Zomer 2017: muziek, veel werk en verlof

Net zoals vorig jaar leek het me wel een goed idee om mijn plannen voor de zomer eens op een rijtje te zetten, al is het maar voor mezelf, zodat ik een en ander heb om naar uit te kijken.

maldives-666118_640

Juli begint al meteen goed, met een dag Werchter. Al beklaag ik me eigenlijk een beetje dat ik een ticket gekocht heb. Ik ga de zaterdag omdat de eerste namen veelbelovend klonken. Ik wil Linkin Park wel eens zien en de echtgenoot wil zijn jeugdsentiment bovenhalen bij het optreden van System of a Down. Jammer genoeg is de nieuwe plaat van Linkin Park een heel andere stijl dan vroeger, waardoor ik niet goed weet wat te verwachten van het optreden. De uiteindelijke line up voor de zaterdag, bevat ook geen andere namen die ik echt graag wil zien. Dat terwijl er de andere dagen eigenlijk meerdere goede acts gepland staan. Och ja, dat is nu eenmaal het systeem van Werchter, je moet je tickets kopen vooraleer je de hele line up kent. Ik ga er vanaf nu niet meer over zagen en er gewoon het beste van maken. Misschien leer ik wel nieuwe groepen kennen?

De week nadien ga ik terug naar dezelfde wei, voor Werchter Boutique met Robbie Williams als headliner. Het is al de derde keer dat ik hem live aan het werk zal zien en aangezien hij altijd als een geweldige entertainer naar voren komt, kijk ik er sowieso weer naar uit.

Daarna gaan we naadloos over naar de Gentse Feesten, al zal dat door een gebrek aan verlof sowieso een karige editie worden voor ons. Eerlijk gezegd zijn we de laatste jaren al niet vaak meer geweest. We moeten steevast werken en dan trekken we het gewoon niet meer om daarna op stap te gaan tot laat op de avond. Ook onze vrienden kunnen we er niet meer warm voor maken, zelfs niet in het weekend. Ik zou er toch graag minstens 1 keer verzeilen, afwachten of dat lukt. Er is ook nog het verjaardagsfeestje van het petekindje van de echtgenoot, mijn zus en vader zijn eveneens jarig en er staat ook al een BBQ met vrienden op het programma. Op het werk zal het tussen al die gezelligheid door gruwelijk druk worden. Ik moet op mijn eentje vier collega’s vervangen, ik word een beetje misselijk van eraan te denken. Maar goed, ik kan maar doen wat mogelijk is en voor de rest ga ik me vooral niet teveel laten opjutten. Juli wordt dus sowieso behoorlijk druk, maar hopelijk ook heel plezierig.

Augustus is tot nu toe nog zo goed als een blanco vak in mijn agenda. We gaan een weekendje weg met de schoonfamilie en nemen zelf een week of twee verlof, maar we hebben nog geen idee wat we tijdens dat verlof gaan doen. Een last minute is een optie, met z’n tweetjes een paar dagen weg ergens dichtbij is dat ook. Een staycation behoort natuurlijk ook tot de mogelijkheden, maar twee weken thuis zitten lijkt me ideaal om te beginnen piekeren en dat wil ik vermijden.

Tussendoor hoop ik op wat meer onverwachte quality time met vrienden. Vorig jaar was het op dat vlak vrij kalm en daar zou wel verandering in mogen komen. Aangezien ze allemaal een razend druk leven hebben en vooral een of meer kleine pagadders thuis, besef ik echter dat de kans klein is dat er op korte termijn veel zal veranderen. Dus moet ik het heft zelf maar in handen nemen en niet zitten kniezen. Ik kan sowieso wel een aantal projecten verzinnen die thuis aandacht nodig hebben, zoals het opruimen van de bureau (een beetje het brolkot van ons huis), de berging wat ordenen, het idee voor een carport en/of tuinhuis uitwerken, fotoboeken maken enz…

Ik zie het alvast zitten, die zomer.

Wat staat er bij u zoal op het programma?


Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

37 reacties op Zomer 2017: muziek, veel werk en verlof

  1. missfolies zegt:

    Klinkt goed, jouw zomer! Ik ben er ook bij op Werchter Boutique. Robbie was mijn eerste liefde, tja. 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Oh wat een toffe plannen! Ik zou je inderdaad gewoon laten verrassen door de muziek 🙂 ikzelf ga wat werken en in september vertrek ik op reis naar Dubrovnik 😀

    Liked by 1 persoon

  3. Vlinder1960 zegt:

    Wij zijn net terug van een korte break naar Kreta, maar voor de komende maanden hebben wij weinig meer op het programma staan dan de voorbereidingen op de oplevering van de woning. Wat overigens nogal moeizaam gaat omdat de bouwpromotor ons een beetje aan het lijntje houdt (zo lijkt het). En we werken ondertussen gewoon door tot we meer weten. Met hier en daar een duikje in een plas daar en hier, een boottochtje over de Oosterschelde en af en toe een dagje vrij. Misschien.

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Met een oplevering voor de deur gaat bijna alle aandacht en vrije tijd onvermijdelijk daar naartoe he. Maar het is het waard, je zal zo content zijn eens het achter de rug is!

      Like

  4. Mrs. Brubeck zegt:

    Ik hoop voor je dat Werchter meevalt :).
    Wij wachten tot september om met heel het gezin op vakantie te gaan, maar gaan in juli en aug genieten van eigen tuin en wat leuke weekends! Meer dan wss ook in Gent…
    Liefs x

    Liked by 1 persoon

  5. kliefje zegt:

    SPANJE! Olé! Nog 5 weken :)))))))))

    Liked by 1 persoon

  6. levelieze zegt:

    Hier ook Werchter Boutique. Kaarten besteld toen ik wist dat Robbie kwam en de verdere line up was alleen maar een meevaller.
    In augustus heb ik 3 weken vakantie en ga ik een weekje op groepsreis naar Toscane. Voor de rest nog geen plannen, ik hoop nog wat gratis optredens mee te pikken.

    Liked by 1 persoon

  7. Lize zegt:

    Omdat ik nu werkzoekende ben is mijn “leven” wat onvoorspeelbaarder geworden maar een weekendje aan zee staat al zeker op de planning en waarschijnlijk ook een weekend in Amsterdam.

    Liked by 1 persoon

  8. Evi zegt:

    Lijken me hele leuke plannen te zijn. Wij zijn twee weken thuis waarvan we een midweek erop uit trekken. Voor de andere dagen heb ik nog geen concrete plannen al wil ik ook wel werk maken van het opruimen van enkele kasten, boeken lezen en series kijken 😉

    Liked by 1 persoon

  9. goannelies zegt:

    Toffe plannen! Hier niet te veel echt vrije dagen, dus ik ga niet op reis. Verder probeer ik in de zomer altijd zoveel mogelijk gratis optredens mee te pikken en ga ik steevast met vriendinnen een aantal dagen naar zee. Ik probeer ook meestal in mijn eentje een keer een museum of tentoonstelling ofzo te bezoeken. En verder veeeel lezen. Een echt staycation dus!

    Liked by 1 persoon

  10. Wij zijn net terug van 9 dagen Spanje (boehoee).
    Andere plannen zijn ook Werchter Boutique, en volgend weekend de befaamde Heistse braderij!

    Liked by 1 persoon

  11. Mooie agenda 🙂 !
    Hier nog geen grote plannen, wegens ziekte moeder.

    Liked by 1 persoon

  12. Een weekje me-time wanneer de wederhelft op koorweek is, een weekendje Londen volgende week en dan 3 weken USA in september!

    Liked by 1 persoon

  13. Liese zegt:

    klinkt allemaal heel aanlokkelijk. Ik denk dat je inderdaad best zelf het heft in handen neemt als je je verlof wil vullen, daar maak ik alleszins zelf werk van! Wij vertrekken binnen twee naar Engeland voor 7 dagen. Volgend jaar (maart) een grotere reis op het programma zonder kinderen. Spannend

    Liked by 1 persoon

  14. Zij zegt:

    Ik hoop voor je dat Werchter toch mag meevallen. Mijn zoon ging ook, dacht ik.. maar ik weet niet welke dag juist.
    Misschien komen er last minute nog heel wat leuke dingen op jullie pad tijdens de zomermaanden en last minute dingen zijn meestal de allerleukste 😉

    Mijn zomer ziet er uit zoals de rest van het jaar vrees ik. Ik zie mezelf niet in mijn eentje naar de Gentse Feesten gaan, zelfs niet naar de feesten in onze eigen gemeente. En op reis gaan, doe ik sowieso niet in mijn eentje. Dat durf ik gewoon niet :-/
    Maar ach.. als het mooi weer is en het zonnetje schijnt, dan voel ik me toch ergens op vakantie 🙂

    Liked by 1 persoon

  15. Mrs. T. zegt:

    Werken, leuke uitjes, bbq’en, vakantie, de woonkamer opnieuw schilderen, inrichten kamer jongste, niksen, kortom: van alles.

    Liked by 1 persoon

  16. Flavie zegt:

    Hier moet er gewerkt worden tot half augustus en dan hebben we 4 weken verlof. Waarvan we een weekje naar Frankrijk gaan.
    Voor de rest gewoon genieten van hetgeen op ons afkomt 🙂

    Liked by 1 persoon

  17. Je hebt alvast veel leuke plannen gemaakt en augustus is nog veraf, er komen vast nog wel leuke activiteiten op je pad. Voor mij is augustus ook nog vrij leeg. En herkenbaar, teveel pieker-tijd als er te weinig gepland is…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

