Samaja vs BPost

Ik ben een grote fan van online shopping. Er komen geen irritante verkoopsters bij kijken, je kan op je gemak thuis passen in normaal licht i.p.v. in fluorescerend TL-licht dat er mij doorschijnend bleek doet uitzien, je moet niet aanschuiven aan de kassa… Ik shop bij verschillende winkels, maar waarschijnlijk het meest bij Zalando. Al jaren vertel ik iedereen dat het systeem bij Zalando heel goed draait. Je laat leveren in de pakketautomaat en je kan het ook zo weer retourneren. Je wordt van elke stap verwittigd via mail, kan online je pakket volgen via een barcode en vaak kreeg ik zelfs per sms statussen. Alles liep vlot en gesmeerd, easy peasy dus.

Alles was effectief easy peasy, tot BPost het systeem van hun pakketautomaat veranderde en er nu niets meer lukt. Ik had al onraad moeten ruiken toen mijn pakjes niet meer toekwamen in de automaat en gewoon stante pede terugkeerden naar Zalando. Een beetje balen uiteraard, maar al bij al ook het einde van de wereld niet. Zalando zei niet te weten waar het probleem zat en leek ook niet geneigd dit te gaan uitzoeken. Ik liet mijn pakjes vanaf dan leveren in de Delhaize bij ons in de buurt, met dikke tegenzin. Want dat betekent veel aanschuiven en vooral heel lang wachten. Je staat ook in de weg van de mensen die binnenkomen in de supermarkt, krijgt karren tegen je heup geduwd en je wordt voorbijgestoken door gepensioneerden met weinig tijd. Dolle pret dus. Maar goed, zo kwamen de pakjes tenminste toe.

Ik bestelde onlangs een jurk in twee verschillende maten en diende dus sowieso 1 van de 2 terug te sturen. Ik besloot daar wel de automaat voor te gebruiken. Big mistake. Twee weken na het deponeren van dat pakket in de automaat, zit het er nog altijd in. Dit terwijl het normaal maximum 1 werkdag duurt. Duidelijk een foutje in het systeem dus. Ik heb inmiddels al 4 keer gebeld naar BPost, waar ik 4 keer een andere oplossing kreeg voorgeschoteld die allemaal even waardeloos bleken te zijn, want inmiddels zit het pakketje nog altijd in de automaat. Aanvankelijk wilden ze me niet eens helpen, ik moest naar Zalando bellen. Die vielen uit de lucht en zeiden niet verantwoordelijk te zijn voor het feit dat de postbodes bij BPost hun werk niet goed doen…

Inmiddels zijn er al twee dossiers bij BPost opgemaakt over hetzelfde pakketje en word ik elke keer ik bel onbeleefder behandeld. Het is duidelijk mijn probleem, niet dat van hen. Ik word er horendol van. Ik ben ook niet bepaald het type dat zich laat doen, dus ik blijf volhouden en bellen, opvolgen en mailtjes sturen. Ik ga ze daar helemaal knettergek maken tot ze mij helpen :-). Ik heb ook al een klacht ingediend bij de ombudsdienst na de laatste, ontzettende onbeleefde, dame aan de telefoon te hebben gehad. Het is dus Samaja vs BPost (en ook een beetje vs Zalando, eens de aanmaningen van die kant gaan komen). Benieuwd wie gaat winnen. Momenteel schat ik mijn kansen niet bijzonder hoog in…

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

33 reacties op Samaja vs BPost

  1. He get dat is vervelend. Ik hoop dat het toch gaat lukken. Wat een slechte zaak zeg… Succes!

    Liked by 1 persoon

  2. kliefje zegt:

    Dat iets fout gaat kan gebeuren, maar dat je -omdat het van die ontzettende logge bedrijven- nergens behoorlijk je beklag kunt doen en je niet tot een oplossing komt, is super frustrerend. Onmacht is super irritant.

    Liked by 1 persoon

  3. Mel zegt:

    Oh frustrerend! En zo moeilijk om iets tegen aan te vangen… Hier ook Bpost gedoe: de postbode vindt het niet nodig om aan te bellen om te zien of er iemand thuis is als hij een pakketje heeft. Nadien vind ik dan een briefje in de bus dat ik 24u moet wachten alvorens er zelf om te rijden en te gaan aanschuiven bij de Delhaize. En dat terwijl ik thuis ben en hij het mij direct had kunnen geven!! Ik heb dit gemeld, maar het maakt allemaal niets uit. Triestig bedrijf!

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Mijn mama heeft nog voorgehad dat haar pakketjes gewoon bleven liggen op het postkantoor. De postbode had geen zin om ze te bedelen… Inmiddels kreeg ze wel aanmaningen om dingen te betalen die nooit waren toegekomen. Heb het zelf ook al meegemaakt dat ik de hele dag thuis was en toch zo’n briefje in de bus vond om een aangetekende zending op te halen. Ik snap het niet, maar dat zal wel aan mij liggen zeker ;-)?

      Like

  4. Mrs. Brubeck zegt:

    Ik laat Zalando altijd thuis leveren omdat ik parttime werk en dus ook makkelijk terug naar de post kan om het terug te brengen.
    Maar idd, zoals Kliefje zegt, je moet “gehoord” worden als er iets fout gaat, dat is in Nederland toch beter geregeld!

    Liked by 1 persoon

  5. Samaja zegt:

    De echtgenoot werkt wel een dag thuis in de week, maar bij Zalando is er geen vaste levertermijn dus geen garantie dat het precies die dag toekomt. Die automaat is dan de ideale oplossing. Nu hebben ze die automaat heel chic de Cubee genoemd en sindsdien draait het volledig in de soep 😉

    Liked by 1 persoon

  6. Bah, niet leuk! Ik laat altijd op het werk leveren, veel gemakkelijker (de dames aan de receptie hebben daar geen problemen mee).

    Liked by 1 persoon

  7. Vlinder1960 zegt:

    Ik laat ook veel dingen op mijn werk afleveren. Ik woon nu nog tegenover een DHL én PostNL ophaalpunt, dus daar ophalen en wegbrengen is ook geen probleem. Ik denk zelf dat het hier in NL net even iets beter is geregeld, als ik het zo hoor.

    Liked by 1 persoon

  8. Lize zegt:

    Dat is niet leuk! Zelf heb ik er nog geen ervaring mee want laat mijn pakket thuis of in de winkel hier in de buurt afleveren. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad.

    Liked by 1 persoon

  9. levelieze zegt:

    Overlaatst ook een gevecht gehad met de pakjesautomaat. 2 pakjes besteld, maar maar eentje in de automaat. Bpost was toen ook niet van de meest behulpzame. Zalando gelukkig wel, al probeer ik daar eigenlijk zo min mogelijk te bestellen omwille van de negatieve toestanden die daar gelden.

    Liked by 1 persoon

  10. Vreselijk frustrerend en de aanhouder wint! Go Samaja! Ik heb hier ook een pakketjesautomaat aan het einde van mijn straat maar om de één of andere reden laat ik mijn pakjes altijd in een winkel aankomen. En nu weet ik dus waarom 🙂

    Liked by 1 persoon

  11. Ai, dit is dus dat irritante mens dat steeds belt !

    Liked by 1 persoon

  12. sandravda zegt:

    Ik hoop voor jou dat het snel opgelost wordt! Wij laten de pakjes gewoonlijk in een winkel in de buurt leveren.

    Liked by 1 persoon

  13. Amai! Wist niet dat ze zo moeilijk konden! Laat maar niet op je kop zitten! 🙂 Hopelijk vinden ze er iets op

    Liked by 1 persoon

  14. Falderie zegt:

    een pakketjesautomaat?! Ik wist niet eens dat dat bestond!

    Liked by 1 persoon

  15. Flavie zegt:

    Wij hebben hier gelukkig een Bpost-punt in de buurt, op wandelafstand en het is er nooit druk.
    Hopelijk geraakt het snel opgelost!

    Liked by 1 persoon

  16. Zij zegt:

    Ik ben een hele dag thuis, dus ik laat aan huis leveren. En als iets retour moet, dan ga ik naar het postkantoor. Maar voor mensen, die fulltime werken is dit natuurlijk niet te doen, vooral omdat het postkantoor (althans toch hier bij ons) niet laat open blijft en tijdens de middagpauze ook gesloten is.
    Sinds de post steeds meer en meer met interims werkt, is het mij ook opgevallen, dat er heel veel dingen verkeerd lopen. Zo vind ik hier ook regelmatig een papiertje in de bus, dat ik niet thuis was.. terwijl ik dus wel heel de dag thuis was. Of de post van de buren zit bij mij en omgekeerd :-/

    Ik hoop voor jou, dat het snel opgelost mag geraken. En weet je.. niet opgeven is volgens mij toch nog altijd het beste, want ’t is pas op die manier, dat ze gaan inzien, dat hun systeem vierkant draait.

    Succes !

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Het is inmiddels in orde gekomen. Een van de mensen die ik aan de lijn had zal dan toch het nodige gedaan hebben. Oef! En bij Zalando waren ze verwittigd, dus mijn retour werd supersnel verwerkt. Al dat bellen heeft toch iets opgeleverd. Net daarom zijn die automaten zo gemakkelijk, je kiest zelf wanneer je er passeert. Maar na twee jaar foutloos werken, is het nu ineens het ene probleem na het andere ermee.

      Liked by 1 persoon

  17. Hilde zegt:

    Vooral de dochter bestelt hier wel eens online. Tot hiertoe zonder problemen, we laten het telkens hier thuis afleveren op de dag die ons het beste uitkomt. Ik had die pakjesautomaten ook al zien staan hier in het centrum doch Iets in me zei me om daarvan geen gebruik te maken (da’s ook weer een extra verplaatsting), geheel terecht zo blijkt nu. Ik hoop voor jou dat de frustraties niet te hoog zullen oplopen.

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Tot nu toe was ik nochtans de grootste voorstander van dit systeem. Zalando heeft geen exacte levertermijn, dus inschatten wanneer je thuis gaat zijn, is daar zeer moeilijk. Maar kijk, nu laat ik toch weer leveren in Delhaize, want ze hebben een nieuw systeem geïnstalleerd (schermen van de automaat zijn veranderd enzo) en sindsdien draait het vierkant.

      Like

  18. Evi zegt:

    Ai toch wat vervelend zeg! Zelf laat ik Zalando en andere pakjes meestal leveren in een afhaalpunt (de krantenwinkel onderweg naar het werk) want zo een pakjesautomaat kennen ze bij ons in de buurt nog niet 😉

    Liked by 1 persoon

  19. Leen zegt:

    Oei zeg, en te weten dat ge dat binnen x aantal dagen (een maand?) moet terugsturen! Wat een gedoe… Ik shop ook al eens graag online, bij mij is het voordeel dat ik het pakje op het werk kan laten leveren en ik in het centrum werk waar ik onder mijn middagpauze naar het postkantoor kan om te retourneren. Anders zou ik niet de moeite doen, denk ik.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

