Good things – juli

Juli was een lange en vermoeiende maand, maar er waren ook veel leuke dingen die op de agenda stonden. Hoog tijd om die voor mezelf nog eens op een rijtje te zetten, zodat ik goed besef dat ik niet mag klagen.

calendar-1858022_1280

  • We begonnen de maand met een dag op Werchter, waar ik vooral genoot van het optreden van Passenger en dat van Linkin Park. Op voorhand hadden we zo onze twijfels, maar het werd een topdag. Groot was de schok enkele weken later toen ik het nieuw las over de dood van de zanger van Linkin Park, Chester Bennington. Het kwam ook bij mij hard aan. Maar er was ook dankbaarheid, dat ik de kans heb gekregen om ze nog eens aan het werk te zien.
  • De week nadien ging ik opnieuw naar Werchter, deze keer onder de Boutique formule met Robbie Williams als headliner. De Robbie stelde niet teleur en zette een geweldige show neer, met een resem hits, veel spektakel en een goede snuif zelfspot. Een rasentertainer als je het mij vraagt. Ook de optredens van Niels De Stadsbader, Stan Van Samang en Marco Borsato kon ik zeker smaken. Het was een warme dag, met goede muziek en aangenaam gezelschap. Wat wil een mens nog meer?
  • Ik ging samen met de echtgenoot en mijn zus naar een voorstelling van Wouter Deprez kijken. In ‘Bloemen, Bijen & Borstbollen’ heeft hij het over zijn tuin en gezin en over de borstkanker van zijn vrouw. Hij wist perfect het evenwicht te vinden tussen grappige en zelfs hilarische momenten en de meer ingetogen, ontroerende stukken. Het ene moment moest ik zo hard lachen dat de tranen uit mijn ogen liepen, om vlak daarna zo ontroerd te worden dat ik een krop in de keel kreeg. Een aanrader.
  • De Gentse Feesten waren in het land en dus ging ik samen met de echtgenoot een kijkje nemen. We aten een ijsje, pikten wat optredens mee en oefenden onze beste dansmoves op Mardi Gras.
  • Het petekindje van de echtgenoot was jarig en dus gingen we met veel plezier mee vieren. Het werd een dolle dag vol voetbalplezier, cadeautjes en lekker eten.
  • We gingen op babybezoek bij vrienden, bewonderden het kleine meisje en hadden een fijne namiddag samen. Met lekkere chocoladetaart, toch ook niet onbelangrijk.
  • We hebben dit jaar nog geen geluk gehad op BBQ vlak. We hadden al meer dan een maand geleden een datum geprikt met vrienden en alhoewel ze op maandag nog een stralend weekend voorspelden, bleek dat geen waarheid te worden. Het was een warme, maar druilerige dag en dus werd de BBQ aan de kant geschoven voor een kaasschotel. Gelukkig zijn we daar ook fan van :-). Bijpraten, lachen, ook diepere onderwerpen kunnen aansnijden… Het deed me deugd, want tegen dan zat ik al aardig op mijn tandvlees.
  • Op sportief vlak was het een goede maand. Na maanden inactiviteit, besloot ik het roer om te gooien en in gang te schieten. Ik probeerde de fameuze ‘yoga with Adriene’ en dat beviel me zo, dat ik de dag nadien alweer op mijn matje zat. Ik moet opletten voor mijn gewrichten en voor mijn rug, maar ik heb er zin in. Daarnaast probeer ik ook een aantal andere spieren te versterken en gewoon in vorm te blijven, zonder dat het ineens topsport moet worden. De echtgenoot gaat sinds kort squashen met een vriend en trekt ook regelmatig eens zijn loopschoenen aan, dus we zijn goed bezig. Al zeg ik het zelf.
  • Ik nam een paar dagen vrijaf en nam eveneens wat overuren op, zodat er tijd was om in huis een aantal dingen gedaan te krijgen en de nodige rust te nemen. Het was broodnodig, want zelfs met die extra dagen (en de toegenomen sportiviteit) was ik moe en naar het einde van de maand toe ging ik een beetje in het rood. Als mijn klieren beginnen zwellen, weet ik meteen hoe laat het is.

Op het werk gaat het in augustus gelukkig kalmeren en mijn verlof zit er eindelijk aan te komen. Het is hoog tijd!


Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

26 reacties op Good things – juli

  1. Moe van de vele leuke activiteiten….voel het ook dat ik wat in het rood ging…heb hier al 2 serieuze middagdutje gedaan..niet van mijn gewoonte. Nog even en vakantie…

    Liked by 1 persoon

  2. Mrs. Brubeck zegt:

    Op Werchter kennen ze je al, haha!
    Toch een mooi lijstje, geniet van augustus!
    X

    Liked by 1 persoon

  3. Evi zegt:

    Die Yoga with Adriene is super he 🙂 Ik ontdekte die zelf ook nog maar recent maar ben er wel fan van. En verder toch wel een mooie lijst terug hoor, hopelijk meer van dat in augustus!

    Liked by 1 persoon

  4. Rob Alberts zegt:

    Ik wens je een goede maand augustus toe.

    Vrolijke vakantiegroet,

    Liked by 1 persoon

  5. Brabbeltjes zegt:

    Hopelijk zet je de maand augustus op hetzelfde elan verder, maar dan zonder het dipje op het einde!

    Liked by 1 persoon

  6. Van verveling geen sprake, blijkbaar. Hoeft ook niet, het leven is veel te kort…

    Liked by 1 persoon

  7. sandravda zegt:

    Wat een leuke juli maand! Alvast een fijne vakantie!

    Liked by 1 persoon

  8. Lang leve vakantie! Ik zit hier ook in de laatste rechte lijn: nog een maand en we trekken richting Zaventem 🙂 Geniet van je rustigere maand augustus!

    Liked by 1 persoon

  9. Flavie zegt:

    Hier was juli een werken-maand. Nog even op de tanden bijten en dan verlof!!

    Liked by 1 persoon

  10. Mrs. T. zegt:

    Veel leuke dingen zeg. Tof!

    Liked by 1 persoon

  11. Veel leuke dingen en toch ook al wat verlof kunnen nemen 🙂 Spieren versterken dat wil ik ook, mijn rug en buik zijn al sterker geworden door de rugschool, nu nog de rest 🙂
    Wat goed dat je Linkin Park nog gezien hebt.

    Liked by 1 persoon

  12. Liese zegt:

    Van die show van Wouter Deprez is ook een boekje geschreven, een geweldige schrijver!!!

    Liked by 1 persoon

  13. marliese9 zegt:

    Ik wil dat boekje ook erg graag. Die show was zo prachtig 💜!

    Liked by 1 persoon

  14. TypischKim zegt:

    Wat een hoop toffe dingen!

    Liked by 1 persoon

  15. Zij zegt:

    Wat een drukke maand juli. Al werd ze wel gevuld met echt leuke dingen.
    En dan nu uitkijken naar jullie vakantie. 🙂

    Liked by 1 persoon

  16. Leen zegt:

    Uiteraard is chocoladetaart nooit onbelangrijk! En wat goed, van de yoga!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

