As we speak #8

Het is nog eens hoog tijd voor een ‘as we speak’ bericht, volgens de rubriek die Kelly in het leven riep.

GEKEKEN naar The Last Kingdom. De echtgenoot is een grote fan van al wat een historische inslag heeft. Hij was helemaal gek van Vikings en nu er weer een gelijkaardige serie op tv te zien was, wilde hij het zeker een kans geven. En in tegenstelling tot bij Vikings kijk ik nu ook mee. Stoere Denen, saaie gelovige Saksen en natuurlijk de nodige intriges en gevechten. Dat Uthred, het hoofdpersonage, geen pijn doet aan de ogen, is natuurlijk ook mooi meegenomen. Verder keken we eindelijk Breaking Bad uit (we hebben daar jaren over gedaan). Het was effectief de moeite waard, er zaten een paar ondraaglijk spannende afleveringen tussen! Zelf ben ik verslingerd geraakt aan Gossip Girl. Een beetje onnozel misschien, maar I love it!

GELEZEN in een heleboel verschillende boeken. Zo las ik op vakantie Het Puttertje van Donna Tartt, Stoner van John Williams en Remember Me van Sophie Kinsella. Het Puttertje vond ik goed, zonder echt wauw te zijn. De boeken van Donna Tartt vind ik bij momenten wat lastig om door te geraken, maar dat wil daarom niet zeggen dat ik het niet goed vind. Stoner vond ik meeslepend in al zijn eenvoud en tristesse, het heeft me best wel geraakt. De chicklit van Sophie Kinsella gaat er altijd wel in, ook al is het voorspelbaar en vederlicht. Vervolgens was ik van plan te beginnen in Het Smelt van Lize Spit, dat ik onlangs cadeau kreeg van een vriendin. Ik zocht echter eens op waarover het ging, omdat ik werkelijk geen idee had en echt, mijn goesting is op voorhand al over. Wat lijkt me dat een vunzig boek… Neen, ik ben dan maar de stapel Libelles beginnen lezen die ik van mijn mama meekreeg. Lezen over kerstdiners in juni, het is eens iets anders ;-).

GEPIEKERD over mijn professionele toekomst en over een aantal vriendschappen die me toch echt niet lekker zitten. Ook de grote vraag roert weer zijn hoofd. Vermoeiend toch, hoe ik daar, van tijd tot tijd, maar blijf over piekeren. Tja, het gaat natuurlijk over de grote vraagstukken van het leven, het is misschien logisch dat ik er niet licht over kan gaan. Langs de andere kant slorpt het me niet meer zo op als twee jaar geleden en sla ik ook niet meer tilt van al die twijfels. We doen terwijl rustig verder, op het gemak.

BLIJ met het verhoogde sociaal contact op het werk. Ik heb alweer een nieuwe bureaugenote (wat een duiventil is het hier toch) en daar klikt het goed mee. We verstaan elkaar en vinden moeiteloos een evenwicht tussen een babbeltje slaan en doorwerken. Zo mogen er nog veel komen! Allez, wat mij betreft mag deze wel een tijd blijven zitten hoor. Ondanks het feit dat ik bedolven word onder de dossiers en er nog steeds veel gaande is achter de schermen, voel ik me over het algemeen goed op mijn werk. Ik heb echt wel mijn tweede adem gevonden na het dieptepunt van vorig jaar. Laat ons hopen dat het zo blijft, want twijfels naar de toekomst toe, die zijn er nog steeds. Bij de echtgenoot beweegt er ook een en ander, al is het nog onduidelijk of dat allemaal een goede of een slechte afloop zal hebben. Die onzekerheid begint wel door te wegen, zeker omdat de sfeer op zijn bureau inmiddels om te snijden is.

GENOTEN van de luilekker momenten in onze tuin tijdens de warme dagen in juni. We hebben een gloednieuwe parasol en dus kunnen we vaker buiten zitten (want wij hebben echt wel schaduw nodig). Een boekje lezen, een fris drankje erbij en af en toe eens de ogen sluiten voor een kort tukjeโ€ฆ Zalig! Door de droogte was onze waterput ineens leeg en dat was wel even schrikken. Hoe moesten we dat nu weer oplossen? En hoe konden we de pomp weer opstarten? Dankzij google en hetgeen we ons nog herinnerden, is het gelukt. En dat zonder te kibbelen, het is een primeur ten huize Samaja. We gaan het ooit nog leren ;-).

GETWIJFELD over ons verlof deze zomer. We zouden graag nog een reisje maken, maar weten niet goed hoeveel budget we eraan willen hangen of waar we naartoe zouden gaan. We beseffen ook dat we enorm laat aan zijn, maar we hadden niet gedacht dat het er financieel nog in zou zitten. Nu dat toch blijkt te lukken en we blijkbaar wel nog genoeg verlofdagen hebben, is de keuze niet zo simpel meer. Misschien moeten we maar gewoon een last minute naar de zon boeken? Of toch eerder een trip dichtbij naar pakweg Normandiรซ?

UITKIJKEN naar Werchter morgen. Het weerbericht is al zoveel veranderd dat ik er horendol van word. Het lijkt erop dat het een serieus regenachtige dag gaat worden, dus ik ben vanmorgen toch maar snel nog zo’n poncho gaan kopen waar ik met rugzak en al onder pas. Regen of niet, we maken er het beste van. Ik zie het alvast geweldig goed zitten, Werchter, here we come!

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

37 reacties op As we speak #8

  1. goannelies zegt:

    Ik ben zelf ook echt verslingerd aan The Last Kingdom, topserie is dat! Fijn dat je zo goed overeen komt met je nieuwe collega, uiteindelijk breng je toch steeds heel wat tijd samen door.

    Liked by 1 persoon

  2. Flavie zegt:

    Het Smelt vond ik nochtans een heel goed boek ๐Ÿ™‚
    Veel plezier op Werchter.

    Liked by 1 persoon

  3. tifosanele zegt:

    Ook geweldig fan van The Last Kingdom, vooral van Uthred ๐Ÿ˜‰ Het smelt vond ik ook niet de moeite, ik zag vrijwel meteen waar het naartoe ging en dat bleek ook zo te zijn…

    Liked by 1 persoon

  4. greet zegt:

    Veel plezier in Werchter! Ik had mixed feelings bij het smelt, dus geef je geen ongelijk dat je het links laat liggen. En ik ken Uthred niet, maar blijkbaar mis ik toch iets ๐Ÿ˜Š

    Liked by 1 persoon

  5. Hilde zegt:

    Mooi lijstje dat je bij elkaar hebt gelezen en haha kerstmenu’s uitpluizen in juni, geweldig! Leuke collega’s zijn zo’n godsgeschenk, ik kan ervan meespreken :-). De beelden van Werchter zie ik hier af en toe eens passeren, veel plezier alvast en hopelijk droog weer! (M’n leukste Werchter herinnering is die waar ik tot op m’n bloot vel onder de modder had gezeten, way back ๐Ÿ˜‰ ) Benieuwd wat jullie vakantiekeuze uiteindelijk zal worden.

    Liked by 1 persoon

  6. levelieze zegt:

    Precies veel dingen om over na te denken, maar ook dat hoort bij de zomer denk ik. Je hebt dan soms gewoon meer tijd om bij dingen stil te staan.

    Liked by 1 persoon

  7. Ik hou ook van historische films, romans, series,… Gelukkig ook kunnen genieten tussen de piekermomenten ๐Ÿ™‚
    En geniet van Werchter!

    Liked by 1 persoon

  8. Liese zegt:

    ja de moeilijke vraagtekens zijn energievretend waarschijnlijk.
    “Het smelt” zou ik alleszins niet meer opnieuw lezen, het leest wel heel vlot maar er staan zeker 100 pagina’s teveel in en het is er vaak gewoon los over. Maar kom. ๐Ÿ˜‰

    Liked by 1 persoon

  9. Zij zegt:

    The Last Kingdom staat op mijn lijstje van Netflix. Ik ben ook fan van historische series. En nu heb je me helemaal overtuigd en zet ik de serie bovenaan mijn lijstje ๐Ÿ˜‰

    Liked by 1 persoon

  10. Evi zegt:

    Oh the Last Kingdom moet ik precies ook eens gaan beginnen bekijken ๐Ÿ™‚ Het Puttertje ligt hier nog op de te lezen stapel, maar Het Smelt zou ik je niet meteen durven aanraden. Ik las het en het was een worsteling. Als het je gerust kan stellen nachtmerries ga je er niet meteen van krijgen (had ik in ieder geval toch niet ๐Ÿ™‚ ). Hopelijk heb je genoten van Werchter?

    Liked by 1 persoon

  11. Dat piekeren zit er hier ook weer goed in..er gebeurt teveel in korte tijd. Hopelijk genoten van Werchter want het weer zat niet echt mee..

    Liked by 1 persoon

  12. Hilde zegt:

    Dankzij jouw reclame ook beginnen kijken naar The Last Kingdom. Super zeg. Bedankt voor de tip!
    We hebben ook Netflix en meestal slaag ik er niet in om iets boeiends te vinden. Als iemand dan een tip geeft, blijkt dat altijd goed te zijn.

    Liked by 1 persoon

  13. Leen zegt:

    Mensen die niet piekeren, ik ben daar jaloers op ๐Ÿ™‚
    Een parasol, als we die hadden zou ik waarschijnlijk vaker op ons terrasje zitten.
    Normandiรซ is hรฉรฉรฉl mooi, en verrassend toeristisch (zelfs in het laagseizoen al). Wij gingen er twee jaar geleden naartoe, als je nog overtuiging nodig hebt moet je hier maar s gaan kijken ๐Ÿ™‚ https://vandebergentotdezee.wordpress.com/category/europa/frankrijk/normandie/
    Had hรฉรฉl graag Linkin Park gezien, maar net als jij heb ik altijd zoiets van, ik wil twee of drie van die groepen eventueel wel s zien, maar niet genoeg om er een dag (of zelfs vier) te gaan spenderen.

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Uiteindelijk is onze dag op Werchter heel leuk geweest, het was over voor we het wisten. T was genieten! We weten het echt nog niet goed voor deze zomer. De echtgenoot wil ineens gewoon thuisblijven. Maar toen ik dan opperde dat we de slaapkamers konden schilderen, wil hij ineens weer op reis ๐Ÿ˜‰

      Liked by 1 persoon

  14. Hihi, lezen over kerstdiners in de zomer… dat gebeurt hier ook al wel eens, want ik koop meestal direct een stapeltje tijdschriften wanneer we in Belgiรซ zijn, maar lees die dan niet allemaal ineens uit ๐Ÿ™‚
    Blij dat de stinkende collega weg is en dat je nieuwe collega zo goed meevalt! Al hoop ik voor jou dat er toch eens wat meer stabiliteit in komt, want zo elke keer opnieuw moeten wennen aan iemand lijkt mij toch vrij vermoeiend, niet? Anderzijds: als het dan een stinkerd is, is het natuurlijk beter als die snel weer kan verdwijnen ๐Ÿ˜‰

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      De stinkende collega is al een tijdje weg hoor, er heeft inmiddels alweer iemand anders gezeten en nu alweer een nieuwe. Ik heb een extra bureau in mijn kantoor staan, dus nieuwelingen die nog moeten opgeleid worden zetten ze al snel bij mij om in te werken. Vandaar dat het precies een duiventil is ;-).

      Like

  15. Nina zegt:

    Als Gossip Girl helemaal op is: Pretty Little Liars. Echt. We zijn er veel te oud voor, maar het blijft genieten ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Ik was daar ooit al mee begonnen, maar verloor een beetje de moed toen ik zag hoe lang ik zou moeten wachten om te weten wie A is. Maar ik was in het begin ook niet zo wild van Gossip Girl en kijk nu :-). Ik ga het zeker nog een kans geven!

      Like

      • Nina zegt:

        Zeker doen! Ik moet alleen nog naar de grand finale kijken en dan is het voor mij helemaal over wat PLL betreft ๐Ÿ˜ฆ Van GG heb ik ook alles gezien, ik ga niet weten wat doen binnenkort ๐Ÿ™‚

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

