Good things – mei

calendar-1858022_1280

Mei is werkelijk voorbij gevlogen, al heb ik de indruk dat 2017 in zijn geheel als een sneltrein voorbij raast. Uiteraard was onze vakantie het hoogtepunt, maar daarnaast waren er ook nog kleinere gelukjes, die het alles samen een prima maand maakten.

  • We begonnen de maand met een high tea bij Maison Elza in Gent. Ik moet daar dringend nog eens een post over schrijven! Met dank aan mijn zus, die me hiervoor een bon cadeau had gedaan.
  • Mijn mama werd deze maand geopereerd en is inmiddels zo goed als helemaal hersteld. Ik had niet durven hopen dat het zo vlot zou gaan en daar ben ik dankbaar voor.
  • We gingen naar het schoolfeest van de neefjes van de echtgenoot en waren apetrots en ook wel een beetje ontroerd door hetgeen we te zien kregen.
  • Ik nam een dagje recup voor we op reis vertrokken en had zo eindelijk een beetje tijd voor mezelf. Soms is dat ook eens nodig.
  • We zaten twee weken in het zuiden van Spanje en genoten daar met volle teugen van prachtige uitzichten, tapas bij de vleet en gewoon van samen onderweg zijn. We vonden de perfecte combinatie tussen de toerist uithangen en veel bezoeken en toch ook de nodige rust nemen. Bovendien slaagden we erin de uitgaven binnen de perken te houden.
  • Bij het terugkeren bleek dat mijn mama wat was had weggewerkt en we kregen bovendien verse tulpen om ons huisje op te fleuren. Zo is het aangenaam thuiskomen!
  • Ik was in mei eigenlijk de helft van de tijd niet op het werk, maar de dagen dat ik er wel was, had ik bijzonder veel sociaal contact. Dat fleurde me helemaal op en maakte de toestroom aan dossiers net iets draaglijker.
  • Ook bij de echtgenoot op het werk beweegt er vanalles. Of het in goede of slechte zin zal eindigen, dat is nog niet duidelijk, maar er is hoop. En hoop doet leven.

Al bij al een zeer positieve balans dus deze maand. Op mijn werk is er wel vanalles gebeurd, een van mijn directe collega’s is ziek uitgevallen en het ziet ernaar uit dat ik haar werk gewoon bovenop dat van mij ga krijgen. Ondertussen wordt ons statuut steeds verder uitgehold en snap ik niet dat er niemand zijn nek durft uitsteken om protest te laten horen. Soms voel ik me geweldig alleen staan. Maar langs de andere kant ben ik tevreden dat ik mijn mening durf zeggen en voor mezelf opkom. Het zal een kwestie worden van goed de grenzen af te bakenen. Laat ik daar nu wel best goed in zijn :-).

Juni brengt voor de rest voorlopig in onze vrije tijd veel rust. We krijgen vrienden over de vloer en ik heb een weekend me-time gepland terwijl de echtgenoot naar Graspop gaat, maar voor de rest is het nog maagdelijk wit in onze agenda. We zullen zien hoe lang dat gaat duren…

 

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Good things – mei

  1. marliese9 zegt:

    Ik zit precies bij op die trein! Het is al juni, ik kan dat bijna niet geloven.

    Liked by 1 persoon

  2. Oh goed dat alles goed gegaan is bij je mama! En blij dat je genoten hebt van Spanje!

    geniet van de rustige juni-maand, dat kan ook eens leuk zijn 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Wij vertrekken binnen een 10tal dagen naar Spanje, jeeej! 🙂

    Liked by 1 persoon

  4. Blij te horen dat de operatie van je moeder vlot verlopen is! Geniet van de rust in juni (en inderdaad, hoe kan dat nu ineens al juni zijn seg…).

    Liked by 1 persoon

  5. Heerlijk dat jullie zo genoten hebben van de vakantie in Spanje!

    Liked by 1 persoon

  6. Zij zegt:

    Het gaat snel, inderdaad. Maar jullie maand mei .. niets dan positieve dingen. Zo fijn voor je!
    En geweldig, dat je mama zo goed hersteld is.

    Liked by 1 persoon

  7. Liese zegt:

    Ik schrok me deze week een accident: we waren opeens 30’mei. When did that happen?

    Liked by 2 people

  8. Flavie zegt:

    Ik ben wel benieuwd naar de high tea…
    De werkperikelen… zo herkenbaar en soms zo frustrerend!!

    Liked by 1 persoon

  9. Hilde zegt:

    Plannen maken en uitvoeren is leuk hé. Wat fijn dat jullie zo genoten hebben van jullie reis. En goed nieuws ook ivm de mama, gelukkig maar! En werk…het is me soms wat hé. Hopelijk gaat het toch de goede richting uit. Opkomen voor jezelf is een hele belangrijke in deze woelige tijden. Zeker weten.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

