dagen last van mijn maag, … Mijn mama moest geopereerd worden en een goede vriendin eveneens. Met allebei gaat het sindsdien vrij goed, maar ik moet bekennen dat ik toch, vooral voor mijn mama’s operatie, vrij zenuwachtig was en de maagklachten daar wel mee verbonden zullen geweest zijn.

Nu is het belangrijk dat mijn mama veel rust. Ze is al thuis en dat is in haar geval alleen maar nadelig, want ze blijft haar zorgende taak opnemen tegen beter weten in. Zo stond ze zaterdag al eten te koken voor mijn vader en zus. Ik was behoorlijk boos toen ik daar achter kwam. We maakten er bijna ruzie over aan de telefoon. Goed voor mijn bloeddruk is het allemaal niet… Bovendien maakt een van mijn beste vriendinnen momenteel een zware crisis door. Ik probeer er voor haar te zijn, maar het is geen simpele situatie en ik voel me ook gefrustreerd dat ik zo weinig kan doen en er niet noodzakelijk snel een oplossing voor het probleem zal komen… Om u maar te zeggen, het was de voorbije weken de moeite ten huize Samaja.

Door alle commotie is het bloggen op een laag pitje gezet. En ik zat nog zo vol inspiratie na 40 dagen bloggen… Ik vind het wel jammer dat ik niet op dezelfde golf kon blijven verder surfen. De zin was er wel, maar de fut ontbreekt. Niet dat dit nu een ramp is, maar ik geniet nochtans zo van het schrijven, dus na onze reis wil ik dat ook weer vaker doen. Misschien kan ik al tijdens de reis beginnen en af en toe iets van me laten horen. Al was ik dat in IJsland ook van plan en is daar toen absoluut niets van in huis gekomen.

Dit weekend probeerde ik alvast de wasmanden zo leeg mogelijk te krijgen. Ik laat graag een proper huis achter als ik op reis ga. Het slechte weer heeft voor ons ook een voordeel, want bijna niets van hetgeen we gaan meenemen naar Spanje dragen we momenteel ook. Andere jaren moet ik de echtgenoot duidelijke instructies geven over wat hij de week voordien nog kan aantrekken, maar nu maakt het zo niet uit, de T-shirts, rokjes en shorts konden al meteen apart gelegd worden om in de koffers te verdwijnen binnenkort.

Het wordt gelukkig een korte werkweek voor mij, donderdagavond trek ik de deur al achter me dicht om 14 dagen niet meer terug te keren. Zalig! Zaterdagmorgen op een ondraaglijk vroeg uur zitten wij op het vliegtuig richting de Spaanse zon. Het gaat zo’n deugd doen!

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

31 reacties op Aftellen naar vakantie

  1. Mrs. Brubeck zegt:

    Mooi dat het met je mama goed gaat, maar ik vind het wel herkenbaar hoor…toch zorgen zelfs al ben je eigenlijk ziek :).
    Een beetje minder bloggen af en toe kan geen kwaad hoor, de inspiratie komt als ze komt!
    🙂

    Liked by 1 persoon

  2. greet zegt:

    Fijne vakantie!

    Liked by 1 persoon

  3. Mel zegt:

    Geniet volop van de vakantie en laat al die zorgen en stress maar even thuis 🙂

    Liked by 1 persoon

  4. tifosanele zegt:

    Fijne reis, geniet ervan en laat je zorgen even in België achter!

    Liked by 1 persoon

  5. Nog even doorbijten en dan kan je daarna met volle teugen van de zon genieten! 😀

    Liked by 1 persoon

  6. Mooi vooruitzicht, geniet er maar van!

    Liked by 1 persoon

  7. De tijd vliegt, dus zeker ook de aanloop naar je vakantie. Het is je echt gegund!

    Liked by 1 persoon

  8. Lize zegt:

    Geniet van je vakantie!

    Liked by 1 persoon

  9. Kris10 zegt:

    Geniet van een deugddoende vakantie. Wij lezen later je avonturen wel weer.

    Liked by 1 persoon

  10. Veel plezier en geniet van de zon! En de rust, en het samenzijn, en… Allez, geniet er gewoon van 🙂

    Liked by 1 persoon

  11. Laura zegt:

    Veel plezier! Naar waar in Andalusië ga je juist? Wij zaten twee jaar geleden in de buurt van Granada, en dat was echt een aanrader! Zo’n fijne stad, en een stad waar je echt nog tapas krijgt die enorm lekker zijn, de moeite! Er staan een paar aanraders op Tripadvisors: heel simpele barretjes, met heel lekker eten! Vorig jaar zaten we meer aan de kanten van Malaga zelf, en ik vond Malaga ook wel heel fijn om een dagje door te brengen! Ronda is ook de moeite (de weg daaraantoe was minder, maar het is het wel waard :p). Geniet ervan!

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Wij gaan behoorlijk wat rondrijden, zo doen we o.a. Antequera, Cordoba en Granada. De tweede week zitten we in een hotel in Marbella maar gaan we dan uitstapjes in de buurt doen. Ronda staat alvast op ons lijstje :-).

      Like

      • Laura zegt:

        Heel leuk! Ik weet niet of jullie graag naar de dierentuin gaan? 🙂 Klinkt onnozel, maar in Fuengirola is er een superfijne dierentuin, midden in de stad. Het leuke is dat die eigelijk ontworpen is in een cirkel, en dat je geen echte ‘kooien’ hebt maar heel veel glas, zodat je echt het gevoel hebt alsof je bij de dieren staat. Wij hebben dat natuurlijk gedaan met een kindje erbij, maar wij gingen vroeger ook vaak eens naar de dierentuin en ik vond die als volwassene ook echt fijn! Misschien een leuk ideetje als je nog iets wil doen dat iets minder ‘cultureel’ is :p. (En gedurende de week is het daar zalig rustig, echt heel tof!)

        Liked by 1 persoon

  12. Goofball zegt:

    oei oei, het klinkt of je effectief heel veel op je boterham liggen hebt. Hopelijk kan je op vakantie helemaal ontstressen en je batterijen weer opladen

    Liked by 1 persoon

  13. kliefje zegt:

    OHHHH, zalig vooruitzicht.
    Geniet je suf!

    Liked by 1 persoon

  14. tinyblogt zegt:

    Veel beterschap voor je mama en je vriendin. Maar neem het er eens van, geniet van de zon en elkaar, het zal zeker deugd doen.

    Liked by 1 persoon

  15. Mrs. T. zegt:

    Geniet van je vakantie.
    En wat bijzonder zeg, dat je moeder al weer zoveel doet. Zien jouw zus en vader dan niet dat dat niet de bedoeling is?

    Liked by 1 persoon

  16. levelieze zegt:

    Geniet van je vakantie!

    Liked by 1 persoon

  17. Flavie zegt:

    Geniet van jullie vakantie!!

    Liked by 1 persoon

  18. Evi zegt:

    Wat fijn dat het goed gaat met je mama! Geniet van de Spaanse zon & kom daar maar eens volledig tot rust! De reisverhalen nadien, daar kijk ik intussen al naar uit 🙂

    Liked by 1 persoon

  19. Liese zegt:

    veel plezier!!!

    Liked by 1 persoon

  20. Hilde zegt:

    Geniet nu eerst en vooral maar van die vakantie. En dat bloggen + surfen…dat is bijzaak ;-). Een hoofd heeft ook eens rust nodig. Ook wens ik je mama een goed herstel toe. Er zijn voor anderen is erg mooi doch bewaak ook je eigen grenzen hierin ;-). Op naar vakantie nu ;-).

    Liked by 1 persoon

  21. Zij zegt:

    Ik loop hopeloos achter zie ik net! Fijne vakantie gewenst!

    Liked by 1 persoon

  22. wannderful zegt:

    Niet te druk maken over dat bloggen, soms is het gewoon even te veel en moet je andere prioriteiten stellen. Maar je hebt goeie vooruitzichten! Bijna vakantie, eindelijk terug tijd voor jezelf en voor ontspanning en kleine gelukjes. Zowel Granada als Cordoba zijn absoluut de moeite, dus dat wordt ook ‘vitamientjes’ opdoen. Verwen jezelf maar lekker met al dat leuks en moois!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

